Google Släpper ny webläsare: Chrome

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilPuppy
långt inlägg

Personligen undrar jag vilka tjänster de åsyftar?

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Fel, opera kan du få minst lika slimmad om inte ännu mer slimmad. Du kan ta bort allt inklusive menyraden.

Okej, fel av mig.

Lite konstigt att inte Chrome har funktion för att anpassa utseendet o slimma........

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vilket skräp.
Man kan inte välja att installera i Program-mappen. Istället dumpar idioterna programmet i Application Data. (wtf?)
Jag har säkrat upp WinXP lite mer så att i princip endast filer i Program-mappen kan exekvera. Jag tänker inte försämra säkerheten bara för att programmerana inte använt hjärnan.

Permalänk
Musikälskare

Varför öppnas länkar å bilder i nya flikar? Hemskt jobbigt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

den är ju snabbare än ff3 ibland!

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Medlem

Kul att det funkar för er!
Själv fastnar jag under installationen, något är jävligt fel, antagligen samma skit som gör att jag inte kan installera SketchUp...
Någon som vet vad felet är?

Edit: spydigheter såsom "testa trycka på länken" undanbedes! Har redan försökt, felet är inte känt hos google än.

Permalänk
Medlem

Hehe, ja Den här browsern var ju en riktig skräll måste jag säga

snygg och renderar sidor riktigt snabbt måste jag säga.

Jag har då inte stött på någon beta av vare sig ie eller firefox som fungerat så här bra.

Hoppas bara att det kommer ett adblock plugin samt en linuxversion av denna browser som fungerar lika bra.

Permalänk
Hedersmedlem

Som någon skrev tidigare; Jag stör mig på att man inte kan trycka in mushjulsknappen och scrolla snabbare på sidorna. Inget att gråta krokodiltrårar över, men ändå...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Som någon skrev tidigare; Jag stör mig på att man inte kan trycka in mushjulsknappen och scrolla snabbare på sidorna. Inget att gråta krokodiltrårar över, men ändå...

Ja, det är ju lite tråkigt. Fast det är ju trots allt bara en beta.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxxor
Ja, det är ju lite tråkigt. Fast det är ju trots allt bara en beta.

Precis, lätt att glömma av ibland. Frågan är bara om webbläsaren tänkt att vara en beta lika länge som gmail....

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Snusfri

Testade lite snabbt och visst var den snabb och rätt slimmad, men det blev avinstallation direkt när man skummade igenom UELA...

Nästan så man funtar på att byta primär sökmotor och mail med..

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Provade med att spara ner "Programgenvägar". Och det är riktigt smidigt. Google Kalender blir verkligen skrivbordsvänligt. Så pass bra att jag kan skrota mina andra kalenderprogramsförsök i Windows.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

EUAL:en är ändrad! Inga stycken i 11 paragrafen. Endast raden att du äger upphovsrätten osv...

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk

På tiden att någon tar tag i det här med browsers. IE suger, likaså FF.

Permalänk
Medlem

Lägg till adblock plus och jag byter webläsare direkt.

Permalänk

Ska verkligen webbläsaren heta chrome??

Till och med GOOGLE BROWSER hade varit bättre

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen Chromes utseende. Dock så är det lite småbuggar än men antagligen kommer de att fixas, detg är ju trots allt bara en beta-version än så länge. Hoppas det utvecklas vidare.

En annan positiv sak är den stora "arbetsytan" man har, inte en massa kanter från webbläsaren som tar upp plats, utan bara en liten rad på max 50 px på ovansidan Mycket bra

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Medlem

Jävlar vad snabb den är! Och måste hålla med om arbetsytan, riktigt gött!

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

Skulle vilja tipsa alla om http://googlesystem.blogspot.com/
där det står lite tips om vad du kan göra i browsern, utföra räkningar i omniboxen m.m

Det står även att det parallelt utvecklas en till browser utan google brandingen. Chromium heter den.

EDIT: Chromium finns tydligen att ladda ner här: http://build.chromium.org/buildbot/snapshots/chromium-rel-xp/...

Permalänk
Medlem

Jag börjar gilla Chrome mer och mer faktiskt. ska nog ta och köra utan firefox ett tag...

Har tillochmed gjort ett tema till Chrome, lite som Vista black typ. (jag föredrar inte babyblått nämligen)

här finns det att ladda ner:

http://web.comhem.se/megz/zombre/

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Manhog
Jag börjar gilla Chrome mer och mer faktiskt. ska nog ta och köra utan firefox ett tag...

Har tillochmed gjort ett tema till Chrome, lite som Vista black typ. (jag föredrar inte babyblått nämligen)

här finns det att ladda ner:

http://web.comhem.se/megz/zombre/

http://web.comhem.se/megz/zombre/zombre_big.jpg

Riktigt fint! Kommer temat fungera till Linux-versionen också? Eller det är ingen som vet kanske... ?

Permalänk
Medlem

Hm... en grej de missat är mouse gestures. Tycker att det borde ha funnits med från början.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bruticus
Det står även att det parallelt utvecklas en till browser utan google brandingen. Chromium heter den.

EDIT: Chromium finns tydligen att ladda ner här: http://build.chromium.org/buildbot/snapshots/chromium-rel-xp/...

Jag kör på den nu, verkar fungera bra, så fick man en nyare version av WebKit i den också

Den använder mörkt tema som default, det som någon hade fixat till Chrome längre ner i tråden.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

efter att ha använt den i några dagar nu så har den fungerat bra, inga problem alls faktiskt.

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
Jävlar vad fort det går! Är grymmt fult dock och jag ser inga möjligheter att ändra UIet =/ Låt Opera vara såhär snabbt så har jag hittat min kärlek Ny flik grejen har dom ju snott från Operas Speed Dial och utfört det sämre.

Kan någon förklara lite mer ingående hur det går till när java kod kompileras och körs direkt på CPUn utan en VM imellan? Jag känner att jag inte har fattat riktigt :S

EDIT:

oj... man borde läsa vad man accepterar ibland...

"Content license from you
11.1 You retain copyright and any other rights you already hold in Content which you submit, post or display on or through, the Services. By submitting, posting or displaying the content you give Google a perpetual, irrevocable, worldwide, royalty-free, and non-exclusive license to reproduce, adapt, modify, translate, publish, publicly perform, publicly display and distribute any Content which you submit, post or display on or through, the Services. This license is for the sole purpose of enabling Google to display, distribute and promote the Services and may be revoked for certain Services as defined in the Additional Terms of those Services.
11.2 You agree that this license includes a right for Google to make such Content available to other companies, organizations or individuals with whom Google has relationships for the provision of syndicated services, and to use such Content in connection with the provision of those services.
11.3 You understand that Google, in performing the required technical steps to provide the Services to our users, may (a) transmit or distribute your Content over various public networks and in various media; and (b) make such changes to your Content as are necessary to conform and adapt that Content to the technical requirements of connecting networks, devices, services or media. You agree that this license shall permit Google to take these actions.
11.4 You confirm and warrant to Google that you have all the rights, power and authority necessary to grant the above license."

NEJ TACK!

http://news.cnet.com/8301-17939_109-10030522-2.html <-- Väldigt intressant artikel...

De har ändrat nu avtalet eftersom det har blivit en massa klagomål från bloggare m.m.

Visa signatur

Asus A8n-Sli Deluxe // Amd 64 3800+ // Asus extreme n6800gt // 1024*2 DDr ram PC 3200 // 160gb western D S-ata // 200gb Western S-ata //

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johannesh
De har ändrat nu avtalet eftersom det har blivit en massa klagomål från bloggare m.m.

Redan sagt lite högre upp i tråden.

Permalänk

Fixade chromium nu som verkar funka på min dator ^^. Fick test chrome endast på laptopen innan för att den staionära inte vill installera det.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Finns det inget sätt att få flikar att öppna sig i bakgrunden?
Lite störande om man läser en artikel med länkar i som när man trycker på dem för att läsa senare så hamnar dom överst hela tiden
Lite irriterande.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Finns det inget sätt att få flikar att öppna sig i bakgrunden?
Lite störande om man läser en artikel med länkar i som när man trycker på dem för att läsa senare så hamnar dom överst hela tiden
Lite irriterande.

Klicka på dem med mitten musknapp som man ska göra?

Jag kommer nog inte kunna använda den här webbläsaren om det inte kommer något stöd för att blocka flash i stil med Flashblock för firefox. Vill inte att min laptop ska köra igång sina fläktar bara för jag besöker t.ex. Sweclockers som är full med skitig flashreklam. =/

Visa signatur

Neun und neunsich.