Mina leveranser skickas till en hämtningsställe som är långt ifrån där jag bor.

Permalänk
Avstängd

Mina leveranser skickas till en hämtningsställe som är långt ifrån där jag bor.

Hej,

Mina leveranser skickas till en hämtningsställe som är långt ifrån där jag bor.

Finns en hämtningsställe som ligger 200-300 meter från där jag bor men eftersom där jag bor är ansluten till en annan ort skickar dom den till en hämtningsställe som är längre bort.

nån som vet hur man kan fixa det?

Permalänk
Medlem

Ring posten, de kirrar det om de är schyssta.

Permalänk
Inaktiv

Re: Mina leveranser skickas till en hämtningsställe som är långt ifrån där jag bor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brucie
Hej,

Mina leveranser skickas till en hämtningsställe som är långt ifrån där jag bor.

Finns en hämtningsställe som ligger 200-300 meter från där jag bor men eftersom där jag bor är ansluten till en annan ort skickar dom den till en hämtningsställe som är längre bort.

nån som vet hur man kan fixa det?

Ganska smart att ta upp det här innan du ens har talat med posten ang detta.

Permalänk
Avstängd

ja men det är inte från posten jag beställer
beställer typ från webhallen, datorbutiken osv.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brucie
ja men det är inte från posten jag beställer
beställer typ från webhallen, datorbutiken osv.

När man beställer ifrån nätbutiker brukar man alltid få ett val där man sedan ska knappa in sitt post nr , och så skickas paketet till närmaste postkontor osv. Men det verkar som om du inte har valt den funktionen.

Bara att ringa till posten och fråga om de kan ändra på detta och skicka det till ****** istället .

Permalänk
Medlem

Och det är posten som bestämmer var dina paket hamnar..... inte datorbutiken...

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
När man beställer ifrån nätbutiker brukar man alltid få ett val där man sedan ska knappa in sitt post nr , och så skickas paketet till närmaste postkontor osv. Men det verkar som om du inte har valt den funktionen.

Bara att ringa till posten och fråga om de kan ändra på detta och skicka det till ****** istället .

nej har valt närmaste postkontor.

jag bor i stockholms län
närmaste postkontoret till mig ligger i huddinge län
men eftersom där jag bor är kopplat till stockholms län skickas det till en postkontor som ligger i stockholmslän vilket är längre bort

Permalänk
Medlem

Men läser du inte svaren du fått?

Det är posten som bestämmer var dina paket hamnar,
och ringer du och _pratar_ med dom så kan dom säkert
fixa det... om du är lite snäll mot dom.

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brucie
jag bor i stockholms län
närmaste postkontoret till mig ligger i huddinge län
men eftersom där jag bor är kopplat till stockholms län skickas det till en postkontor som ligger i stockholmslän vilket är längre bort

Huddinge är en kommun, precis som att Stockholms kommun är det. Huddinge ligger i Stockholms län. Kan vara bra att veta för framtida referens.

Och vad säger posten? Idag har de haft öppet sedan 08.00, så du borde ju fått ett svar nu?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

En enklare lösning är att du ber butiken som skickar paktet skriva in följande nedanför leverans adressen. Då kommer de som sorterar pakteten på posten med största sannolikhet sortera paktet så det hamnar rätt

----------------------------

levereras till postombud
<namn på postombud>
<adress till postombud>
<postnummer till postombud>

---------------------------

Visa signatur

- Rasande Joel

Permalänk
Medlem

Har du ringt till postens kundtjänst än?
Eller vill du vi skall trolla åt dig?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Har du ringt till postens kundtjänst än?
Eller vill du vi skall trolla åt dig?

Jag tror inte postens kundtjänst kan göra något åt det. På posten sorterar man efter postnummer och det är sedan poståkeriet som kör ut paketet till postombudet. För att paketet ska komma rätt så måste de på posten som sorterar paketen vara medveten om att mottagaren önskar att paketet skickas till postombudet i ett annat postnummerområde.

Problemet för TS verkar ju vara att hans postnummer gör att han räknas som ansluten till ett annat postombud, även fast det är längre bort än postombudet han vill gå till.

Visa signatur

- Rasande Joel

Permalänk
Medlem

Det går att göra ett ändrat förfogande för allt utom företagspaket tror jag. Varierar dock hur de ställer sig till det. Nätbutiken kan också göra det, men det kostar dock en hel del pengar. Så är det någon fjuttvara du har köpt lär de inte göra det. Tyvärr.

Visa signatur

Dekadens