Geforce 9550 GT utmanar Radeon HD 4670

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Ja, visst är det så. Nvidia bör inte släppa några kort förrän GT300(eller vad nu nästa generation kommer att heta) kommer. Allt annat är ondska i Sweclockarnas ögon. Hur skulle det vara om ni låter Q3-siffrorna tala till punkt innan ni väller ur er att ATI äger? Jag vet personligen inte hur dom kommer att luta, förutom att ATI kommer att knycka marknadsandelar på nVIDIAs bekostnad, men låt det nu tala till punkt förrän 15 pers på Swec. har sagt sitt, eller hur? Vad ni tycker spelar liten roll i kassan. nVIDIAs namn är värt massor i sig.

"nVIDIAs namn är värt massor i sig"
Inte vid det här laget,nu skämmer dom ju bara ut sig:((

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

börjar ni gnälla om nvidias 9xxx serie då har ni nog inte sett när ati hade sin 9xxxseri kan rabla upp några , 9200se/pro , 9250 , 9500/pro , 9600/se/le/pro/xt , 9700/pro , 9800/se/le/pro och xt man blev inte lite förvirrad av atis sida heller. men det jag menar är att detta är marknads föring.

Visa signatur

Gammal Värsting/ Core 2 Duo E6850 @3.6ghz / EVGA 680i Sli / Corsair Dominator 1066 4gb/ Gainward 8800 Ultra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Finns ju redan ett som heter det..

Skulle det stoppa Nvidia?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
"nVIDIAs namn är värt massor i sig"
Inte vid det här laget,nu skämmer dom ju bara ut sig:((

Det bör ju poängteras, att det är en ganska liten del dom "skämmer ut sig" för.
Dom stora förståsigpåarna, de som hänger med utgör inte många procent av faktiska kunder!
Övriga massan av köpare sitter med ett leende på läpparna utan vetskap om vad som försiggår bakom kulisserna.

Det är märket Nvidia som säljer och inget annat!
*edit
Att läsa inlägg och debatter här på Swec är fan i mig det mest tragiska och meningslösa man kan ägna sig åt!
Skärpning för fan! Som ett jävla dagis jämt och ständigt.
Klipp av era mammors mussladd och flytta hemifrån!

Permalänk
Medlem

Grejen är den att Nvidia har pengarna för att göra så här många kort, det har inte ati, "Nvidias namn är värt massor i sig" Stämmer också för i slut ändan handlar det inte vem som har bäst kort just nu utan vem som har mest marknads andelar.

Permalänk

Det är väl som sagt bara bättre ju fler kort det kommer ut i olika segment. Ännu bättre vore om en ny aktör kunde röra om i grytan lite (skapa konkurrens) men det lär vi knappast få se...

OfT: Tobbe Nukem, dig har man inte sett sen SFTG-tiden. Kul att få höra dina åsikter igen

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot en test av samtliga 8xxx och 9xxx kort så man kan se hur stor skillnad det är i pris/prestanda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ture72
Jag ser fram emot en test av samtliga 8xxx och 9xxx kort så man kan se hur stor skillnad det är i pris/prestanda.

Exakt, skulle vara bra intressant det.

Visa signatur

Minns ljudet av 3.5"

Permalänk

ser inte vad problemet är. Nvidia släpper ett till kort så det finns mer att välja på. Namnet är ju logiskt, kanske är ett tecken på att nvidia tänker ta tag i namngivningen av sina kort. Jag ser ju hellre att dom döper sina kort till 8500, 8550, 8600, 8650 än alla dessa ändelser dom använder just nu som gts,gt, gtx, gtv, gtr, gte,gtj också vidare.

Visa signatur

BAS

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seadxre3rg
börjar ni gnälla om nvidias 9xxx serie då har ni nog inte sett när ati hade sin 9xxxseri kan rabla upp några , 9200se/pro , 9250 , 9500/pro , 9600/se/le/pro/xt , 9700/pro , 9800/se/le/pro och xt man blev inte lite förvirrad av atis sida heller. men det jag menar är att detta är marknads föring.

Men ATI har iallafall slutat med det för ett bra tag sedan. Nvidia värre idag än ATI var då.

Gillar ATI's namngivning men de kunde gott minska ner varianter av samma kort som "lider" av olika minnesmängd.

Permalänk
Medlem

Ni får tänka på att 95% av alla skiter i vad det sitter för grafikkort i sina datorer.
Bara så att grafikkortet har mycket minne så är det bra. Så en 9600gt och 9800gt. Ser många personer istort sätt som samma sak. Så det bryr sig inte så mycket.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Ni får tänka på att 95% av alla skiter i vad det sitter för grafikkort i sina datorer.
Bara så att grafikkortet har mycket minne så är det bra. Så en 9600gt och 9800gt. Ser många personer istort sätt som samma sak. Så det bryr sig inte så mycket.

95%? tror inte det va.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd

Jaha, utmanar prismesigt... men klös/kvalitet per krona kommer dom nog aldrig ifatt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mortal1ty
Usch för nvidia, dem bara spottar ut alla dessa kort med ungefär likvärdig prestanda! KOM MED NYA SAKER, inte någon nerbantad modell på kort som redan är halvdana mot ati's..

Ja för bilden visar ju att ATI är så mycket bättre på att inte spotta ut kort, dom släpper lika många kort som Nvidia, dom har t.o.m. släppt fler kort än Nvidia denna generation, så knip.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
har nvidia sjunkigt så lågt nu att dom börjar göra budget budget kort som ska slå andra bugdet kort>.< vad tänker dom med:S

De stora pengarna finns inte i prestanda-segmentet.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

Men herregud vad är det för tomtar som sitter på Nvidia? De har ju inte kommit med nåt vettigt sedan 8800GT och G92. *Suck*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Ja för bilden visar ju att ATI är så mycket bättre på att inte spotta ut kort, dom släpper lika många kort som Nvidia, dom har t.o.m. släppt fler kort än Nvidia denna generation, så knip.

Båda har väl 2st i sina nya generationer, eller har jag missat något nu?

EDIT: 3 v 2 ok.. x2an... aja, samtidigt har inte nvidia något bra svar på denna ännu..

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem

Det förefaller löjligt att hoppet på 40 dollar mellan 9500GT och 9600GT är såpass stort att det måste fyllas, men budgetbudgetmarknaden är enorm om man ser vad som sitter i datorer från de stora tillverkarna. "Snabbt 512MB geforcekort för bästa spelprestandan".

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
95%? tror inte det va.

Precis..snarare i underkant den där siffran!
(ja jag vet att du menade att det skulle va fler än 5% som är fullt medvetna och införstådda)
Tyvärr är det inte så. Den stora massan bara köper utan att undersöka marknaden och bryr sig inte om något annat än en fungerande dator efter sitt eget behov.
Så har det alltid varit och så även fortsättningsvis.
Den som tror att som exempel alla sveriges datorköpare/ägare hänger på sweclockers, bör göra en seriös reality check!

Permalänk
Medlem

Var väl ett fullt logiskt namnval högre siffra högre prestanda? förstår inte att alla måste klaga på nvidia hela tiden. dock blir nog mitt nästa kort ett 4850.

Permalänk
Medlem

Håller med Anzy. sa till en polare förra veckan att absolut inte köpa en hp dator för 13000! vad gör han? jo han köper den och får delar värda 7000 kr. Dessutom så var det för dåligt nätaggregat i så han fick lämna tillbaks den...
Det jag ville komma fram till är att av nästan alla min polare så är jag nästan den ända med en skräddarsyd dator. Resten sitter på sina fujitsu Siemens, Hp, Packard bell mm från el giganten eller onoff