Kan man köra Azureus i viloläge?

Permalänk

Kan man köra Azureus i viloläge?

Hej!

Som toppicen lyder så undrar jag om man kan köra ubuntu i linux men ändå ha viloläge aktiverat?

Permalänk
Medlem

Det tror jag inte går..

Permalänk

Datorn är tekniskt sett avstängd när den är i viloläge så nej.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk

Men något liknande, typ stänga av exakt allting som inte behövs för att azureus ska funka? Jag har för mig att man ska kunna göra något sånt med utorrent i XP.

Permalänk
Medlem

Du måste ju ha i princip allt igång ändå. Moderkort, processor, minnen och hårddiskar. Skärmen kan du såklart stänga av.

En variant är att installera en CLI-klient (t ex rTorrent). Då kan man logga ut från det grafiska gränssnittet och ladda ner sina torrents från kommandoraden. Jag är dock osäker på hur mycket resurser det egentligen skulle spara.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk

Vad är målet med detta? Du kan ju bygga eller köpa en liten energisnål och tyst enhet för att sköta dina torrenter om det kan lösa ditt problem.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal
Vad är målet med detta? Du kan ju bygga eller köpa en liten energisnål och tyst enhet för att sköta dina torrenter om det kan lösa ditt problem.

Lösning på "MEN DU HAR DATORN IGÅNG JÄMT STÄNG AV DEN"-dampande föräldrar, skulle jag tro.

Samma föräldrar åker säkert bil, själv, till jobbet dom nog skulle kunna cykla till.

Permalänk

Mitt problem är att det blir riktigt varmt på rummet med datorn påslagen.

Permalänk
Medlem

Bilen måste vara igång för att du ska komma någonstans, det räcker inte att ha tändningen på.

Sorry för mitt dåliga försök till en liknelse

Visa signatur

01001000 01100001 01110010 00100000 01100100 01110101 00100000 01110100 01110010 10000110 01101011 01101001 01100111 01110100 00111111 00100000 00111010 00101001

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadspider
Mitt problem är att det blir riktigt varmt på rummet med datorn påslagen.

öppna ett fönster?

Permalänk

Går inte för tillfälet har flyttat skit från gösselstacken och jämnat ut gräsmattan med det. den delen av gräsmattan ligger under mitt fönster så jag har dödat flugorna med radar.

Permalänk

Går inte för tillfälet har flyttat skit från gösselstacken och jämnat ut gräsmattan med det. den delen av gräsmattan ligger under mitt fönster så jag har dödat flugorna med radar.

Permalänk
Medlem

Många NAS:ar numera har ju inbyggd torrentklient, kan kanske vara värt att kolla på.

Permalänk
Medlem

en annan lösning kan ju va o köpa långa förlängskablar o placera datorn utanför rummet.
Skärmkabel + USB kablar för mus o tangentbord.. o möjligen ljudkabel för ljudet.

Permalänk