Höstens bästa spel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Ja väntar på Mafia2 så röstar på annan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MurKAz
mafia 2!!!

Borde vara med i omröstningen

Mafia 2 släpps inte förrän nästa år, enligt wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Mafia_II

Är osäkert på när Starcraft 2 ska släppas, står inget direkt datum men vad jag har hört kanske det kommer i december och då är det knappast höst längre i vilket fall. Fanns också en anledning till varför jag sa just "hösten" eftersom det finns tillräckligt med många spel där att välja mellan.

Permalänk

Far Cry 2 ligger högst upp på min lista just nu. Ser helt otroligt kul och spännande ut! Clear Sky är också en favorit man väntar på, då jag älskade föregångaren.
Ett spel som inte nämns i listan är däremot Saints Row 2, som verkar bli riktigt underhållande, till skillnad från det stela GTA4. Hoppas på en inte allt för konsolifierad version bara.
ArmA 2 har vi också. Jag missade tyvärr det första ArmA, men detta skall spelas på premiären!

Spel jag defenitivt kommer lira igenom men som jag inte tror kommer bli så speciella är Warhead, Mirrors Edge, GTA4, RA3, etc. Får se hur det blir med FO3. Jag älskar temat, men själva spelet ser så otroligt tråkigt ut.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sapiens
Mafia 2 släpps inte förrän nästa år, enligt wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Mafia_II

Är osäkert på när Starcraft 2 ska släppas, står inget direkt datum men vad jag har hört kanske det kommer i december och då är det knappast höst längre i vilket fall. Fanns också en anledning till varför jag sa just "hösten" eftersom det finns tillräckligt med många spel där att välja mellan.

så dumt då . Alla spel försenas ju De skulle ju komma efter sommarn läste ja nyss.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

CoD5,GTA IV, Farcry 2

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Far Cry 2 ligger högst upp på min lista just nu. Ser helt otroligt kul och spännande ut! Clear Sky är också en favorit man väntar på, då jag älskade föregångaren.
Ett spel som inte nämns i listan är däremot Saints Row 2, som verkar bli riktigt underhållande, till skillnad från det stela GTA4. Hoppas på en inte allt för konsolifierad version bara.
ArmA 2 har vi också. Jag missade tyvärr det första ArmA, men detta skall spelas på premiären!

Spel jag defenitivt kommer lira igenom men som jag inte tror kommer bli så speciella är Warhead, Mirrors Edge, GTA4, RA3, etc. Får se hur det blir med FO3. Jag älskar temat, men själva spelet ser så otroligt tråkigt ut.

Tänkte inte på Saints Row 2, dels står det inget om när det släpps till PC och sen tycker jag att det inte ser alltför speciellt ut som jag har sett i alle fall men vem vet spelet kanske blir riktigt bra. Skulle vara schyst med något som verkligen kan konkurrera med GTA IV (förutom Mafia 2 då).
Armed Assault 2 kommer dock inte släppas förrän nästa år, ska bli intressant att se hur väl det kan konkurrera med Operation Flashpoint 2.

Permalänk
Medlem

1. GTA IV (got my vote)
2. Left 4 Dead
3. Väldigt tufft.. hmm.. Bionic Commando? Grin <3

Permalänk
Inaktiv

Jag tror det inte finns något spel som kan nå upp i stalker Clear skys nivå.

Permalänk
Medlem

Vilken underbar höst det kommer blir. Fan va mkt bra spel det kommer. Synd att allt kommer på en gång, har haft riktigt tråkigt på spelfronten i sommar.

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Det finns dom som menar att Bethesdas TES-spel inte kan kallas rollspel och att Fallout 3 därför inte kan kallas det heller... Jag tillhör definitivt inte den skaran: Bethesda ÄR rollspel för mig.

STALKER anser inte jag vara ett rollspel som sådant (inga grundegenskaper/färdigheter, ingen karaktärsutveckling osv), men det är ett jävulusiskt bra spel.

Har inte spelat Bethesdas spel själv men det intrycket jag har fått är att de är rollspel rätt igenom.

Jag är ingen RPG expert men jag tycker att STALKER hade de saker som du tycker det saknade bara att de inte var färdigutvecklade. Man hade ju artifakter (vilket i praktiken blev som att levla upp) och sedan allt med inventory osv. Men artifakterna och allt sådant gjorde för lite för att det skulle bli en riktigt märkbar skillnad. Först och främst är det ju en FPS fast med mycket rollspelsinslag.

On-T: kul att se att så många tyckte om STALKER för det blev ju mycket negativt om det spelet i början. Jag körde genom detta med V1.0 vilket innebar alla buggar och allt men jag tyckte inte att det var buggigare än något annat spel vid release direkt. Clear Sky ser otroligt smaskigt ut. Vet någon förresten när Take2 planerar att släppa Bioshock 2? Det spelet ser man starkt fram emot också. Synd att både Mafia 2 och Project Origin (Monolith ser ut att ha lärt sig mycket och tagit åt sig av kritiken från ettan) har blivit försenat. Hoppas att Monolith dessutom inser att alla vill ha No One Live Forever 3

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

alla som har datorer som pallar väntar på Cry spelena (far cry2 och crysis)

blir ju grymt kul att plöja igenom dom spelerna...

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem

Efter att ha sett de senaste videoklippen ur Fallout 3 så röstade jag på det.

GTA4 är grovt överskattat, faktist ett skitspel, enligt mig.

Visa signatur

.

Permalänk

Det blev Guitar Hero 4 för min del=)

Permalänk
Medlem

RA3 förstås!

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Little big planet. Såhär långt hästlängder före de andra, Ser bara Spore som en konkurrent då det också är väldigt innovativt.

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem

Clear sky följt av Fallout 3, gillar miljöerna :). Efter dom är det väll little big planet som man kan dra sig åt, då ps3an äter damm just nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Dum fråga.

LEGO Batman!

LEGO Star Wars var bra, tvåan var grymt, LEGO Indiana Jones var fantastiskt, det ska mycket till för att de ska lyckas tabba sig med Batman.

Är du ironisk?

Tyckte inte lego star wars var så dåligt att det är klockren ironi...tvärtom rätt underhållande.

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

omöligt å rösta..
Fallout 3 har ja spelat och fastnat påm de var inte lika bra som jag väntade..

Left 4 dead, skitbra spel, men campaign mode?.. trodde de skulle vara nytt riktigt singleplayer spel men visst, jävligt bra iaf.

Cod waw: bra spel, nice med WW2 igen, dock kassa ljud, kan vero på att det är cod3 utvecklarna ??

mafia2: låter jävligt najs, ettan rockade

RA3: hm nä fångade inte mig faktiskt, rätt bra spel iaf

crysis warhead, kort å bra.. kort som fasen men riktigt bra.

GTA IV: har spelat det på xbox, skoj som fan hoppas det blir bra till pc

I mitt fal var det FC2, crysis warhead left 4 dead och Cod Waw..
Såg mer fram emot cod och Left 4 dead än de andra

Permalänk
Medlem

Hade röstat på Fallout 3 men blev besviken så idags läget måste jag lägga min röst på Far Cry 2.
Skall ännu pröva Left 4 Dead!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Fallout 3 helt klart!:D Tror att LittleBigPlanet också blir jävligt kul när jag får det.

Permalänk

Mirror's Edge och L4D.

Röstade ME.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Hjälpsam

Röstade Fallout 3 och det är tom. bättre än jag trodde.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Annat: inte ett enda av spelen har imponerat på mig. Dagens spelmarknad är usel, antingen stampar vi på samma plats eller tar steg tillbaka. Värst av allt är att grafik och gimmicks har blivit så accepterade som grunden i ett "bra" spel.

Ta bara fallout3, jämför dess funktioner och alternativ med dess föregångare: det är flera steg tillbaka och då förbiser jag till och med att Oblivionkänslan är så stark i spelet. Får det kritik? Åh nej: 100/100 omg världens bästa spel ev4r

Näe, jag är bitter och trött på dagens spel. Synd bara att jag fortfarande gillar spel...

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Testpilot

Mina recensioner:
Crysis Warhead - Lider av samma problem som Crysis, det är bara snyggt, inte särskillt skoj.
Far Cry 2 - Repetitivt och borde inte får bära namnet Far Cry
GTA IV - Skitgrymt, tror det blir riktigt stort till PC med, har själv redan kört det på Xbox dock.
Left 4 Dead - Häftig idé men vet inte om det blir så stort, tiden får visa.
Mirror's Edge - Förstår inte alls det häftiga, jag blir bar frustrerad av att spela det då kontrollen är helt värdelös.
Red Alert 3 - Har aldrig varit ett Red Alert-fan men det kan nog vara nått för dom invigda.
Spore - Repetitivt, är roligt en stund men blir tråkigt snabbt.

Vinnare: GTA4

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

GTA IV har jag vänta på länge så det får bli det

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk

hunden, skulle inte kalla en kort kommentar om spelet för en recension.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
hunden, skulle inte kalla en kort kommentar om spelet för en recension.

Har sagt alls som behövs sägas, du kan grunda dina julinköp på mina recensioner

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skaune
Little big planet. Såhär långt hästlängder före de andra, Ser bara Spore som en konkurrent då det också är väldigt innovativt.

Lägger också min röst på LBP. Tänkte direkt på GTA IV men LBP är så mycket bättre, och roligare.

För det första så är det själva spelidén som är bäst. Alla har vi spelat GTA, älskar serien och älskade GTA IV, men vi har redan spelat det, en riktig uppdaterad grafik plus några godsaker till.

Men LBP bjuder på mer än det. Känslan att få integrera med själva spelet, bandesignen, diggar den söta och mjuka grafiken med. Har bara spelat multiplayer en gång och jag fick riktigt positiva vibbar, ska göras om igen med nån polare.

En rekommendation till alla PS3 ägare: LBP är ett måste denna höst/vinter. Även GTA IV.

Permalänk

GTA IV fick min röst!

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]

Permalänk

Let see:

STALKER: Clear Sky = Bra Atmosfär, Bra Grafik, aningen buggit

GTA IV = Vad kan jag säga? 32 spelare online, MUMS!

Left 4 Dead = Roligt men kan bli lång tråkigt, vi får hoppas på Nya Banor!

Fallout 3 = Skiljer sig totalt från 1:an och 2:an, små buggit, kort!, ett OK spel

Visa signatur

Hellre fråga och se dum än att inte fråga och förbli dum.

🖥️: Ryzen 9 5900x, MSI X470 GAMING PRO MAX, Gigabyte 2070,
Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18, Fractal Design R5, 2x 1080p 1x 1440p

Permalänk
Medlem

Kan säga att bionic kommer att smälla ganska högt när det kommer ut... har bara testat beta demon men den var skitbra:D:D och far cry 2 var lite tveksamt ... man möttes av en ström av igenkännande med cod, bf osv

Visa signatur

Jamen hejsan!