Spelet som ska locka gamers till Larrabee

Permalänk
Medlem

Re: Spelet som ska locka gamers till Larrabee

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Ett särskilt spel är under utveckling för att demonstrera Larrabees fördelar.

Känner på mig att de kommer att behöva lite fler än ett spel vid launch för att få upp intresset för den där Wannabee...

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaktusen
Verkligen inget utöver det vanliga jag hittar.

http://www.youtube.com/watch?v=r2S_5t7bMBY

Detdär är verkligen inget unikt.

När du säger att det inte är något unikt tycker jag att du får ta o ge mig något som helst exempel på något som kommer i närheten av vad man får se i den videon.. Själv kan jag inte på rak arm säga något nu som jag kan jämföra med så kom gärna med något som du tycker är vassare.

Permalänk
Medlem

Har för mig om att jag såg någonstans att Intel bearbetar Microsoft för att de ska använda Larrabee i Xbox 720 och Sony för Playstation 4. Om de lyckas med det så kan det bli intressant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rongden
När du säger att det inte är något unikt tycker jag att du får ta o ge mig något som helst exempel på något som kommer i närheten av vad man får se i den videon.. Själv kan jag inte på rak arm säga något nu som jag kan jämföra med så kom gärna med något som du tycker är vassare.

Ett väldigt vanligt spel som t ex ut3 ser ju minst lika snyggt ut.
http://www.youtube.com/watch?v=49HZaoyRnm4

De flesta spel idag som körs i alla settings på högsta ser snyggt ut, jag menar, crysis är ju helt sinnes. Däremot så är det ingen rolig motor och ett tråkigt spel, men grafikmässigt så piskar det den största konkuransen idag.

Permalänk
Medlem

Skapligt ointresserad av en LotR klon...goblins och ogres och shit är utspelat, kom på nått nytt! Av vad jag såg på en konceptbild på deras sida ska det kanske finnas airships som ser ut som svävande båtar (med hjälp av varmluftsballonger) vilket direkt gör spelet mer intressant ^^

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Spelet som ska locka gamers till Larrabee

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RHWarrior
Känner på mig att de kommer att behöva lite fler än ett spel vid launch för att få upp intresset för den där Wannabee...

Det där inlägget var inte riktigt genomtänkt va?
Som med DirectX10 kommer det ju vara att alla "gamla" spel fortfarande fungera (och enligt tillverkaren bättre), men de ser till att det kommer minst ett spel (i DX10s fall Crysis) som ska utnyttja det nya fullt ut, och därför visa varför alla borde skaffa Vista för att kunna spela DX10-spel...

Även om nu Vista var buggigare än en insektsfarm så får man väl hoppas att Intel inte lyckas med liknande (utan till exempel fortsätter håller sina drivrutiner stabilare än nvidia) för isåfall tror jag detta kortet kan visa sig fungera åtminstonde på en OEM marknad (där intel redan idag är rätt stora), men hur bra återstår ju som alltid att se.

Permalänk

Bara jag som tycker detta ser ut som om det skulle komma från UE3 motorn?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Bara jag som tycker detta ser ut som om det skulle komma från UE3 motorn?
http://www.sweclockers.com/imagebank/200809/Offset4001.jpg

Precis min tanke.
Dock kan jag inte se vad Intel vad åstadkomma med att predika om ett spel för sin nya teknik. Jag får lätt känslan av att Intel i övrigt kommer ha svårt med sin grafikprestanda utöver i egenutvecklade applikationer.

Citat:

Xake: Det där inlägget var inte riktigt genomtänkt va?
Som med DirectX10 kommer det ju vara att alla "gamla" spel fortfarande fungera (och enligt tillverkaren bättre), men de ser till att det kommer minst ett spel (i DX10s fall Crysis) som ska utnyttja det nya fullt ut, och därför visa varför alla borde skaffa Vista för att kunna spela DX10-spel...

Även om nu Vista var buggigare än en insektsfarm så får man väl hoppas att Intel inte lyckas med liknande (utan till exempel fortsätter håller sina drivrutiner stabilare än nvidia) för isåfall tror jag detta kortet kan visa sig fungera åtminstonde på en OEM marknad (där intel redan idag är rätt stora), men hur bra återstår ju som alltid att se.

Undvik att nämna DirectX 10, det påminner bara en det kommersiella misslyckandet Vista var och fortfarande är och hur de predikar om oexisterande teknik. Microsoft sitter ju redan och försöker knappa in ett nytt operativsystem inom något år, och en ny DirectX katalog är också på väg innan den tidigare ens öppnats.

Citat:

Bom: Har för mig om att jag såg någonstans att Intel bearbetar Microsoft för att de ska använda Larrabee i Xbox 720 och Sony för Playstation 4. Om de lyckas med det så kan det bli intressant.

Snälla. Xbox 720? Varför springer barn med det fantastiskt korkade namnet. Vad är det som definerar Xbox 360? Loggan kanske? Och jag tror knappast både Microsoft och Sony kommer använda Intels teknik, åtminstonne inte båda. Då krävs det även att all effektförbrukning och dylikt är bra och att Intel kan bygga fantastiskt många mindre modeller av sin grafikmodul billigt och effektivt.
Jag tror mer på IBM som tillverkare för tekniken hos nästa konsoller 2010-2011 samt AMD och Nvidia som tidigare då de har bättre erfarenhet inom diverse områden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Bara jag som tycker detta ser ut som om det skulle komma från UE3 motorn?
http://www.sweclockers.com/imagebank/200809/Offset4001.jpg

Nu när du säger det så är likheterna slående.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka

Snälla. Xbox 720? Varför springer barn med det fantastiskt korkade namnet. Vad är det som definerar Xbox 360? Loggan kanske? Och jag tror knappast både Microsoft och Sony kommer använda Intels teknik, åtminstonne inte båda. Då krävs det även att all effektförbrukning och dylikt är bra och att Intel kan bygga fantastiskt många mindre modeller av sin grafikmodul billigt och effektivt.
Jag tror mer på IBM som tillverkare för tekniken hos nästa konsoller 2010-2011 samt AMD och Nvidia som tidigare då de har bättre erfarenhet inom diverse områden.

Lol, skit i namnen. Allt går att köpa för pengar och det har Intel ganska gott om. Om Intel menar allvar med Larrabee så kan de säkert ge Microsoft/Sony en ganska bra deal.

Det räcker inte med något enstaka spel till PC för att speltillverkarna ska satsa på Intels teknik men om de kommer in på konsolmarknaden så blir det mera intressant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zowix
Skulle inte vara så förvånande om de var så
Men det vore oerhört dumt av dem i sådant fall, för då förlorar de ju pengar när det inte är så många som kan köpa spelet.

de flesta datorerna har ett intel grafikkort. Livet är inte sweclockers.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinwe
Project Ofsett suktar man sedan länge efter, men blev lagom skraj när jag fick höra att Intel köpt upp projektet i syfte för att visa upp sin nya grafikmojäng.

Helt garanterat att de kommer strypa prestandan på vanliga grafikkort då, för att påvisa att Intel presterar bättre.
Suck

Intel kanske gör en nvidia?

INTEL THE WAY ITS MEANT TO BE PLAYED

Hehe:)

Intel om någon har ju resurserna till det...

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bom
Har för mig om att jag såg någonstans att Intel bearbetar Microsoft för att de ska använda Larrabee i Xbox 720 och Sony för Playstation 4. Om de lyckas med det så kan det bli intressant.

Det var jag som spekulerade vilt i en tidigare kommentar för några veckor sedan. Jag är inte trovärdig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterhjalmarsson
Det var jag som spekulerade vilt i en tidigare kommentar för några veckor sedan. Jag är inte trovärdig.

Hehe ja det var inte här jag läste om det, kanske var theinquirer eller någon annan skvallersite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Core 2 blev ganska exakt så bra som Intel lovade, trots att få vågade hoppas på att den skulle bli så lyckad. Jag har lärt mig att Intel brukar leva upp till sina löften ganska bra. Vilket gör mig förvirrad då jag har svårt att se varför larrabee skulle prestera så bra.

Beror till en del hur lång händelse horisont man har Boris. De sa samma sak när P4 orna började droppa in.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?