Permalänk
Medlem

Csn

Hej!

Har lite problem med att få mitt studielån. Har fått min ansökan bekräftad. Lämna nyss även studieförsäkran. Är det något mer man ska göra innan man får pengarna på kontot? Tänkte mest på bankuppgifterna...

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Re: Csn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av exeln
Hej!

Har lite problem med att få mitt studielån. Har fått min ansökan bekräftad. Lämna nyss även studieförsäkran. Är det något mer man ska göra innan man får pengarna på kontot? Tänkte mest på bankuppgifterna...

Tack på förhand!

Första gången du pluggar med csn? Första gången jag fick CSN medel var i gymnasiet. Fick ett utbetalningskort hos nån annan bank än den egna, gick dit och hade skrivit mitt kontonummer på inbetalningskortet. Sen dess har den kommit in på mitt konto. Kan gå att fylla i på nätet med, kolla CSN.se och läs.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Tror att alla pengar från CSN kommer in till Swedbank. Är man inte kund där så måste man fixa så att pengarna överförs till dit konto från swedbank. Jag som har ett konto på swedbank fick automatiskt mina pengar på mitt konto

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Hm okej, nej fick ju ett inbetalningskort när jag fyllde 18 så de pengarna kom ju in på kontot. Förmodligen var det nog bara att lämna studieförsäkran så kommer väl pengarna på måndag.

Permalänk

De sätts in på samma konto som bidraget under gymnasiet automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exeln
Hm okej, nej fick ju ett inbetalningskort när jag fyllde 18 så de pengarna kom ju in på kontot. Förmodligen var det nog bara att lämna studieförsäkran så kommer väl pengarna på måndag.

Det var ju ingen snäll artonårspresent...

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem

hahahah

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Äsch menar utbetalningskort. Den bjuder jag på Har inte fått pengarna idag heller något förslag?

Permalänk
Medlem

tar väl uppemot en vecka innan man får första utbetalningen efter att man lämnat studieförsäkran?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Re: Csn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av exeln
Hej!

Har lite problem med att få mitt studielån. Har fått min ansökan bekräftad. Lämna nyss även studieförsäkran. Är det något mer man ska göra innan man får pengarna på kontot? Tänkte mest på bankuppgifterna...

Tack på förhand!

Du måste registrera dig på högskolan och betala din kåravgift ocskå.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Att betala kåravgiften är inget krav från CSN. Detta då många inte kan betala kåravgiften förrän de fått lånet beviljat och utbetalat.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Csn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Du måste registrera dig på högskolan och betala din kåravgift ocskå.

Behövde inte göra nåt av ovanstående. Gick en KY.

Permalänk

*edit, jag var mer trögfattad än vanligt*
Du Genome syftar på att inte ekonomisk kan betala? Det stämmer.

Till trådkskaparen det går inte logga in på csns hemsida? Annars ringa och fråga?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Min första utbetalning kommer imorrn enligt "Mina sidor" på csn. Härligt härligt

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |