Hur vet jag vilket mått på nordbrygge-pinsen?

Permalänk

Hur vet jag vilket mått på nordbrygge-pinsen?

Jag har ett litet problem... jag ska köpa en ny kylare till min nordbrygga. Hur vet jag vilken kylare som passar? Jag har ett Gigabyte GA-M57SLI-S4...

Visa signatur

Tack å bock, Hårdrock!

Permalänk

Du kan ju mäta själv.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Haha ja... men då finns det chans att detta scenario kan uppstå.
Man mäter 2mm fel, beställer ett NB-block från Danmark alternativt Tyskland, upptäcker att det inte passar riktigt, försöker reklamera blocket men danskarna/tyskarna vill inte ge tillbaka några pengar, så alltså står man där med fel block och blir förbannad. Man försöker montera det endå men det funkar inte. Alltså tar man hjälp av mannens bästa vän, våld. Det råkar gå åt pipan och så skapas det en j*vla krater på moderkortet där nordbryggan en gång satt. Hade inget bättre för mig

Men seriöst.. finns det ingen standard eller något system för att fästa nordbryggekylare?

Visa signatur

Tack å bock, Hårdrock!

Permalänk
Permalänk

Aa.. jag har kollat på det kylblockets syster: http://www.coolerkit.dk/product.asp?product=853
.. För passiv kylning.

Men helst skulle jag vilja ha ett vattenblock som kyler. Men nu vet jag ju iallafall att något av dessa måtten ska passa: "54.6mm and 59mm"

Så nu gäller det bara att hitta ett vattenblock som har dom måtten, och sen att slanghylsan inte sitter mitt på kylblocket.
Annars får de bli CNB-S1L.

Visa signatur

Tack å bock, Hårdrock!