Nya iPod Nano samt iPod Touch!

Permalänk

Nya iPod Nano samt iPod Touch!

iPod Nano v.4

iPod Touch v.2

Även Shuffle och Classic har fått sig en uppgradering, men vad jag kan se är det ingen större skillnad mot innan, förutom att Shuffle finns i nya färger.

Nå vad tycker ni? Jag tycker de ser riktigt läckra ut, gillar att de äntligen skaffat lite fler färgkombinationer (på Nanon då.) Touch:en ser också läckrare ut än v.1.

Ska bli kul att få testa iTunes 8 också, Apple kanske har lyckats bättre med det den här gången.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad till Apple-forumet.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

gillar skakfunktionen! awsome att kunna shuffla till random låt genom ett snabbt shake! fast tyvärr är kapaciteten alldeles för liten för mig, så håller mig till min 80gb classic nå år till.

Visa signatur

hahahahahahahahahsdhah

Permalänk
Medlem

Dom ändrar design, och lägger till skakfunktion, och folk köper det.

Helt otroligt...

Förövrigt är den äldre nanon sjukt mycket snyggare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilseman

Helt otroligt...

Kan hålla med om att det inte var någon jätteuppdatering. Själv tycker jag att det är den snyggaste nanon hittils. Ska nog köpa en vad det lider. Nu får jag en lite snyggare design och dubbel lagringskapacitet för samma pris.

Permalänk
Medlem

Tycker att det är lite konstigt att Apple har ersatt Classic 80/160 med 120gb.

Sen tycker att det är värdelöst att Apple inte har släppt någon mjukvaru uppdatering till min Classic, tycker den borde få samma som nya classic.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

Men ni vill jag se de nya MacBooks!
Har min iRiver sedan 05. Den spelar musik! Coolt va

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Jag är väl lite skeptisk till den välvda skärmen på nya nanon, känns inte som en optimal lösning med reflexer från ljus (och den kommer förmodligen inte finnas med på 2009 års modell heller).

I övrigt var det väl en rätt väntad uppdatering över hela brädet och något som egentligen hade kunnat göra sig bättre i en press release, men Apple är ju Apple...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Helt otroligt...

Vad är problemet? Dagligen tillkommer det fler och fler konsumenter så klart att folk köper produkter?

Vore fint om Apple låste upp deras iPods så man kan använda produkten man köpt. Körde in och slängde ut mjukvaran till min Classic första dagen, har kört tredjeparts program med den sedan dess och hoppas på att det någon gång går att köra in rockbox eller liknande även på min spelare.

Trevligt med nya produkter för de som är ute efter en iallafall.

Permalänk
Medlem

När dom stoppar i ett vettigt ljud i iPod så kan jag överväga att köpa en - interfacet ser ut att vara en fröjd.

Min iRiver T10 för 800 kr slår alla mp3-spelare jag har lyssnat på (och jag har lyssnat på många och betydligt dyrare) när det kommer till ljud.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

undrar vad det är för finesser folk vill ha? den spelar ju musik som förväntat, och gör en hel del annat mindre vettigt redan.

det enda jag ser som ett krav om jag ska ha en iPod igen är drag/drop. (och då menar jag inte OSX-varianten av det givetvis)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Jag är väl lite skeptisk till den välvda skärmen på nya nanon, känns inte som en optimal lösning med reflexer från ljus (och den kommer förmodligen inte finnas med på 2009 års modell heller).

rent teoretiskt borde iof en välvd ruta (skärmen är ju inte det) orsaka mindre stora reflexer på hela skärmen vid varje givet tillfälle, men åas öka risken för små alltid. vad som är at föredra vettefanken, men utomhus borde det ju iaf göra det lättare att se helheten.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Vad är problemet? Dagligen tillkommer det fler och fler konsumenter så klart att folk köper produkter?

Vore fint om Apple låste upp deras iPods så man kan använda produkten man köpt. Körde in och slängde ut mjukvaran till min Classic första dagen, har kört tredjeparts program med den sedan dess och hoppas på att det någon gång går att köra in rockbox eller liknande även på min spelare.

Trevligt med nya produkter för de som är ute efter en iallafall.

Problemet är att det knappt är någon skillnad på nya nanon och den gamla. Varför inte bara göra ett prisdropp på den gamla? Kan dom nya konsumenterna inte köpa den gamla bara för att den är "gammal" enligt Apples mått mätt. Det är ju precis samma iPod med en ny design och skakfunktion.

Det är som att du skulle köpa en ny dator, när den datorn du har är lika bra, men du vill bara köpa en för att den är ny.

All cred åt Apple för att dom uppenbarligen lyckas med sin reklambrainwash stil, men jag köper det inte.

Och för att jag inte ska låta biased så måste jag bara tilläga att jag har en MacBook som min "main"-dator.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Problemet är att det knappt är någon skillnad på nya nanon och den gamla. Varför inte bara göra ett prisdropp på den gamla? Kan dom nya konsumenterna inte köpa den gamla bara för att den är "gammal" enligt Apples mått mätt. Det är ju precis samma iPod med en ny design och skakfunktion.

Det är som att du skulle köpa en ny dator, när den datorn du har är lika bra, men du vill bara köpa en för att den är ny.

All cred åt Apple för att dom uppenbarligen lyckas med sin reklambrainwash stil, men jag köper det inte.

Och för att jag inte ska låta biased så måste jag bara tilläga att jag har en MacBook som min "main"-dator.

Förstår vad du menar men likväl så kommer det ju nya produkter. Håller nog med om att det var något lama "nyheter" i dessa dock..

Ser inte varför man skulle byta upp sig om man har den, nu mer, näst senaste generationen. De som faktiskt byter upp sig är idioter.

Nya konsumenter å andra sidan.. köp på.

Permalänk
Medlem
Citat:

misstaget här är att jämföra Apple med andra tillverkare av datorer och musikspelare, man ska jämföra dem med klädindustrin.

och somliga går och dras med gamla iPods, säg vad beror det på, gud fader (Steve) som i himmelen bor kanske vill ha det så.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

De - antagligen ganska få - som byter från en fullt fungerande tredje generationens Nano till fjärde generationen värdesätter nog designen så himla mycket mer än funktionaliteten. Även om du tror det eller ej så finns det rätt mycket folk som ser PMPs och bärbara datorer lika mycket som accessoarer som nöjes- och arbetsmaskiner. Då kan man tänka sig att göra en trade off på ljudkvalitet och inbyggda funktioner om den nya Nanon kom i Hermés-orange. Inget konstigt alls, just different.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk

Är inte det där om att iPods ska ha sämre ljud än andra spelare en myt? Har inte dom nya modellerna ganska vassa ljudchip?

Jag ska f.ö också köpa en nano. Jag hade en iRiver Clix2, men den har gått sönder. Jag bangar inte på 1800:- för 16Gb heller. Dom ÄR faktiskt sjukt snygga, det måste ni ju hålla med om. Nu är det bara en fråga om det blir den svarta, den gröna, den blå eller typ orange?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Är inte det där om att iPods ska ha sämre ljud än andra spelare en myt? Har inte dom nya modellerna ganska vassa ljudchip?

Jag ska f.ö också köpa en nano. Jag hade en iRiver Clix2, men den har gått sönder. Jag bangar inte på 1800:- för 16Gb heller. Dom ÄR faktiskt sjukt snygga, det måste ni ju hålla med om. Nu är det bara en fråga om det blir den svarta, den gröna, den blå eller typ orange?

Jag har en iPod nano 3rd och jag tycker då inte den har nå bra ljud. Den ligger skönt i fickan, den ser fin ut men fan så omständigt att lägga in musik på den och sen dessutom dåligt ljud.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

vi har fått in den nya nanon fast enbart i svart. Har haft demo exet i 2 dagar och den är sjukt nice! Scrollhjulet är ju mkt bättre och skönare än var det var tidigare. Mer precis och exakt. Gillar 3G och 4G varianten. Sen att de inte kostar något är ju en för del.

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av milk^
vi har fått in den nya nanon fast enbart i svart. Har haft demo exet i 2 dagar och den är sjukt nice! Scrollhjulet är ju mkt bättre och skönare än var det var tidigare. Mer precis och exakt. Gillar 3G och 4G varianten. Sen att de inte kostar något är ju en för del.

Kan du inte fota den bredvid en tändsticksask eller så? Dels för att jag vill se hur liten den är, dels för att jag vill se hur färgen ser ut "på riktigt"

bergman: Vad jämför du med? Dina 30,000 kronors Amphionhögtalare? Vilka lurar har du? Vad i ljudet är det som är dåligt?

Försök att inte få en frågesättande ton i mitt inlägg när du läser upp det, jag undrar bara ärligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf

det beror ju på vad för ljudsmak man har. läser man runt på nätet så sägs det rätt ofta att ljudet ut ur ipod är rätt rent. men vill man ha massa bas, så är inte ipod den spelare man ska ha. men smaken är som baken, delad. själv tycker jag de har bra ljud.

undrar hur deras nya hörlurar är.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
det beror ju på vad för ljudsmak man har. läser man runt på nätet så sägs det rätt ofta att ljudet ut ur ipod är rätt rent. men vill man ha massa bas, så är inte ipod den spelare man ska ha. men smaken är som baken, delad. själv tycker jag de har bra ljud.

Instämmer med dig, har hört mycket positivt om hur Ipods låter, iallafall senare modeller. Har kopplat in min till min Marantz PM-6002 och mina JMlab Chorus 714 S Classic's. Hi-Fi anläggning i 10 000kr klassen med bra kablage. Lät enligt mina öron lika bra som när jag matar de med flac via min HTPC och dess Auzentech X-Plosion 7.1.

Säger inte att Ipod skulle låta bäst då det definitivt finns de som låter bättre.. men dåligt låter de verkligen inte. Dålig utrustning, dålig hörsel eller Apple-hat skulle jag gissa på de som tvivlar.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har precis fått hem min nya nano i svart.. och ja lurarna är precis som till 3g nanon mycket osköna alltså Annars gillar jag verkligen spelaren.. har man bara ett par bra lurar så tycker jag ljudet inte alls var dåligt, tycker det var bra. Tycker dock skak funktionen är lite kass har inte fått till det.. tycker fan jag nästan slänger iväg ipoden och den vill endå inte byta låt

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

Kan stämma in med att alla mina iPods och iPhones har haft jävligt bra ljud. Inte megamycket bas direkt, men helt okej. Behöver man bas så rummet skakar är det inte fel på iPoden, då är det fel på ens musiksmak...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall någon butik fått in nya iPod Touch än?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeZo
Jag har precis fått hem min nya nano i svart.. och ja lurarna är precis som till 3g nanon mycket osköna alltså Annars gillar jag verkligen spelaren.. har man bara ett par bra lurar så tycker jag ljudet inte alls var dåligt, tycker det var bra. Tycker dock skak funktionen är lite kass har inte fått till det.. tycker fan jag nästan slänger iväg ipoden och den vill endå inte byta låt

tänkte väll mer på de in-ear lurar de släppte, tror inte de skickar med dem till ipodarna, utan de får man köpa till. alltså dessa http://store.apple.com/se/product/MA850G/A?fnode=MTY1NDA0Ng&m...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

tänkte väll mer på de in-ear lurar de släppte, tror inte de skickar med dem till ipodarna, utan de får man köpa till. alltså dessa http://store.apple.com/se/product/MA850G/A?fnode=MTY1NDA0Ng&m...

Undrar om det är bra ljud i dem.. förväntar mig inget bra med tanke på deras standard-snäckor.

Permalänk
Medlem

dyker säkert upp nått test med dem. troligen mycket bättre än de som de skickar med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Undrar om det är bra ljud i dem.. förväntar mig inget bra med tanke på deras standard-snäckor.

Citat:

To go with the Skittles smorgasbord of new iPod nanos, Apple's got a bunch of new accessories. By far the most exciting are their new premium in-ear headphones. They've got dual drivers (woofer + tweeter), a setup you don't see until about the $200 mark with say, Ultimate Ears' Super.fi 5 Pro or Shure's E4c-n set, which used to be over $300. And these have got a built-in remote and mic. Yet they're only $79. The first iPod earbuds that don't suck—amazing. Not so amazing: It appears that their remote and mic only work with the iPods launched today.

http://gizmodo.com/5047355/new-apple-premium-in+ear-headphone...

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Hoppas verkligen att apples lurar är mycket bang for the buck. Alla lurar jag har haft har gått sönder i princip och jag är inte så ovansklig med dem. Apples prylar brukar ju andas kvalitet :).

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS