Permalänk

Sweclockers genom tiderna

Hej,
Vet inte riktigt vart man ska placera detta ämne, för det verkar inte finnas något forum för förslag och förbättringar (konstigt?).

Var längesedan jag skrev någonting här på forumet, men brukar alltid kolla nyheterna nån gång i veckan sådär. Brukade hänga här förr i tiden, men slutade när dom (ni) tog bort övriga disskusioner för några år sedan.

Vad som gjorde att jag var tvungen att skriva detta var att när jag precis klickade in min på sweclockers startsida blev skickad till nån helsidesannons. Har inte tänkt på det innan, men helvete vad mycket reklam ni har. Det känns ganska plottrigt när man först blir skickad till en annons som tar upp hela browsern och sedan kommer in på en förstasida som till 50% upptas av annonser. Ställ högre krav eller dra ner på annonserna, ni har för mycket profit i hjärnan. Använd pengarna som ni får in på investeringar, har fan inte sett mycket till förbättring här på måånga år, ser ju precis likadant ut som för 6 år sedan. Vet inte vad ni spenderar pengarna på, men lägg dom på nåt vettigt som utvecklar sidan.

Sen kanske jag är bitter också, men jag tror jag har en poäng i vad jag säger. Stänger ni ner denna tråden är ni fega. Stänger ni av mig har ni sjunkit ännu lägre.

Mvh

David

Permalänk
Medlem

Längst ner på varje sida finns det en knappt märkbar länk där det står "> feedback" Där hade nog den här tråden passat bättre.

Permalänk
Medlem

De ändrade ju iofs rätt mycket för inte så länge sen...

Permalänk
Medlem

Helannonssidor är fan inte acceptabelt imo, ungefär som förut när det var någon äcklig annons med ljud. Fyfan säger jag bara.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Nej, helsideannonsen blev jag riktigt irriterad på också, med den försämrar men verkligen upplevelsen för besökaren.

Permalänk
Medlem

Ganska jobbigt med flash reklamer, sidan går riktig långsamt då, men helsidan annons går väl att trycka bort??

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Re: Sweclockers genom tiderna

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rockefeller
Hej,
Vet inte riktigt vart man ska placera detta ämne, för det verkar inte finnas något forum för förslag och förbättringar (konstigt?).

Var längesedan jag skrev någonting här på forumet, men brukar alltid kolla nyheterna nån gång i veckan sådär. Brukade hänga här förr i tiden, men slutade när dom (ni) tog bort övriga disskusioner för några år sedan.

Vad som gjorde att jag var tvungen att skriva detta var att när jag precis klickade in min på sweclockers startsida blev skickad till nån helsidesannons. Har inte tänkt på det innan, men helvete vad mycket reklam ni har. Det känns ganska plottrigt när man först blir skickad till en annons som tar upp hela browsern och sedan kommer in på en förstasida som till 50% upptas av annonser. Ställ högre krav eller dra ner på annonserna, ni har för mycket profit i hjärnan. Använd pengarna som ni får in på investeringar, har fan inte sett mycket till förbättring här på måånga år, ser ju precis likadant ut som för 6 år sedan. Vet inte vad ni spenderar pengarna på, men lägg dom på nåt vettigt som utvecklar sidan.

Sen kanske jag är bitter också, men jag tror jag har en poäng i vad jag säger. Stänger ni ner denna tråden är ni fega. Stänger ni av mig har ni sjunkit ännu lägre.

Mvh

David

I agree! Speciellt helsideannonsen i början.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Sweclockers är numera ett aktiebolag med allt vad det innebär.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Jag tycker det hade varit lugnt om reklamen betalade massa hårdvarutester och tävlingar för medlemmar, men nästan alla hårdvarusiter har mycket reklam så man kommer inte undan det.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Huh? Helsidesannonser? Vad pratar ni om?
Är det nån som kan posta ett screen eller nått?
Jag ser i princip aldrig några annonser.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Tycker SweClockers ska widescreenanpassa sidan mer.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celerity
Tycker SweClockers ska widescreenanpassa sidan mer.

Tycker den är så WS anpassad som det går?

http://data.fuskbugg.se/skalman01/swec.jpg

Ang. reklamen så tycker jag det är bra. Någon annons på hela sidan har jag inte sett, och inte heller störts av. Det är bra att SweC får in pengar

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Tycker den är så WS anpassad som det går?

http://data.fuskbugg.se/skalman01/swec.jpg

Inte förstasidan.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celerity
Inte förstasidan.

Det är sant, men frågan är om det behövs? Jag trivs med det som det är idag. Skulle det vara bredare så skulle de korta introtexterna till nyheter bli kanske 1-2 rader, och skulle inte vara lika lockande som idag.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Alltså jag tycker de flesta annonser på sidan är relevanta. Sweclockers är en av de få sidor jag har som undantag i Adblock Plus. Bara najs att få se bra erbjudanden på hårdvara osv.

Men den där helsidesannonsen för webhallen var ett steg för långt mot aftonbladet-hållet, riktigt lågt. Hatar sånt.

EDIT: Sen varför inte lägga Feedback-forumet så man kommer åt det direkt från det vanliga forumet och inte som en liten länk längst ner på sidan så skulle det bli mer välanvänt. Känns mest undangömt så man inte ska hitta dit som det är nu.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celerity
Inte förstasidan.

Varför är man på förstasidan egentligen? Nya rubriker står ju längst ned på varje sida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Varför är man på förstasidan egentligen? Nya rubriker står ju längst ned på varje sida.

Varför läser någon förstasidan på en tidning? Alla rubriker där finns ju senare i tidningen.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Varför läser någon förstasidan på en tidning? Alla rubriker där finns ju senare i tidningen.

Jo, men i tidningsfallet visar man oftast de mest intressanta rubrikerna på förstasidan och har sedan mer detaljer och fler nyheter längre fram. Sweclockers förstasida har precis samma innehåll (förutom eventuella bilder) som forumsidornas nederdelar.

Permalänk
Relik 📜

Det finns en liknande tråd i feedback-forumet, fortsätt gärna där!
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

*tråd låst*

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S