Nya iPod Nano samt iPod Touch!

Permalänk

Ingen som fått tag på en Touch 2G och kan berätta lite om den ?

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk

Någon som vet när 16 GB av Nanon kommer i butikerna?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Någon som vet när 16 GB av Nanon kommer i butikerna?

Imorrn sa dom på MediaMarkt i Kungens Kurva.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Ringde idag OnOff, Siba samt Elgiganten, alla i Malmö. Resultat? Enligt OnOff kommer den in tidigast nästa vecka, kanske nästa vecka igen. Siba hade inget datum öht men de gissade inom 14 dagar. Elgiganten vet jag inte, han jag pratade med mumlade något om att den ligger ut på Internetshoppen så man kan boka den men att den kommer in... tja, här hörde jag inte mer. Ringde MediaMarkt i Lund också men där behagade de inte svara. Så, summa summarum: det dröjer innan jag kan få leka med en 16 GB Nano.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

Är själv en ägare av en nano från 2005 (borde nästan vara g1 tror jag), den börjar dock sjunga på sista versen nu vad det gäller batteri-tid. Har gått och väntat på att iphonen ska bli operatörsfri, var ju snack om att telia bara hade en 3 månaders-exklusivitet. Men om jag inte missminner mig så släppte dem iphonen den 10 juli vilket är mer än 3 månader sen, så jag har börjat titta på andra lösningar. Den nya nanon är helt klart en lösning, hade gärna velat ha en touch, men palla springa runt med en så stor spelare i fickan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iDEOT
Är själv en ägare av en nano från 2005 (borde nästan vara g1 tror jag), den börjar dock sjunga på sista versen nu vad det gäller batteri-tid. Har gått och väntat på att iphonen ska bli operatörsfri, var ju snack om att telia bara hade en 3 månaders-exklusivitet. Men om jag inte missminner mig så släppte dem iphonen den 10 juli vilket är mer än 3 månader sen, så jag har börjat titta på andra lösningar. Den nya nanon är helt klart en lösning, hade gärna velat ha en touch, men palla springa runt med en så stor spelare i fickan.

10 juli säger du, o 3 månader. räknar jag fel när jag säger att det i så fall är den 10 oktober som gäller som 3 månader efter att telia släppte den.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
10 juli säger du, o 3 månader. räknar jag fel när jag säger att det i så fall är den 10 oktober som gäller som 3 månader efter att telia släppte den.

ugh, nej det gör du ju inte . Haha jag skyller på att det är helg och att det va en hård arbetsvecka, men då finns det hopp iaf

Permalänk

Är det någon som vet om den nya nanon går att köpa över disk någonstans i stockholm eller om jag måste vänta på Apples "2-4" dagar (veckor) för att få hem den?

Permalänk

Den nya Nanon (köpte 8GB, orkade inte vänta på 16GB som aldrig verkar komma...) och är helnöjd! Var aldrig nöjd med min Nano 3G, att den hade stålbaksida och var kort och bred. Vill hellre ha lång och smal och borstad aluminium på båda sidorna. Det nya menysystemet, där man vänder på den kommer man i Cover flow-läget är nice!

Visa signatur

Permalänk

Testade nya nanon på media markt häromdan.
Man slås dock av just hur tunn den är. Mycket tunnare än jag väntat mig.
Men den känns ändå ganska tålig. Absolut ingen risk att den skulle kunna brytas, och antagligen lär den inte gå sönder särskilt lätt om man tappar den heller eftersom den är såpass lätt.

Den konvexa formen kändes inte lika framträdande som jag trott. På bild tycket jag att den såg extremt spejsad och knasig ut, men i verkligheten kändes den inte lika uppseendeväckande. Visst var den unik, men inte konstig.
På förhand var jag oerhört skeptisk till beslutet att ha en kurvad skärm. Men det visade sig faktiskt inte vara nån big deal. Visst uppstår en del lustiga blänkeffekter, men de är ganska små och irriterar inte nämnvärt.

Överlag ligger den dock hyfsat bra i handen. Kunde varit bättre dock. Även om jag föredrar den avlånga formen framför föregångarens mer korta, kvadratiska tycker jag att den kanske är lite [i]väl[i] avlång. Kunde gärna varit snäppet bredare och kortare.
De avsmalnade, nästan vassa, kanterna gör även att den inte är helt bekväm att hålla i.

Så till mjukvaran. Menysystemet var givetvis lika smidigt som vanligt.
Genius fick jag aldrig chansen att pröva då det låg för få låtar på spelaren, men coverflow var najs. Nanon reagerar inte omedelbart när man tiltar den, utan det tar nån sekund, men det var inget särskilt störande.
Skakfunktionen krävde ganska rejält ruskande för att aktiveras. Ingen risk att den kommer byta låt av misstag när man joggar.

Permalänk

Appropå skakfunktionen för att byta låt, hur får man bort det där plingljudet som plingar till varje gång man skakar fram en ny, slumpmässig låt?

Visa signatur

Permalänk

Kan ju säga att g2 utav touchen är rätt så najs fkt, tunn och skön som den tidigare, högtalaren som sitter i fungerar bra men kan inte spela allt för hög musik med den och om man håller finger över den så kan det bli lite konstiga ljud. annars så e batteritiden rätt så mycket bättre tycker jag, Wlan:s motagaren har blivit mindre. och sen ett stor plus ät ju att ljud knapparna på sidan fungerar även när den är låst.
Nackdelen är ju att den inte har någon flash spelare så man kan kolla på andra hemsidor än just youtube.

Visa signatur

RC, MC och datorer är nog de bästa som finns :D

Permalänk
Medlem

Kan någon länka till en bra fm-sändare till 4G nano?
tänkte ha den i bilen.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Tips är att du köper en FM-sändare som drivs från cigg-uttaget. Jag har en iTrip, fungerar bra förutom att Nanon bara håller i ca 10 timmar. iTripen drar ström från iPodens batteri. Räckvidden är helt okej, inte jättebra men den duger. En arbetskamrat till mig köpte en billig fm-sändare från Teknikmagasinet eller Kjell&Co eller något sådant, en för typ en 100-150 kr. Drivs av AAA-batterier och den har betydligt bättre räckvidd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Tips är att du köper en FM-sändare som drivs från cigg-uttaget. Jag har en iTrip, fungerar bra förutom att Nanon bara håller i ca 10 timmar. iTripen drar ström från iPodens batteri. Räckvidden är helt okej, inte jättebra men den duger. En arbetskamrat till mig köpte en billig fm-sändare från Teknikmagasinet eller Kjell&Co eller något sådant, en för typ en 100-150 kr. Drivs av AAA-batterier och den har betydligt bättre räckvidd.

Ok!
Finns det ingen som kan köras via cigg-uttaget som laddar ipoden samtidigt?
så inte risken finns att det blir batteritorka mitt under färden.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Jodå, är det iPod-kontakt på FM-sändaren laddas iPoden samtidigt, är det endast en 3.5mm stereojack så laddas inte iPoden, å andra sidan kan du ha vilken mp3-spelare som helst. Tänk bara på att dra ut iPoden ur ciggjacket när du parkerar bilen så inte iPoden tömmer bilens batteri...

Här är en som samtidigt laddar:
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_p...'

och en som inte laddar iPoden:
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_p...

Visa signatur