Gears Of War - Probleeem

Permalänk

Gears Of War - Probleeem

Yes,

Nyss bytt grafikkort från Nvidia till Ati och efter det så började gears of war krångla.

Det gör så att det bara stänger av sig själv "Gears of war.exe har slutat fungear" blabla. Kan vara direkt i menyerna eller en kvart in i spelandet. Allt flyter på skitbra på 1600*1200 med allt på max och inga problem men det bara stänger av sig självt.

Har formaterat hela datorn alla partitioner idag så den är helt ren, inga spår av nvidia drivrutiner som skulle kunna ligga å störa osv.

Fortfarande samma problem, alla andra spel funkar perfekt men just GoW krånglar som aset..

Någon som har haft samma problem? Hur löste du det? Jag har kikat på epicgames forumen men jag skulle gärna höra om det är nån här som har haft samma problem eller vet hur man löser det!

Visa signatur

M860TU Corsair: * T9400 @ 2.53Ghz * 4GB DDR3 SODIMM 1066 MHz * Nvidia 9800M GTS 512Mb DDR3 * 15.4 WUXGA 1920x1200 *

Permalänk
Avstängd

Det är ett vanligt problem men ingen vet varför eller gör något åt det.

För mig fungerade spelet i ca 60-70sec och sen dog det, körde XP då men med Vista fungerade det utan problem alls.

Men Vista fungerade inte istället, så jag återgick till XP och samma problem igen tills jag bytte grafikkort från GF7800GTX till HD4850.

Det är ett riktigt problem spel, Live konto fungerar inte i spelet heller, får starta Halo2, logga in på kontot och stänga av Halo2 utan att logga ut, starta GoW och då kan jag spara mm.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Har ni avinstallerat de gamla drivrutinerna mellan kortbyten?

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk

Har formaterat hela datorn alla partitioner idag så den är helt ren, inga spår av nvidia drivrutiner som skulle kunna ligga å störa osv.

Visa signatur

M860TU Corsair: * T9400 @ 2.53Ghz * 4GB DDR3 SODIMM 1066 MHz * Nvidia 9800M GTS 512Mb DDR3 * 15.4 WUXGA 1920x1200 *

Permalänk
Testpilot

Är det wargame-g4live.exe som Windows säger har slutat fungera/gjort en förbjuden åtgärd?

Kolla igenom den här tråden: http://gearsforums.epicgames.com/showthread.php?t=584597

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Nej ibland står det bara att "Gears of war har slutat fungera" och ibland så står det att displaydrivers sluta svara men återställdes och ibland står det specifik "atikmdag" har slutat svara med återställts om jag inte minns fel. Det är lixom inte alltid samma felmeddelande. Provat det mesta nu tycker jag, är det så enkelt som att det inte går att fixa? Det är ju lite fånigt, jag har ju trots allt köpt ett spel då vill jag ju kunna spela det Blåser lite liv i tråden igen, några mer förslag?

Visa signatur

M860TU Corsair: * T9400 @ 2.53Ghz * 4GB DDR3 SODIMM 1066 MHz * Nvidia 9800M GTS 512Mb DDR3 * 15.4 WUXGA 1920x1200 *

Permalänk
Medlem

Har också problem med det. Har köpt det kan jag klargöra direkt. Men efter ca 2min spel så stänger skiten av sig. Vad göra?

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk

Grabbar jag köpte detta på PC jag med hade Vista så det hände likadant som ni säger men sedan googlade jag lite och sökte lite på YouTube och gissa vad jag hittade?? http://www.youtube.com/watch?v=Ac52_QWNHY4 jag tittade igenom den och provade det kom ej ihåg om det fungerade efter det, men sedan laddade jag ner ett Windows Live update program som uppdaterade spelet http://www.gamesforwindows.com/en-US/support/live/Pages/defau... Sen får ni prova om detta fungerar jag fick det att fungera sedan efter jag gjorde dessa saker. Lycka till!

Permalänk

Det som hjälpte mig från detta problem var att istället för att starta spelet från skivan gick jag in i Gears of war\Binaries\Startup.exe. Efter det funkade spelet utan problem. Innan dess buggade spelet ur heeeeela tiden. Förstår för övrigt inte hur man kan släppa en sånt buggigt spel, men det är en annan story...

Visa signatur

Intel i5 2500 | Corsair 1600 8 Gb | GTX 560Ti | Corsair GT SSD 60 Gb | WD Caviar 640 Gb | Corsair 750 W | W7 64

Permalänk
Medlem

ofasen, tack för svaren. Ska testa lite imorn så ska jag skriva hur det gick. Men nu är det sussatime:P

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk

Hur har det gått?

Visa signatur

Intel i5 2500 | Corsair 1600 8 Gb | GTX 560Ti | Corsair GT SSD 60 Gb | WD Caviar 640 Gb | Corsair 750 W | W7 64

Permalänk

theluser39 och arneanka78

Jag har provat båda lösningarna och det stänger fortfarande av sig alt så stänger det av skärmen för mig och slutar svara helt så att jag får starta om datorn.

Visa signatur

M860TU Corsair: * T9400 @ 2.53Ghz * 4GB DDR3 SODIMM 1066 MHz * Nvidia 9800M GTS 512Mb DDR3 * 15.4 WUXGA 1920x1200 *

Permalänk
Medlem

Jag har testat att köra spelet från Startup men det buggar fortfarande ur. Har även gjort som du sa luser39, men spelet buggar fortfarande ur, tyvärr
Btw., tack för hjälpen båda två:)

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk

Men har ni laddat hem patch då?? Kalla mig Anton istället!

Permalänk
Medlem

Fick ungefär samma problem. Jag löste det genom att ställa in endast DX10 och inte DX10 + kantutjämning.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Har laddat hem lite patcher men det hjälper inte. Vet du någon som är bra Anton.

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk

Jag har patchat upp det med alla patchar som finns! provat både med och utan AA/DX10. Det är verkligen som att det inte går att lösa, börjar kännas hopplöst :/ Tråkigt när man har köpt ett spel och tycker det är riktigt bra!

Edit:

Patcha samma patch igen och ställde om till bara DX10 IGEN och nu har jag spelat mer än en timme utan problem. Spännande spel det där. Ska bli kul å se om det funkar nästa gång jag startar det Hur i h*vette kan man släppa ett så sjukt buggigt spel ?!

Visa signatur

M860TU Corsair: * T9400 @ 2.53Ghz * 4GB DDR3 SODIMM 1066 MHz * Nvidia 9800M GTS 512Mb DDR3 * 15.4 WUXGA 1920x1200 *

Permalänk
Medlem

sedär! du fick också det att funka till sist. Höll på bli galen på spelet när man suttit och installerat skiten i 1 timme sen så funkar det inte. blir liksom, MEN FÖR I HEL***.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

Ja till slut fungera det, men jag har ju redan gjort allt 40 ggr förut utan att det fungera så jag förstår inte riktigt vad som fick det att funka denna gången. Är verkligen helt förstummad av hur ett företag kan SÄLJA ett "färdigt" spel när det fortfarande har såna uppenbara problem, jag är ju inte den enda som har haft svårigheter med det direkt. Och av alla forum jag har läst på så verkar det ju inte ha nån koppling till varken nån specifik hårdvara eller mjukvara, alla har ju olika processorer, grafikkort, ram minnen etc, olika tillverkare på datorn, olika operativsystem osv. Verkar inte finnas nån gemensam nämnare för problemet eftersom alla har olika system och alla hittar olika lösningar. Mycket "intressant".. *pustar ut*

*edit*

Nu har jag provspelat en timme till efter några timmars paus och spelet rullar fortfarande på!

Visa signatur

M860TU Corsair: * T9400 @ 2.53Ghz * 4GB DDR3 SODIMM 1066 MHz * Nvidia 9800M GTS 512Mb DDR3 * 15.4 WUXGA 1920x1200 *

Permalänk
Medlem

Vilken patch laddade du hem då?
Har du stängt av antalaysing??

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk

Den nyaste patchen jag hittade 6.2mb tror jag den var, yes AA är avstängd men DX10 är påslagen.

Visa signatur

M860TU Corsair: * T9400 @ 2.53Ghz * 4GB DDR3 SODIMM 1066 MHz * Nvidia 9800M GTS 512Mb DDR3 * 15.4 WUXGA 1920x1200 *

Permalänk

Härligt! Ni fick det att fungera! Jag undrar också varför dom släppte det så buggat!

Permalänk
Medlem

hAr suttit o spelat och de4 har fungerat bra, men NU skulle jag köra, då har plötsligt mina saves försvunnit, så jag får köra om från början. Har precis klarar gruvan där man spränger resonatorn. Nån som vet om man kan fuska sig dit igen eller om någon har nåt savegame?

Ps: Har fixat lite i capters, tog bort 0-21 och döpte chapter 22 till chapter 0, efter det statade jag nytt game och då började jag på chapter 22, där jag slutade sist.....

Men va fan, varför släppa ett sånt skitbuggit spel, sen försvinner alla COG-tags, när man gör som jag gjorde...

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk

http://gearsforums.epicgames.com/showthread.php?t=607234

Där står det lite om förlorade sparfiler. Nej jag fattar verkligen inte hur man kan släppa ett sånt buggigt spel. Helt fantastiskt! Microsoft får ytterligare ett stort plus i kanten

Visa signatur

M860TU Corsair: * T9400 @ 2.53Ghz * 4GB DDR3 SODIMM 1066 MHz * Nvidia 9800M GTS 512Mb DDR3 * 15.4 WUXGA 1920x1200 *

Permalänk

Tjena. Jag har instalerat gears of war1 på min data. men när jag ska starta de kommer bara en ruta upp där de står wargame-g4wlive.exe cannot run with the execute code. Vad e de för fel?

Visa signatur

Sapphire Radeon HD4850 Dual-DVI 512MB | Corsair CMPSU-650TX 650W | NZXT Tempest (Svart/Transparent) | Samsung SpinPoint F1 HD753LJ 32MB 750GB

Permalänk
Medlem

har samma sak som föregående, begriper ingenting..

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Testpilot

Har ni senaste patchen? en miss av utvecklarna gjorde att spelet slutade fungera efter ett visst datum och dom blev tvungna att släppa en patch för att fixa det. Är dock inte säker på att felet uppenbarar sig på det sättet ni beskrivet men det är ju iallafall värt att testa.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

Har spelet helt opatchat och fungerar än

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.