Permalänk
Medlem

XMBC Media center nu 64bit

XBMC har äntligen släppt 64bit versioner till linux, det var verkligen på tiden, det var det enda som hindrade mig från att byta till 64bit Ubuntu.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Är det för mycket begärt att du lägger in en länk som hänvisar till nyheten?

Permalänk
Medlem

Jag hade ingen länk eftersom jag läste det på ett forum sen installerade jag det på min dator. Kolla in http://xbmc.org/ för allt vad det gäller XBMC.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Det är väl dock fortfrande inte helt klart?
Sen anledningen till 64-bits inte prioriterats har väl med att de flesta binära codec endast är för 32.

Permalänk
Medlem

De är korrekt att det inte fanns några färdigbyggda filer för 64bits system. Därmed inte sagt att man inte kunde bygga dem själv. Vilket jag gjorde.

64bits XBMC är helt oanvändbart. Väldigt få codecs som funkar och själva xbmc kändes ej stabilt ( det var dock svn.).

Nu kör jag XBMC i en 32bitars chroot och det funkar gallant förutom några problem med internetåtkomst och fullskärm.

När Intrepid Ibex släpps blir det 32bitar igen. Jag kunde stå ut med dåligt flashstöd med xbmc vill jag inte vara utan

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
De är korrekt att det inte fanns några färdigbyggda filer för 64bits system. Därmed inte sagt att man inte kunde bygga dem själv. Vilket jag gjorde.

64bits XBMC är helt oanvändbart. Väldigt få codecs som funkar och själva xbmc kändes ej stabilt ( det var dock svn.).

Nu kör jag XBMC i en 32bitars chroot och det funkar gallant förutom några problem med internetåtkomst och fullskärm.

När Intrepid Ibex släpps blir det 32bitar igen. Jag kunde stå ut med dåligt flashstöd med xbmc vill jag inte vara utan

Det var skummt allt jag körde på XBMC funkar det är inga codecs som fattas, sen är den otroligt mycket stabilare än 32bit versionen för mig, den krashade konstant. Det enda problemet jag har stött på hittils i 64 bit är att den går ut ur fullscreen läge ibland.

Sen skulle intrepid ibex fokusera på att få bättre flash stöd så jag tror den blir perfekt vad det gäller flash både 64 bit och 32bit.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Det var skummt allt jag körde på XBMC funkar det är inga codecs som fattas, sen är den otroligt mycket stabilare än 32bit versionen för mig, den krashade konstant. Det enda problemet jag har stött på hittils i 64 bit är att den går ut ur fullscreen läge ibland.

Sen skulle intrepid ibex fokusera på att få bättre flash stöd så jag tror den blir perfekt vad det gäller flash både 64 bit och 32bit.

Spelar den ISO-filer och iso-filer nerpackade i rar-arkiv? Isåfall blir jag mycket glad!

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Spelar den ISO-filer och iso-filer nerpackade i rar-arkiv? Isåfall blir jag mycket glad!

Rar spelar den perfekt iso har jag ingen så jag kan inte testa tyvärr. Alantis beta 1 64 bit är den stabilaste XMBC versionen jag har testat hittils iallafall, och det nya orginal temat är riktigt trevligt oxå. Ska fixa en nerpackad ISO och testa snart.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Testade precis, det verkar ju sjukt bra!!!

Nej, jag tar tillbaka. Det hänger sig när man byter skin, när man stänger ner och flera av mina dvd-avbilder hänger xbmc.

EDIT: Scirroco, installerade du XBMC från repos'en?

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Kör ni med Larry Hardon 64bit server eller desktop? Beställde delar till en HTPC igår nämligen och även om jag är inbiten slackware user tänker jag ta första chansen här att vara lat och köra Larry på den, tills jag orkar ta mig för att bygga binärer till slack istället. Funkar Youtube scriptet med 64bit?

oh oh, och använder ni LIRC eller något annat för fjärrkan?

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deegan
Kör ni med Larry Hardon 64bit server eller desktop? Beställde delar till en HTPC igår nämligen och även om jag är inbiten slackware user tänker jag ta första chansen här att vara lat och köra Larry på den, tills jag orkar ta mig för att bygga binärer till slack istället. Funkar Youtube scriptet med 64bit?

oh oh, och använder ni LIRC eller något annat för fjärrkan?

Du menar nog Hardy Heron (8.04) som är den senaste stabila versionen. Nästa version kommer om circus en månad och kallas Intrepid Ibex, 8.10.

Kör du server-versionen får du ett väldigt sparsmakat system med nästan inget med från början. Du får också installera genom en terminal tror jag. Kör du Desktop är allt grafiskt igång från början och du installerar med en live-cd.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?