Webbhallen/Koss reklamation

Permalänk
Medlem

Webbhallen/Koss reklamation

Köpte två par headset Koss SB45 på Webbahllen. Efter 4 och sex månader har båda paren gått sönder där man viker in lurarna.

Var på Webbhallen idag och försökte reklamera men fick svaret att Koss inte godkänner reklamationer när det skett yttre påverkan. Tveksamt tycker jag.
Headseten är inte ovarsamt hanterade.

Kommentarer...

Tills vidare handlar jag inte på Webbhallen eller någon produkt som det står KOSS på.

Permalänk
Medlem

Yttre påverkan blir det ju när man använt dom i ett par månader, men det betyder inte att man förstört lurarna ju, stå för din rätt.

Permalänk

KOSS-lurar är av skitkvalité. Har avverkat 2-3 par där samtliga spruckit trots helt normalt bruk. Nu köper jag bara sennheiser.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

jag har också haft 2 koss headset nu.. sista gången det gick sönder orka jag inte byta in det igen.

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem

Haha jag hade också ett KOSS SB45 headset å de paja efter nån månad bara

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem

Lurarna som är 4 mån gamla där har Webhallen bevisbördan och dom som är 6 mån eller mer där har du bevisbördan vid reklamation om det inte är så att bägge lurarna var under 6 mån gamla när du reklamerade dom första gången för då har du underrättat säljaren om att varan är felaktig och då har denne bevisbördan på bägge isf.

Har det lämnats garanti på lurarna så är det dom villkoren som gäller om du vill utnyttja denne men absolut inte sämre än vad Konsumentköplagen säger då den inte kan avtalas bort mot privatkonsument.

Sen varför Webhallen blandar in Koss har för dig som köpare ingen betydelse då du har avtal med Webhallen och ingen annan så Webhallen får i sin tur ta det med Koss ang lurarna.

Så gå tillbaks med lurarna och reklamera dom igen och kräv din rätt och om så behövs bli lite obekväm för mitt intryck av Webhallen när det gäller reklamationer är att dom inte söker lösningar utan vägrar reklamation så långt det går och lite till.

Permalänk
Medlem

är dom inte ovarsamt använda (det ser man egentligen rätt fort på hurpass nött det är, sprickor från fallskador osv..) så bör dom acceptera reklamation utan knorr om dom inte håller för normalt användande för det ska dom ju göra. Gäller ju dom flesta produkter egentligen, låter som att den du fick prata med hade en jobbig dag bara..

Har f.ö 2st (jag och frun använder likadana lurar) Koss SB45 som har hållt rätt länge nu faktiskt, klart ok lurar för den låga pengen, framförallt micken tycker jag är schysst. Mina Koss Porta Pro lurar gick däremot sönder häromdan Fastnade med sladdjäveln och nån tråd som satt till membranet på ena luren lossnade, synd för dom lurarna gillade jag skarpt.

Ni som dissar Koss, hur behandlar ni grejerna egentligen? Porta Pro t.ex är ju en klassiker med erkänt bra kvalitet/ljud och är oerhört stryktåliga. SB45 känner jag flera som använder och har inte hört av några speciella problem. Inte kritiskt menat utan mer en genuin undran Jag vet att en del slänger lurarna i bordet osv när dom torskar i spel, lurar är ju liksom inte byggda för sån misshandel riktigt. Speciellt inte vikbara med fästen i plastigt/bakelit material.

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Inaktiv

Konstigt att dom sa så... för att om man viker lurarna på sådant sätt som de ska vikas så kan man inte kalla det för yttre påverkan... men det klart, jag vet ju inte hur du har behandlat dina lurar... dock så råkade jag trampa på mina och då knorrade inte koss alls, de bara bytte ut dom...

Permalänk
Medlem

Killen på Webhallen sa verkligen så. Efter att ha chattat en stund med back-office. Så det var inte bara han som 'hade en jobbig dag' isf.

Och nej, lurarna är inte trampade på. Inte heller slängda i bordet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan00
Killen på Webhallen sa verkligen så. Efter att ha chattat en stund med back-office. Så det var inte bara han som 'hade en jobbig dag' isf.

Och nej, lurarna är inte trampade på. Inte heller slängda i bordet.

Ring KO och prata med dom, kan också ringa till Koss svenska generalagent och höra med dom varför Webhallen påstår nåt om nån policy som jag är helt övertygad om att Koss inte står för. Det webhallen påstår och säger förstör ju för Koss och det tror jag inte riktigt Koss vill ska ske så kolla med dom vad dom säger. Jag hade då aldrig gett mig om jag var i dina skor, normalt slitage ska en produkt hålla för under garantitidens gång annars är det produktfel, och som sagt, jag har själv 2 par här hemma som hållt minst 2-3 år med fruktansvärt mycket användande.

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem

Följer man aktsamhets kraven, som ofta står i manual/bruksanvisning, så skall de enligt de överenskommelser elektronikbrancherna kommit överens om byta ut dem.

De jag vart med om är oftast att kunder rullar över sladdar med dator stolen. Vet inte men där jag jobbar fungerar det så att vi kontaktar tillverkaren angående ersättning för produkterna, de ger oss oftast detta utan att ens behöva titta på sakerna själva, så vi får skrota det. Då behöver man ju inte vara så extremt hård på yttre åverkan osv... Nöjd kund före företagets stolthet eller vad säger ni?

Permalänk
Medlem

Ville bara avslutningsvis berätta att allt har löst sig. Efetr ett mail till rma på Webhallen har jag fått två KOSS SB45:or hemskickade. Jag är nöjd. Och tack till Webhallen.

Så vad lär vi oss av det här då?

Om du tycker att du har ett case så ge inte upp. Konsumentens makt är ganska stor om man använder de verktyg som finns. Maila, ring skriv på forum osv. Ingen försäljare vill ha dålig reklam. Missnöjda kunder handlar nån annanstans.

Tack för alla svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan00
Ville bara avslutningsvis berätta att allt har löst sig. Efetr ett mail till rma på Webhallen har jag fått två KOSS SB45:or hemskickade. Jag är nöjd. Och tack till Webhallen.

Så vad lär vi oss av det här då?

Om du tycker att du har ett case så ge inte upp. Konsumentens makt är ganska stor om man använder de verktyg som finns. Maila, ring skriv på forum osv. Ingen försäljare vill ha dålig reklam. Missnöjda kunder handlar nån annanstans.

Tack för alla svar.

Var väl gött att det rede ut sig, har själv ett par Koss lurar som pajat men jag har lifstids garanti på dem "no question asked", har inte orkat bry mig än men när jag känner att jag vill ha ett par lurar får jag väl skicka in dom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bootcha
Var väl gött att det rede ut sig, har själv ett par Koss lurar som pajat men jag har lifstids garanti på dem "no question asked", har inte orkat bry mig än men när jag känner att jag vill ha ett par lurar får jag väl skicka in dom.

Observera då att om det har gått mer än 2 år (som svenska distributörer/återförsäljare av Koss brukar ha som garanti) så vänder du dig direkt till Koss och skickar in lurarna till dom.

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"