Permalänk
Medlem

Sims 2 i Ubuntu??

Har ett problem gällande installation av Sims 2 i Ubuntu.
Har bränt ur filerna till 4 st skivor. Den första skivan funkar hur bra som helst! Sedan blir ombedd att sätta i skiva 2. Då kan jag inte mata ut skiva ett. alltså, jag kan inte avmonta skivan överhuvudtaget. har provat att trycka på knappen, får bara fel meddelande: "Kan inte avmonta volymen", samma sak händer när jag försöker mata ut den av att högerklicka och välja mata ut.
Har även provat "tvångs-utmatning". Då kan jag sätta i skiva 2 men då kan datorn istället inte "monta volymen". Har provat i både Wine och Cedega. Någon som har något tips?
Om någon känner att de vill försöka hjälpa mig får de mer än gärna dra iväg ett mail till dommii@gmail.com

Permalänk

Re: Sims 2 i Ubuntu??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dommii
Har ett problem gällande installation av Sims 2 i Ubuntu.
Har bränt ur filerna till 4 st skivor. Den första skivan funkar hur bra som helst! Sedan blir ombedd att sätta i skiva 2. Då kan jag inte mata ut skiva ett. alltså, jag kan inte avmonta skivan överhuvudtaget. har provat att trycka på knappen, får bara fel meddelande: "Kan inte avmonta volymen", samma sak händer när jag försöker mata ut den av att högerklicka och välja mata ut.
Har även provat "tvångs-utmatning". Då kan jag sätta i skiva 2 men då kan datorn istället inte "monta volymen". Har provat i både Wine och Cedega. Någon som har något tips?
Om någon känner att de vill försöka hjälpa mig får de mer än gärna dra iväg ett mail till dommii@gmail.com

Öppna en terminal och skriv "wine eject"

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Re: Re: Sims 2 i Ubuntu??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal
Öppna en terminal och skriv "wine eject"

Det gick jättebra:) Men när jag ska starta spelet får jag meddelande om att DirectX 9.0 inte finns installerat, har installerat det två gånger, men detta fungerar inte.. några vidare tips?

Permalänk
Vila i frid
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Är vmware ett alternativ?

Hum.. förlåt, men jag vet tyvärr inte vad vmware är...

Permalänk

Har du kollat upp om Sims 2 fungerar med Wine över huvud taket?

I deras databas har den det sämsta betyget "garbage" vilket betyder att det inte ens kommer starta.
http://appdb.winehq.org/appview.php?iAppId=1942

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Har inte kollat på WIne, men på Cedega står det med och att det fungerar....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dommii
Har inte kollat på WIne, men på Cedega står det med och att det fungerar....

Vad jag kan se är det bara en person som markerat att det fungerar med Cedega så jag vet inte hur pålitligt det är. Gör ett försök med Cedega för Wine fungerar det inte med i alla fall.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Det bästa är att ha Windows vid sidan om man skall spela.
går det igång i linux så tycker jag oftast att det hackar eller segar mer än i windows.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Har gjort ett försök med cedega, men samma sak... Ger nog upp nu..