Skulle uppskatta lite akut hjälp!!

Permalänk
Medlem

Skulle uppskatta lite akut hjälp!!

Jo det är såhär jag ska lämna in en läxa i samhälle imorgon och skulle behöva hjälp av några swecare:D

Ifall ni bara skulle kunna tå några minuter och skriva några rader om detta.

Själva uppgiften går altså ut på att intervjua folk!!!

Vad betyder orden:

Samhälle
Rättvisa

för dig?
Skriv bara några meningar om varje ord och jag blir jättenöjd:D
Jag skulle även behöva förnamn och ålder...

Tack på förhand.

MVH Elias

Visa signatur

Jamen hejsan!

Permalänk
Medlem

This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Medlem

Och du tillförde vad?

Visa signatur

Jamen hejsan!

Permalänk
Medlem

är uppgiften att fråga folk vad dom tycker eller vill du bara ha hjälp?

Permalänk
Medlem

Uppgiften är att fråga vad folk tycker... Jag ber om ursäkt om jag inte uttryckte mej klart... Jag har faktiskt egna åsikter i såna här frågor;) Så jag skulle inte behöva fråga om det inte vore så...

Visa signatur

Jamen hejsan!

Permalänk
Medlem

Samhälle: Människor som lever tillsammans med gemensamma regler inom ett geografiskt begränsat område?

Rättvisa: Att man får det man förtjänar eller gör rätt för sig?

Simon heter jag

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Samhälle: En grupp individer som lever tillsammans och utnyttjar fördelarna med detta. T.ex. behöver inte alla passa barn eller odla mat. Skillnaden på ett samhälle mot en familj är att ett samhälle är större, men behöver inte för den delen innehålla flera familjer.
Samhället behöver dessutom inte bestå av människor, utan det finns myr/termit, och bisamhälle som med råge uppföljer kriterierna för samhälle bättre än oss människor. (enligt mig själv)
En grupp individer som inte delar upp arbetsbördan(via t.ex byteshandel) ser jag mer som en flock individer, detta stämmer in på många djur. Flocken kan vara hur stor som helst utan behöva räknas som ett samhälle. Och att endast hjälpa till och försvara sig mot fiender är inte tillräckligt för att bli klassificerad som ett samhälle.
Så om många människor bor nära varandra, men var och en odlar sin egen mat, syr sina kläder, passar sina egna barn o.s.v, så räknar jag dem som en flock och inte som ett samhälle.

Rättvisa: Att man blir behandlad på samma sätt som man behandlar andra och att man följer de regler och lagar som man har satt upp i samhället. Likaså såklart att andra behandlar en efter dessa lagar och regler.

Ålder: 30år, namn kalla mig Bud. (Jag och han är lika då det gäller brudar)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Tack Bud och simon:D

Jag skulle uppskatta om två till ville skriva då jag helst skulle ha minst 4 personer. Uppskattar att du la ner lite tid på det du skrev bud....

Visa signatur

Jamen hejsan!