Kontrollera Audacious mha tangenbordet?

Permalänk

Kontrollera Audacious mha tangenbordet?

Använder Audacious vilket är den bästa media spelaren jag hittat hittills som är ganska "clean" saken är den att hittills har jag inte lyckas styra spelaren mha tangentbordet. Vet inte riktigt varför i Banshee fungera tangentbordet dock är ljudet av låg kvalitet där plus att jag ogillar designen :D. Hur som helst hittade jag detta pluginet vilket jag tror skulle hjälpa, problemet är att jag inte kan installera det.

Plugin: http://sourceforge.net/projects/itouch-control

När jag ska börja installera

Citat:

linux@linux-desktop:~/Plugin etc/itouch-control-0.1.1$ sudo ./configure
checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c
checking whether build environment is sane... yes
/bin/bash: /home/linux/Plugin: No such file or directory
configure: WARNING: `missing' script is too old or missing
checking for gawk... gawk
checking whether make sets $(MAKE)... yes
checking whether to enable maintainer-specific portions of Makefiles... no
checking for style of include used by make... GNU
checking for gcc... gcc
checking for C compiler default output file name...
configure: error: C compiler cannot create executables
See `config.log' for more details.

Permalänk
Medlem

Jag använder fluxbox och styr audacious genom att binda vissa tangenter till audaciouskommandon.

~/.fluxbox/keys

Mod4 1: ExecCommand audacious -p Mod4 2: ExecCommand audacious -u Mod4 3: ExecCommand audacious -r Mod4 4: ExecCommand audacious -f

Du borde kunna göra något liknande i din fönsterhanterare om du inte vill fippla med plugins

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 | Gigabyte GA-EP35-DS4 | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Gainward GeForce 8800GT | Lian Li PC-A71B | Arch Linux <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fridurik
Jag använder fluxbox och styr audacious genom att binda vissa tangenter till audaciouskommandon.

~/.fluxbox/keys

Mod4 1: ExecCommand audacious -p Mod4 2: ExecCommand audacious -u Mod4 3: ExecCommand audacious -r Mod4 4: ExecCommand audacious -f

Du borde kunna göra något liknande i din fönsterhanterare om du inte vill fippla med plugins

Fan va smart! Att man inte har tänkt så långt förut

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

xbindkeys är kanke intressant om man inte kör fluxbox, eller vill använda något som inte alls är beroende av fönsterhanteraren.

http://hocwp.free.fr/xbindkeys/xbindkeys.html

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.