Linux på ett Gigabyte GA-GC230D?

Permalänk

Linux på ett Gigabyte GA-GC230D?

Hej,

Någon här på SweClockers som har ett Gigabyte GA-GC230D (mITX)(http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=309952) i ett Linuxsystem? Tänkte köpa ett sådant mb men vill försäkra mig om att det funkar med Linux.

Någon som har erfarenhet av det?
Har inte låst mig vid någon speciell dist men kommer köra med promt'en så i princip alla dist'ar skulle funka, om det nu kan spela någon roll, säg vilken ni isf vet att det funkar på.

Topp!

Permalänk
Avstängd

Grafikprocessor: Intel GMA 950
Sydbrygga: Intel® ICH7
Ljudkortschip: Realtek ALC662 codec

Intel har open source grafikkrets drivrutiner för GMA serien och dokumentation publicerad, så jag tror att den ska fungera.
Ubuntu funkar med mitt (helt annat) moderkort som använder ICH9, så då nog ICH7 också fungera.
Ubuntu funkar fint med min integrerade Realtek (min är ALC888) så ALC662 bör nog också funka.

Vet inte vad det är för nätverkskrets, men det är nog kanske en Realtek också, som jag tror bör funka.

Är inte säker, men jag tror allt bör funka som det ska.

Permalänk

den bör fungera med ubuntu, och jag tror att det är störst chans att den funkar i ubuntu, då det enligt vad jag vet är en av de distrubitioner som har stöd för mest hårdvara.... så de e väll bara att tanka ned och testa... det är ju gratis

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

Fungerar bra med Debian! Använder mitt GA-GC230D i en Boksdesign låda

Permalänk

Tusen tack för bra svar!
Säskilt Fyxim eftersom jag kört med debian förut, så det har jag t.o.m lite koll på

Förresten Fyxim, vad använder du för nätagg till din? och är du nöjd med det du använder?

Då kommer det nog bli ett sådant kort till mitt nya projekt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Användarnamnqwer
Förresten Fyxim, vad använder du för nätagg till din? och är du nöjd med det du använder?

picoPSU-120 !