Har ubuntu tagit en ny riktning?

Permalänk
Medlem

Har ubuntu tagit en ny riktning?

Har ubuntu tagit en ny riktning. Cola för ubuntu fans??

Permalänk
Medlem

"The cola is named after the African philosophy of Ubuntu, or humanity towards others.[2] Ubuntu Cola is not affiliated with the Linux distribution Ubuntu."

http://en.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_Cola

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk

Yikes, läs på lite grabben!

Permalänk
Medlem

Har funnits ett tag nu. Kan hälsa att den är både god och dyr.

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Medlem

Minst lika sensationellt som detta.

Eller detta.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Talavis
Har funnits ett tag nu. Kan hälsa att den är både god och dyr.

10 kr är inte mkt för en 33cl burk.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hund-ONE
10 kr är inte mkt för en 33cl burk.

Det är dyrt om man jämfört med coca cola som kostar 4-5kr i de större butikerna.

Någonting kan vara dyrt även om det så bara kostar 10kr. Man måste se till helheten vad får man för pengarna :).

ONT: Liknande tråd har funnits här tidigare vill jag minnas, kom då fram till att "Ubuntu cola" har inget med Operativ systemet att göra.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Man får tänka på vad man köper. Eftersom en viss del går till en god sak så är det värt priset tycker jag.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Vafan. Inser väl att inte canonical håller på med cola.. Tyckte bara det var lite skojigt.

Nåväl, får väl ta mina skämt nån annanstans..

Permalänk
Medlem

Jag har druckit några burkar Ubuntu och den är faktiskt rätt god för att vara en cola. Den är aningen dyrare än en vanlig burk, men som sagt - det är en Fair Trade-produkt och därför kan man vara säker på att pengarna går till bra saker. Det är därmed bra för karman att dricka Ubuntu Cola

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hund-ONE
10 kr är inte mkt för en 33cl burk.

Ah, den har blivit billigare. 10 kr tycker jag är lugnt, den jag köpte gick för någonstans mellan 15 och 19 kr.

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Hedersmedlem

Och var säljs ubuntu cola? I Uppsala är väl intressantast att få veta.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Och var säljs ubuntu cola? I Uppsala är väl intressantast att få veta.

Den lokala ICA butiken här har det ute på landet så det lär väl finnas överallt nu förmodar jag.. Annars vet jag att Seven Eleven eller vad dom nu heter säljer colan för typ 20-25 kr.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Rättvisemärkt - då är det lätt värt en tia.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Finns den att få tag på någonstans runt Östermalm? Har kollat i 7-11 mellan Friday's och cigarrhandlaren, men där finns den aldrig.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem

snygg burk iaf, men vad smakar den?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
snygg burk iaf, men vad smakar den?

Inte cola fullt ut.. Mer någon blandad smak av lite cola och godis typ? Svårt att förklara. Man lär nog smaka för att förstå.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Den brukar finnas på Pressbyråer, åtminstone var det där jag köpte min i sommras.

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Medlem

den är också fair trade märkt vilket kan vara värt att notera.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag hittade den pa coop konsumbutiken

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

HIttade den i Ica Kvantum för nån vecka sen men som andra sa är den rätt dyr ;/ köpte Amerika importerad Vanilla och Cherry Coke istället

Visa signatur

Gigabyte P45-DS4 | Corsair 520W Modulärt | 2x 1 GB OCZ DDR2 @ 1066 Mhz | Intel Core Duo E8500 | ATI Saphire HD4870 512MB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

" Däremot kommer säkert en och annan Linux-fantast att skina upp när de ser colan och spara den tomma burken på sitt skrivbord för att namnet är coolt."

hahaha dramadam (A)

Visa signatur

Q6600 - GA-EP35-DS3 - Corsair Dominator 2048mb 1066 mhz - nVIDIA 6600, 256mb - Sonat III - 3 x 250 Gb