Permalänk

Ge mig inspiration!

Behöver verkligen något uppiggande så fort jag tänker på en bilduppgift vi fått i skolan. Jag hatar, verkligen hatar bild. (och jag vet att den inställningen bara gör det värre )

I alla fall, vi ska göra en 10sidor + framsida lång "bok" om vår framtid, men bild och lite text. Jag har noll inspiration, så lite tips mottages gärna.
Går i 9an nu, ska sedan gå bygg-anläggning (grävmaskin, hjullastare m.m) sedan är jag lost på vad jag ska göra i uppgiften.
Så en liten lista på vad jag kan göra på de olika sidorna skulle uppskattas. Så enkla grejer och så 'utdraget' som möjligt (dvs inga stora steg från sida till sida.) tack
Framsidan ordnar jag nog ganska enkelt, det är resten som är problemet. Ligger en sida back (har inte börjat, suck), det ska vara inlämnat innan Novemberlovet (v. 44).

Hilfe!

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Uhm, menar du alltså att du inte har några som helst planer inför framtiden?
Vad ska du göra efter gymnasiet? Plugga vidare, bli städare, få jobb inom byggnadsindustrin direkt? Militärtjänst? Mål i livet? Familj?

Flumma ihop något. Det är din framtid.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Pilot? Flygplan och sånt är alltid jäkligt skoj, dessutom inte så svåra att rita.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Ta en kamera och gå och fotografera på några arbetsplatser där de gräver med hjullastare? Det är ju väldigt svårt för oss att veta vad du ska göra i din framtid. Även om vi förvisso kan bestämma något åt dig så blir det kanske inte så kul för dig. Kan ju fotografera vart du hade tänkt bo i framtiden eller rita. Ta bilder på något du vill göra på din fritid sen eller rita?

Permalänk
Medlem

Hitta på något, börja med att du hoppar av gymnasiet.
Börjar dricka, har inget hem.
Sen köper du en trisslott, vinner 10miljoner direkt på skrapet.
Köper lägenhet, får ett okej jobb.
Börjar plugga igen.
Får bättre jobb.
Skaffar familj.
HEJ O HÅ då var det klart.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Du kommer hoppa av skolan och jobba på donken i resten av ditt liv, allt pga ditt kommande IG i bild

Jag gjorde en liknande grej, obligatorisk, under ungefär samma tid, forntid alltså, dåtidens nutid. Jag ritade en döskalle. Ack vad fel jag hade Dessutomm fick jag IG på uppgiften :/ Lärarinnan gillade inte bilden, och slängde den :'(

Gör något liknande, måste du vara seriös?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Du kommer hoppa av skolan och jobba på donken i resten av ditt liv, allt pga ditt kommande IG i bild

Jag gjorde en liknande grej, obligatorisk, under ungefär samma tid, forntid alltså, dåtidens nutid. Jag ritade en döskalle. Ack vad fel jag hade Dessutomm fick jag IG på uppgiften :/ Lärarinnan gillade inte bilden, och slängde den :'(

Gör något liknande, måste du vara seriös?

Haha, naej jag måste väl inte vara seriös, jag skiter fullständigt i vad jag får för betyg i bild, det gör dock inte min mor. Och kan man inte rita som picasso så är det kört, typ. Våran ")#/¤&(# lärare funkar som så att ritar man något han tycker om, får man beröm, ritar man något han tycker är fel så går det käpprätt åt h*lvete.

tack för alla tipsen, har fått ett hum om hur jag ska göra nu

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Haha, naej jag måste väl inte vara seriös, jag skiter fullständigt i vad jag får för betyg i bild, det gör dock inte min mor. Och kan man inte rita som picasso så är det kört, typ. Våran ")#/¤&(# lärare funkar som så att ritar man något han tycker om, får man beröm, ritar man något han tycker är fel så går det käpprätt åt h*lvete.

tack för alla tipsen, har fått ett hum om hur jag ska göra nu

Det låter som en fruktansvärt dålig bildlärare.

Jag hade en idrottslärare en gång som bedömde på ungefär samma grunder. Han hade en lista för varje sport där man fick poäng baserat på sitt resultat. Dessa poäng adderades sedan till ett betygsresultat. Fantastiskt stimulerande...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Untitled
Det låter som en fruktansvärt dålig bildlärare.

Jag hade en idrottslärare en gång som bedömde på ungefär samma grunder. Han hade en lista för varje sport där man fick poäng baserat på sitt resultat. Dessa poäng adderades sedan till ett betygsresultat. Fantastiskt stimulerande...

Jepp, kan tänka mig att det är en 0,5% av skolans elever som vill ha kvar honom. Man förstår inte vad han säger heller, kommer ifrån Irak eller något, har bott här i 10år+ men kan fortfarande inte prata någorlunda. Det heter fortfarande "på riktigt" och "rittpapper". Min idrottslärare däremot är väldigt bra.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Skit i vad läraren vill och gå efter att lära dig ritteknik istället, har du grymt mycket större nytta av, både som civilingenjör och som koreograf. Man har alltid nytta av att kunna rita.', så satsa på hårt på bara det och skit i läraren.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Men hur ska man veta i 9:an vad kommer hända om 10 år (om du tänker gå gymnasie och studera efteråt)...... JA! du kanske ska rita vilket gymnasielinje väljer du -om du nu skall gå i gymnasie- och målar vad du förväntar dig av den.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X