Retur av moderkort ?

Permalänk
Medlem

Retur av moderkort ?

Mitt moderkort har gått sönder, och jag kommer skicka det i retur, jag undrar om hur detta brukar gå till, då mitt moderkort inte finns längre att köpa.

Kommer jag få likadant igen ? (Det vill jag helst)
Vad händer om det inte finns ? Det värsta vore att jag får pengarna tillbaka och står utan moderkort.

När man skickar in delarna hur noga är det att varje kabel och skruv följer med ? Mina kablar sitter säkerligen i fler datorer och jag har ingen aning om vilka jag borde plocka ur.

Moderkortet ska returneras till komplett.se, jag har aldrig haft problem med dem, hittils iaf, men vill heller inte ha problem på grund av att jag missat något.

Permalänk
Medlem

Det är bara moderkortet du ska skicka in för RMA. kablar, manualer osv kan du lika gärna behålla själv. Om moderkortet testas defekt, kommer du antingen få ett motsvarande nytt eller pengarna tillbaka, om det inte finns något som motsvarar.

Permalänk
Medlem

Så om samma moderkort inte längre finns att köpa på komplett så lär jag alltså inte kunna få ett likadant kort tillbaka ?

Permalänk
Medlem

Du svarade på din egen fråga där
Finns det inte så kan du inte få det

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

skulle väl vara om det ligger något ex kvar hos kompletts leverantör och dammar..

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på det iaf. Verkar inte gå att få tag på ett likadant i nätbutikerna iaf.
Jag skickar in det på måndag så får vi se.