detta hände på tvärbanan igår:

Permalänk
Medlem

Har alltid varit emot att man satsar på barn innan man själv mognat.

Tänk på det alla här, när ni skaffar barn, att de ska inte älska er för att ni är juste och snälla och kärleksfulla, de ska älska er för att ni är en bra förälder dvs respektingivande och respektfull mm.

Om man tillåter föräldrar att skydda sina barn mot läskiga gubbar och tanter och ungdommar och andra kriminella så kommer barnen att sky allt och alla, de blir rasister och andra kriminella, som inte skyr medel för att slå små barn som inte uppför sig regelrätt eller normalt.

Själv minns man med glädje hur några ungdomar tappade tålamodet på något litet stökigt dagisgäng i tuben och började lära dem vett och etikett. Dagisfröknarna surnade till men det sket ungdomarna i, tack och lov ^^
Vet inte vad dagisbarnen hade gjort riktigt, steg precis på. Men fick ivf se hur dagisfröknarna sattes på plats och fick lära sig om barnuppfostran : )
Kanske vikarier och föräldrar.. jovisst, man kan ju tycka att de borde vara utbildade för sådant annars.

Själv blev man aldrig åthytt när man var liten ty man var en sådan liten ängel så ^^
Men om jag skulle gjort något had självklart någon varit framme direkt för att tala om för mig att jag gjort fel, så funkade det, då.
Ja, tiderna förändras..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

När där är barn som håller på att springa och skrika och man går i t.ex. affären eller sitter på bussen, så brukar telefonen funka bra "Kan du tala högre? är tydligen nåt jävla dagis detta så jag hör dig knappt"

Denna fras kan användas i en mängd olika situationer.
Affären e den väldigt bra i.

Permalänk
Medlem

Du gjorde helt rätt.

tycker det är förlite av hela detta "samhälle ansvaret" nu förtiden och förmycke skyddande av sina ungar.
folk ska säga till när barn gör fel.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Hedersmedlem

Ser lite för mycket utav ungar som har allt för mycket frihet och inte fått disciplin. Själv har man fått tillsägelser och då följde man dem. När en äldre person sa något så lyssnade man. Idag ser man tolvåringar som går runt och muckar med vem som helst.