Permalänk
Medlem

Hjälp - problem med nytt moderkort.

Jag köpte för någon dag sen ett nytt moderkort p.g.a att mitt gamla har gett upp.

Efter att jag kopplat ihop allt så startade jag och tittade så alla fläktar och så snurrar igång, och de gjorde dem.

När jag sen kopplar in skärm mus tangentbord så funkar inget av dem, alla e helt döda, svart skärm, desamma med mus och tangentbord.
Känns som att usb utgångarna krånglar, men känns ju konstigt när moderkortet är helt nytt, plus att inte skärmen heller visar något...

Så jag undrar om någon har en aning om vad det kan vara?

Permalänk
Hedersmedlem

Resetat bios? Står i manualen hur du går tillväga

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Hmm nej det har jag inte gjort, ska prova det da! tack för snabbt svar.

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan ju nämna vad du har och hade för hårdvara, så kan det bli lite lättare att hitta ev fel?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz
Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB
Samsung SpinPoint T166 400GB SATA
Samsung 500GB SATA II NCQ
XFX GeForce 8600GT 540M 256MB GDDR3
Gigabyte GA-MA770-DS3

Det är mitt system, ber om ursäkt för att jag inte nämde det i posten, glömde av det.

Kan man resetta bios utan att jag får någon bild...?

Det enda jag vet är väl att man tar ur batteriet och går den vägen...

om du missuppfattade menade jag att jag inte får någon bild överhuvudtaget, inte ens vid uppstart.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad händer om du bara har prolle, minne och grafikkort i burken, får du bild då?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Provade att ta ur minnena och starta utan dem, men får samma resultat, ingen bild, ingen reaktion på tangenbord eller mus.
Provade också resetta CMOS om det skulle hjälpa, men nej det gjorde det inte.

Det känns som att det lutar åt att moderkortet är defekt, eller några andra idéer om vad det skulle kunna vara?

Väldigt tacksam för hjälp!