Permalänk
Robot

Nexus Clodius "Recension"

I samband med att jag gjort om och renoverat mitt rum passade jag även på att uppgradera lite datorprylar!

Jag köpte bland annat ett nytt chassi, nämligen "Nexus Clodius" för endast 500kronor och uppgraderade mig från mitt s939 AMD. Så detta blir även en liten recension av chassit men även en massa bilder på det hela. Hoppas ni fick en härlig läsning!

Kom gärna med kritik och förslag eller frågor om ni har några!

Gear:
Processor: E2180 2Ghz @ 3330 Mhz (Stabilt)
Moderkort: Gigabyte P35-DS3R
Grafikkort: Leadteak 9600GT 512Mb
Nätaggregat: Nexus 400W
Chassi: Nexus Cloduis
Hårddisk: WD 640Gb samt 500Gb
Tangentbord: Logitech UltraX Premium
Mus: Logitech G5 Laser
Skärm: HP w2207h Skärm

Annat:
Asus Eee PC 701
HP Skrivare
Sennheiser Trådlösa Hörlurar
Härlig Steroanläggning kopplad till datorn

PS: Vet att detta egentligen inte borde ligga på bygglogg fast då jag har så många bilder hade jag inget alternativ.

Besök albumet: Nexus Clodius "Recension" av Allebaggen

Permalänk
Medlem

mkt bra recension 10P

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Hål i moderkortsplåten, udda och bra om man vill byta kylare utan att ta bort moderkortet.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Bra recension,t om så bra att jag som letar chassi kanske väljer det efter att ha läst det här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von_OttO
mkt bra recension 10P

Tack så mycket

Citat:

Ursprungligen inskrivet av muppens
Hål i moderkortsplåten, udda och bra om man vill byta kylare utan att ta bort moderkortet.

Inte ens jag tänkte på de, men det är ju bra då jag har en Thermaltake Big Thypoon som sitter i gamla som jag kanske skall byta till.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mataten
Bra recension,t om så bra att jag som letar chassi kanske väljer det efter att ha läst det här.

Tack, jo endast dom två medföljande fläktarna kostar ju nästan en hundring styck så prisvärt är det verkligen!

Permalänk
Medlem

Trevlig recension! Iofs tyckte jag deg såg ut som om det finns gott om plats för kabelgömmeri. Mycket bättre än många andra lådor där det inte finns någon möjlighet alls att dra bakom modekortsplåten. Sen är det perfekt med ett hål bakom processorsockeln på modekortsplåten. Önskar det fanns på alla lådor!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Betydligt bättre än en vanlig "Kolla in min hörna!". Denna tillför något med bra och illustrerande bilder också, 7p!
/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Hedersmedlem

Bra recension, mer sånt i galleriet!

Permalänk
Medlem

Håller med, bra recension. En 9:a skulle fått 10 om det var bättre kvalité på bilderna :).

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem

Bra jobb!

Stavning ^^

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

som alla andra tycker jag det är riktigt bra med folk som tar initiativ och skriver en recension när dom ändå köper något nytt. 7p

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galleri
I samband med att jag gjort om och renoverat mitt rum passade jag även på att uppgradera lite datorprylar!

Jag köpte bland annat ett nytt chassi, nämligen "Nexus Clodius" för endast 500kronor och uppgraderade mig från mitt s939 AMD. Så detta blir även en liten recension av chassit men även en massa bilder på det hela. Hoppas ni fick en härlig läsning!

Kom gärna med kritik och förslag eller frågor om ni har några!

Nice tänkte fråga om cpun du kör ju med ogrinal kylare över 3.3 ghz men hur varm är den i idle och load ?
Gear:
Processor: E2180 2Ghz @ 3330 Mhz (Stabilt)
Moderkort: Gigabyte P35-DS3R
Grafikkort: Leadteak 9600GT 512Mb
Nätaggregat: Nexus 400W
Chassi: Nexus Cloduis
Hårddisk: WD 640Gb samt 500Gb
Tangentbord: Logitech UltraX Premium
Mus: Logitech G5 Laser
Skärm: HP w2207h Skärm

Annat:
Asus Eee PC 701
HP Skrivare
Sennheiser Trådlösa Hörlurar
Härlig Steroanläggning kopplad till datorn

PS: Vet att detta egentligen inte borde ligga på bygglogg fast då jag har så många bilder hade jag inget alternativ.

Besök albumet: Nexus Clodius "Recension" av Allebaggen

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Nice initiativ! Mkt trevligare än de vanliga gallerierna med endast en överblicksbild.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Det var riktigt trevlig läsning det här, bra gjort

Visa signatur

Teori är när man vet allt men inget funkar.Praktik är när allt funkar men ingen vet varför. Här blandas båda, inget funkar och ingen vet varför.

Permalänk
Medlem

Gillar din bärbara

Visa signatur

Stolt Fildelare! :) Skicka ett PM om det är något ni undrar över eller nå, Hittar inte tillbaka till alla trådar ibland :)

Permalänk
Medlem

Intressant läsning och bra bilder 10/10 (Y)

Visa signatur

CPU: Intel Core 2 Quad @ 2.4 Ghz | GPU: Gainward 8800 GTS 512 mb | PSU: Corsair 550 W | Moderkort: Asus P5k Premium | Minnen: Corsair XMS TWIN2X 2048 mb | HDD: Seagate Barracuda 250 GB | Övrigt: Windows Vista Home Premium 32 bit

Permalänk
Medlem

Mycket intressant läsning må jag säga, mycket trevligare än vanliga gallerier, och även prisvärt chassi.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Fint galleri. Skön omväxling mot alla troll som huserar här och lägger upp mobilbilder på "neon-"fläktar.

Mitt SuperPI fungerar utmärkt till Vista x64. Har aldrig fått ngt felmeddelande.

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut. Har också funderat en del på det chassit men det blir nog ändå ett Antec 300 för min del.

Mvh
Isak

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allebaggen
Här är lite bench på SuperPI och 3DMark. Bilden är lite gammal men jag hittar inte den nya då jag fick 18,0s i SuperPi. Det är en E2180 2Ghz @ 3420 Mhz (CPU-Z visar fel då den ändra till x6 då den inte jobbar)

Nu kör jag dock Vista och får inte ens superPi att köra en runda utan att få ett felmeddelande..?! Någon som vet nått om detta? (Vista 64bit)

Inte CPU-Z som visar fel, utan den visar det den ska visa. Stäng av Stepspeed i BIOS så ska du se att den inte sänker multipliern

För övrigt, jag antar att du kör Vista med Aero, och Aero ligger bakom det här.
Det du ska göra är att välja hur många decimaler i super-pi, sen när du tryckt OK, så kommer rutan upp att den kommer starta beräkna, den rutan drar du ut "utanför" skärmen så den inte syns, sen trycker du bara på enter, då ska du se att super-pi kör

Eller så kör du ett annat tema bara

Annars, fin recension 7P

Permalänk
Medlem

Fint skrivet Fortsätt gärna!

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk

Tack så mycket för alla fina kommentarer. Det uppskattas verkligen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ifan
Inte CPU-Z som visar fel, utan den visar det den ska visa. Stäng av Stepspeed i BIOS så ska du se att den inte sänker multipliern

För övrigt, jag antar att du kör Vista med Aero, och Aero ligger bakom det här.
Det du ska göra är att välja hur många decimaler i super-pi, sen när du tryckt OK, så kommer rutan upp att den kommer starta beräkna, den rutan drar du ut "utanför" skärmen så den inte syns, sen trycker du bara på enter, då ska du se att super-pi kör

Eller så kör du ett annat tema bara

Annars, fin recension 7P

Tack, fick det att funka nu under Vista!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oggyoc
Håller med, bra recension. En 9:a skulle fått 10 om det var bättre kvalité på bilderna :).

Om du klickar på bilderna så ser de myckte bättre ut, de är nämligen lite ihoptryckta annars.

Citat:

Nice tänkte fråga om cpun du kör ju med ogrinal kylare över 3.3 ghz men hur varm är den i idle och load ?

Japp det är orginalkylaren. I idle ligger den runt 40 grader med chassifläktarna på det lägsta och i load så kommer den upp till ca 70 grader.

Permalänk
Medlem

G5 Laser + Ultra-X, 10p
Ordentlig och genomgående recension med vårdat språk, 9p.
Bildkvalité 7p.
Själva chassit, 9p.
Medelbetyg 9. Well done

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

Du har nog några modeller nyare JVC stereo, men den ser nästan exakt likadan ut! Haha, coolt, dom e ju typ...massa år gamla!

Visa signatur
Permalänk

Riktigt bra rec. Härligt att få se lite annorlunda tänk här * 8p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StefanSwe
Du har nog några modeller nyare JVC stereo, men den ser nästan exakt likadan ut! Haha, coolt, dom e ju typ...massa år gamla!

Hehe jo fick dom typ när ja va 5år Fast de fungerar fortfarande utmärkt och ljudet är grymt!

Permalänk
Medlem

Mjaa, jag tror det blir ett sånt här faktiskt
Bra rez även om jag själv tycker det var onödigt att strippa den på framsidan
Så dramatiskt o.O

Permalänk
Medlem

Har också en clodius och är väldigt nöjd med den med tanke på att jag betalade hela 36€ för den

Permalänk
Medlem

Har beställt en vit Clodius efter jag sett bilder och läst din recension.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d, 32gb GSkill 6000 Mhz CL30, RX 7900XT, 2TB Nvme