HP glänser med 24 timmars batteritid

Permalänk
Melding Plague

HP glänser med 24 timmars batteritid

En ny serie bärbara datorer från HP som går under namnet EliteBook sägs klara av en batteritid på över 24 timmar. Detta innebär att datorn kan användas i tre arbetsdagar utan någon som helst tillgång till ett el-uttag.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

bara batteriet lär kostaen hel del.

Permalänk

ja grattis att det börjar bli riktigt bra batteritider på dem bärbara.
Men tråkigt att Hp lyckades med det...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rackarungen
bara batteriet lär kostaen hel del.

Hela datorn lär kosta en hel del.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd

har den 1500000mah på 12.9v?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
ja grattis att det börjar bli riktigt bra batteritider på dem bärbara.
Men tråkigt att Hp lyckades med det...

Skippa fanboy-kommentarer tack..

Detta är bra på alla vis, för nu när HP lagt en stämpel på en imponerande batteritid kommer alla andra snart hänga på. Och då finns det en uppsjö av datorer med bra batteritider att välja bland.

Visa signatur

System: R5 5600X, GTX 1080 TI

Permalänk
Medlem

Bra! Synd att man bara behöver ett gigantiskt extern batteri .. :/

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
ja grattis att det börjar bli riktigt bra batteritider på dem bärbara.
Men tråkigt att Hp lyckades med det...

Inget fel på HPs business notebooks. Grymt bra byggkvalité.
Och nu blir det ännu bättre. Får hoppas det går mot längre batteritid i alla laptops på marknaden

Visa signatur

Amd 64 3700+ (SD), 2Gb PC3200, Epox EP-9NPA+ Ultra, Gainward 7800GT, Seasonic S12-500W, Samsung 940Fn + HP 8510p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ajame
Skippa fanboy-kommentarer tack..

Detta är bra på alla vis, för nu när HP lagt en stämpel på en imponerande batteritid kommer alla andra snart hänga på. Och då finns det en uppsjö av datorer med bra batteritider att välja bland.

jag säger vad jag vill då jag har haft riktigt mycket problem med HP:s bärbara.

Men du har rätt nu när ett företag har börjat att komma upp i höga batteritider så kommer dem andra haka på....

Permalänk
Medlem

Lär bli dyrt men bra att batteritiderna äntligen börjar bli längre. Känns som de varit på ca 2-3h sen början av nittiotalet för varje framsteg inom batterier negeras av att datorerna drar mer och mer.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

HP gör snygga datorer, men jag kommer inte köpa något från dem då min HP laptop krånglar som fa. När jag startar datorn kommer inte alltid ikonerna upp, jag tror det är så att explorer inte startar helt enkelt. Trots att den har blivit inlämnad många gånger fungerar det inte, och om jag har satt datorn i viloläge under lunch startar den inte när jag kommer tillbaka senare. Illa. Aldrig med HP.

Juste, laddarnas kvalitet suger även, många laddare i klassen gick sönder.

Permalänk
Medlem

Synd att dom inte satsade på Atom eller någon snålare cpu samt DDR3. Hade ifs blivit lite dyrare men säkert någon timme mer i batteritid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Synd att dom inte satsade på Atom eller någon snålare cpu samt DDR3. Hade ifs blivit lite dyrare men säkert någon timme mer i batteritid.

Behövs det verkligen mer batteritid?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Som Hoff sa. HP´s business modeller är riktigt bra. Jag får ut närmre 8 timmar på min 2510p med wifi, bluetooth avslaget och skärmstyrkan på low. Detta med ett 6-cells batteri.

Permalänk
Medlem

hp fuff

Skitsnack säger jag bara.

Jag har redan det där extra bateriet i min HP dator sen ett år tillbaka och det ger inte så där fantasiskt mycket mer drivt tid, tyvärr..

HP överdriver såklart som dom gör med alla sina produkter.. min Dator var sakt att den skulle hålla i 10-12h men jag kan max köra i 3-4h med extra batteriet.

Visst kör jag inte SSD ännu.. men lär ju prova det när Intel släpper sin värsting.. kanske kan käna några h till men räkna inte med en revolution bara för att dom säger det!!

Kan även nämna att när jag använder min dator så är det inget idle arbetande, utan jag räknar med full drivkraft som spel, film, surfande och multitsking i almänhet. Långt ifrån vad HP säkert testar sina system med.

Jag äger en bussines model av nw8440 (2år gammal)

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Knepigt att alla klagar så mycket på HP, jag använder en HP 8510p i jobbet som fungerar galant.

Permalänk
Avstängd

Imponerande batteritid, men smakar de så kostar de.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk

Re: hp fuff

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dealerovski
Skitsnack säger jag bara.

Jag har redan det där extra bateriet i min HP dator sen ett år tillbaka och det ger inte så där fantasiskt mycket mer drivt tid, tyvärr..

HP överdriver såklart som dom gör med alla sina produkter.. min Dator var sakt att den skulle hålla i 10-12h men jag kan max köra i 3-4h med extra batteriet.

Visst kör jag inte SSD ännu.. men lär ju prova det när Intel släpper sin värsting.. kanske kan käna några h till men räkna inte med en revolution bara för att dom säger det!!

Kan även nämna att när jag använder min dator så är det inget idle arbetande, utan jag räknar med full drivkraft som spel, film, surfande och multitsking i almänhet. Långt ifrån vad HP säkert testar sina system med.

Jag äger en bussines model av nw8440 (2år gammal)

Även om de har lovat en batteritid på 10-12h som du skrev, finns det alltid några krav på hur man ska göra för att uppnå denna tid. Skärmbelysningen (eller vad det kallas) ska skruvas ner, osv... Så läs specifikationerna för "maximal batteritid" eller ta kontakt med hp.
Även batterierna har olika kvalitet och hållbarhet.

Visa signatur

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Synd att dom inte satsade på Atom eller någon snålare cpu samt DDR3. Hade ifs blivit lite dyrare men säkert någon timme mer i batteritid.

Detta är ingen netbook och är inte till för att bara surfa på. Då räcker inte Atom till. Och, räcker inte 24 timmars batteri för dig?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Vänta bara för snart kommer Apple med 48 timmars batteritid med sin iWagon...DELL har också en strömsparande teknik där man mot en liten kostnad avlägsnar skärmen och man räknar med att merparten av DELL kunderna kommer nappa på erbjudandet.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd

NICE! det var på tiden!

Permalänk
Medlem

Re: hp fuff

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dealerovski
Skitsnack säger jag bara.
Visst kör jag inte SSD ännu.. men lär ju prova det när Intel släpper sin värsting.. kanske kan käna några h till men räkna inte med en revolution bara för att dom säger det!!

Grattis de kom väl idag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danjeel
Detta är ingen netbook och är inte till för att bara surfa på. Då räcker inte Atom till. Och, räcker inte 24 timmars batteri för dig?

Asus EEE räcker att surfa och göra en del annat på och det är en trött Celeron, Atomen klarar lätt ett par program om man ska sitta och skriva eller är det tänkt att folk ska sitta och producera musik, spela spel eller något annat krävande i 10timmar+?

Permalänk
Inaktiv

Kom igen när ett internt batteri håller 24 timmar.

Permalänk
Avstängd

Re: hp fuff

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dealerovski
Skitsnack säger jag bara.......
....Jag äger en bussines model av nw8440 (2år gammal)

Vad är det för diagnos du fått och äter du lithium mot det -- eller skojar du bara?

Visa signatur

Move.L #BEEF, $4 -- Värkar är något kvinnor har innan de föder barn, visst verkar det konstigt?

Permalänk
Medlem

Re: hp fuff

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dealerovski
Skitsnack säger jag bara.

Jag har redan det där extra bateriet i min HP dator sen ett år tillbaka och det ger inte så där fantasiskt mycket mer drivt tid, tyvärr..

HP överdriver såklart som dom gör med alla sina produkter.. min Dator var sakt att den skulle hålla i 10-12h men jag kan max köra i 3-4h med extra batteriet.

Visst kör jag inte SSD ännu.. men lär ju prova det när Intel släpper sin värsting.. kanske kan käna några h till men räkna inte med en revolution bara för att dom säger det!!

Kan även nämna att när jag använder min dator så är det inget idle arbetande, utan jag räknar med full drivkraft som spel, film, surfande och multitsking i almänhet. Långt ifrån vad HP säkert testar sina system med.

Jag äger en bussines model av nw8440 (2år gammal)

Få se nu, du har en större dator = större skärm som kräver mer ström, dessutom är den inte LED så mer ström på det.

Du har en mekanisk hårddisk och inte SSD, det tar mer ström

Din Dator har äldre och mer strömkrävande komponenter.

Och sist men inte minst så påstår du på fullt allvar att du förväntar dig 10-12 timmars batteritid I LOAD?

....

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Med sådan energi måste vi börja skriva "explosionsrisk" med stora bokstäver på datorn.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KES0
Knepigt att alla klagar så mycket på HP, jag använder en HP 8510p i jobbet som fungerar galant.

Sådan jag har hemma=) Mycket nöjd både med dess prestanda samt byggkvalité.

Visa signatur

Amd 64 3700+ (SD), 2Gb PC3200, Epox EP-9NPA+ Ultra, Gainward 7800GT, Seasonic S12-500W, Samsung 940Fn + HP 8510p

Permalänk
Avstängd

Sure, jag är en thinkpad fanboy, men jag tycker att det är dåligt utav alla tillverkare just nu med batteritiden.

Jag inhandlade en ny-begagnad t43 som är något år gammal, den sitter jag utan problem med i 3-4 timmar i sträck och då har den inte ens största batteriet som fanns till den! Polaren kör en media-HP laptop som har med extra batteriet som man f.ö. orkar bär med sig har 13 timmar och ni tycker att det är en nyhet att den här har 24 timmar? jag skulle också kunna dra dit 75 celler och få feting lång batteritid men till vad för nytta? Jag vill som många andra ha en bärbar dator och inte en släpbar...

/fjortisbarn

Visa signatur

ursäkta namnet, kommer att göras om!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fjortis_barn
Sure, jag är en thinkpad fanboy, men jag tycker att det är dåligt utav alla tillverkare just nu med batteritiden.

Jag inhandlade en ny-begagnad t43 som är något år gammal, den sitter jag utan problem med i 3-4 timmar i sträck och då har den inte ens största batteriet som fanns till den! Polaren kör en media-HP laptop som har med extra batteriet som man f.ö. orkar bär med sig har 13 timmar och ni tycker att det är en nyhet att den här har 24 timmar? jag skulle också kunna dra dit 75 celler och få feting lång batteritid men till vad för nytta? Jag vill som många andra ha en bärbar dator och inte en släpbar...

/fjortisbarn

Så vad var meningen med ditt inlägg, att klaga på nyheten och skryta om hur cool du och din polare är som har sååå långa batteritider?

Visa signatur

Mjo