Skriva rätt på engelska / amerikanska

Permalänk
Medlem

Skriva rätt på engelska / amerikanska

Skriva rätt på engelska / amerikanska

Finns det websidor / program som kan rätta min engelska / amerikanska åt mig?

Jag har börja brev växla med en från england och jag vill lära mig att skriva rätt.

Det är ganska lätt att hitta orden men det är svårare att använda gramatiken.

Permalänk
Medlem

MS Word har ganska bra koll på grammatiken...

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk

Sedan kan jag rekommendera att du kopierar in din skrivna mening i google och gör en sökning, brukar rätta alla stavfel och fixa gramatiken.

Permalänk
Medlem

Okej. Tack för tipsen.

Permalänk

Office 2007 är grymt bra på gramatik:) Skriver du via forum eller något liknande finns ju program för firefox som är grymma :).

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

För enskilda ord kan jag rekommendera www.tyda.se åt dig. Har hjälpt mig många gånger.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk

Du kan väl be han/hon du brevväxlar med att säga rätta om du gör några fel? Jag är rätt säker på att han förstår vad du menar även om du gjort något litet fel med grammatiken.

Hur fick du kontakt med honom/henne? Lite nyfiken då jag inte läser engelska i år men vill ändå hålla igång det man kan lite.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Ja hon säger sig förstå mig men jag tänkte att man kunde lära sig samtidigt mera.

Henne har jag hitta på en sida som jag har betalat 1500 kr för ett medlemsskap i ett år.

Tokigt jag vet det men jag ville prova.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pgu579
Ja hon säger sig förstå mig men jag tänkte att man kunde lära sig samtidigt mera.

Henne har jag hitta på en sida som jag har betalat 1500 kr för ett medlemsskap i ett år.

Tokigt jag vet det men jag ville prova.

Hehe.. får ursäkta om jag låter oförskämd. Men det låter som en bordellsida om du skriver det på det sättet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Hehe.. får ursäkta om jag låter oförskämd. Men det låter som en bordellsida om du skriver det på det sättet

Din ursäkt är accepterad sen säger jag inte vad det är. Varken bu eller bä som det heter.