Datorbutiker som bygger ihop "custom" datorer?

Permalänk
Medlem

Datorbutiker som bygger ihop "custom" datorer?

Ska köpa en ny dator nu efter att ha skaffat lite kapital, och kollade på datorerna som fanns hos dataprince.se, såg bra ut, men efter att ha sett alla trådar och klagomål riktade mot dem bestämde jag mej för att vända mej någon annanstans...

Min fråga är då, finns det några bra butiker i stockholm, alltså inte bara onlinebaserade, som har datorpaket som man själv kan ändra i, t.ex. om jag vill ha ett annat grafikkort / processor men ändå få garanti på det (vill göra detta eftersom jag själv inte vet hur man bygger ihop en dator).

Tack på förhand

Permalänk

Dom flesta mindre datorbutiker brukar kunna ändra i sina paket, men istället så brukar dom ta rätt bra betalt för sakerna.

Permalänk
Medlem

Datorbutiken har bra möjligheter för detta annars är det tunt bland de större aktörerna. Även om man kan göra vissa ändringar på Komplett och Inet också.

Permalänk
Medlem

Beställ komponenterna man vill ha, be någon kompis som kan att montera ihop den och ge han/hon en bärs eller något som tack för jobbet.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Känner inte särskilt många som kan bygga ihop en dator och ha koll på vad de gör... Och de som kan har annat att göra, inga nära kompisar.

Det jag eftersöker (även om det kanske är lite höga krav ) är en butik där man kan dra in och prata med de anställda, diskutera och få uppriktiga svar, inte bara att de försöker pracka på en det dyraste... Men det kanske inte finns såna butiker

Permalänk
Medlem

Flipped om du bor i Sthlm så kan jag rekomendera Compucraft som ligger på Sveavägen.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

du har pm flipped!

Permalänk
Medlem

Tack för snabba svar !

Torach... Låter intressant, bor 5 minuter därifrån, och verkar lockande.. är det fler som kan rekommendera dem? (som sagt, jag tyckte dataprince verkade lockande också...)

Permalänk
Medlem

Flipped. Jag är väl lite partisk kanske då jag har jobbat där Men det är snart 2år sedan jag slutade. Vi fick ganska ofta in kunder som ville ha sina datorer lagade som var köpta på Dataprince men dom ville inte ha någonting med dom att göra igen... Jag vet inte hur pass bra dom på Compucraft är på att bygga maskiner längre men när jag jobbade där var vi bra som fan

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Vart och snackat med dom i compucraft nu... den datorn jag vill ha fixar dom för 11400 (!) men om jag köper delarna på komplett separat landar det på runt 9 000.. verkar bättre att fråga alla polare om nån känner nån som kan bygga

2500 kr för bygge och ett års garanti är mycket..

Permalänk
Medlem

Kolla lite på blocket företagsdelen, jag har bland annat varit i kontakt med företaget som har denna annonsen ute

http://www.blocket.se/vi/17850132.htm?ca=16_s

grymt bra pris tycker jag!
Ifall du vill ha lite bättre dator än det som anges vet jag att de gärna uppgraderar ditt paket och du får endast lägga till mellanskillnaden då.
Kontakta deras mail bara med din önskan, funkade skit fint för mig!

Lycka till!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Flipped. Tyvärr är det ju inte riktigt 2500kr för montering och 1års garanti Dom har ju sämre priser än Komplett också när dom köper in saker. Dock kan jag hålla med om att det var lite väl stor skillnad.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk

Hör med nån datafirma om du bara kan komma in med delarna du köpt nån annanstans och låta dem montera dem? Det borde ju inte bli alltför dyr arbetskostnad?

Permalänk
Medlem

Mm torach förstår att de har lite högre priser men känns lite väl saftigt ^^

Tobbe, tror inte de skulle bli så jätteglada om man kom in med lite delar o sa till dem att bygga ihop och fixa garanti hehe...

Fortfarande inte hittat nåt, om nån vecka ger jag upp och testar själv haha. SÅ svårt kan det väl inte vara.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flipped
Mm torach förstår att de har lite högre priser men känns lite väl saftigt ^^

Tobbe, tror inte de skulle bli så jätteglada om man kom in med lite delar o sa till dem att bygga ihop och fixa garanti hehe...

Fortfarande inte hittat nåt, om nån vecka ger jag upp och testar själv haha. SÅ svårt kan det väl inte vara.

Vad menar du med garanti? Har du köpt delarna där ifrån är det ju från komplett du har garanti.

Permalänk
Medlem

men han vill såklart inte behöva felsöka datorn själv om det händer något (ang garantin). Då är det ju smidigast om han bara köper ett färdigt paket.

Bygger inte datorbutiken ihop hela datorer med egenvalda komponenter?

Permalänk
Medlem

^
precis

Tror det också men efter vad jag läst om hur det funkar för dem just nu känner jag inte för att handla där tack ändå, om de stabiliserar sig är det nog ett bra alternativ..

Permalänk
Medlem

2500kr för bygge ? oj skojar du med ni >____<
köpte en dator på mycom.se nyligen fick den monterad för 600kr
köpte delarna hos de och hade redan några innan.
riktig nöjda med de ^^ min datorn innan denna var oxå monterad av de.

Permalänk
Medlem

näe det är snarare så att deras inköpspriser och därmed också priserna för varje del är dyrare än hos t.ex. komplett! Tack för tipset om mycom, kollar upp det

Permalänk

Kan rekommendera www.overclockers.se

Riktigt duktiga killar samt bra priser & service.

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Medlem

Alina Systems bygger burkar åt folk. Om du ringer till någon av butikerna kan du t o m bara specca pris och ungefär vad datorn ska klara av så brukar dom kunna fixa det åt dig. 595:- för installationer och test, har du en windowslicens tar dom 695:- totalt för installera hårdvara samt installera och konfigurera mjukvaran (win, drivrutiner etc).