Fulspel av komplett

Permalänk

Fulspel av komplett

Hej, kollar på "fyndvaror" ibland, och där ser man att de säljer gammalt skräp för hutlösa summor, jag tycker nästan att det är falsk marknadsföring.

Senaste fyndet: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=337692

Har även sett de äldre 8800gts för samma pris.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Kollar jag på prisjakt och pricerunner så är det ju ett ganska bra pris jämförelsevis?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
Kollar jag på prisjakt och pricerunner så är det ju ett ganska bra pris jämförelsevis?

Ja, det var inte riktat till komplett. liksom WTF, Inno3D GeForce 8800GTS Overclock Dual-DVI 640MB för 10700 kr

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Det verkar inte läggas någon större energi på den sidan, ibland är det fynd ibland inte, det är upp till en själv att bedöma.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Det verkar inte läggas någon större energi på den sidan, ibland är det fynd ibland inte, det är upp till en själv att bedöma.

De som inte har kunskaperna till de då?

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
De som inte har kunskaperna till de då?

...ska väl inte köpa datorkomponenter överhuvudtaget?

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
...ska väl inte köpa datorkomponenter överhuvudtaget?

Varför ska de inte få göra de då? De kan vara lika duktiga på teknik som du, bara att de inte har tid att vara inne och kolla nyheter varje dag.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Varför ska de inte få göra de då? De kan vara lika duktiga på teknik som du, bara att de inte har tid att vara inne och kolla nyheter varje dag.

Man behöver inte läsa nyheter varje dag. Allt man behöver göra är att lägga ut halv timme av sin dag söka upp tester och man bildar sin uppfattning hur vid produkten är prisvärd fynd eller inte.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Jag köpte vitvaror igår, det har jag nollkoll på och antagligen gjorde jag inget "super deal". Men man kan vara lyckligt ovetande också, vitvaror är inget jag hetsar upp mig över samma sak med datorkomponenter för andra

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Jag köpte vitvaror igår, det har jag nollkoll på och antagligen gjorde jag inget "super deal". Men man kan vara lyckligt ovetande också, vitvaror är inget jag hetsar upp mig över samma sak med datorkomponenter för andra

Så sant. Men.... ääh, jag lägger ner.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske tugga några stammar istället? Jag har hört att Sisjön ska vara väldigt näringsrik. Det behövs i dessa tider av eget informationssökande.

Edit: http://www.pressinfo.se/uploads/media/Sisjon_2005__1.pdf

"En screwdriver i New York, eller en skruvmejsel i Sisjön"

Roligare reklam är svårt att finna!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Kanske tugga några stammar istället? Jag har hört att Sisjön ska vara väldigt näringsrik. Det behövs i dessa tider av eget informationssökande.

Edit: http://www.pressinfo.se/uploads/media/Sisjon_2005__1.pdf

"En screwdriver i New York, eller en skruvmejsel i Sisjön"

Roligare reklam är svårt att finna!

Wtf, fan va skruvat.

Här har du annars mina hemtrakter (några minuter från de otroliga köpcentrat)

promenadguide.blogspot.com/ 2007/12/sisjn.html

Varit i krokarna någon gång?

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Varför ska de inte få göra de då? De kan vara lika duktiga på teknik som du, bara att de inte har tid att vara inne och kolla nyheter varje dag.

Om man inte ens tar sig tid att kolla upp vad det egentligen är för grafikkort på Wikipedia, vilket borde ta från 27 till 30 sekunder, så bör man aldrig röra en datorkomponent.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Om man inte ens tar sig tid att kolla upp vad det egentligen är för grafikkort på Wikipedia, vilket borde ta från 27 till 30 sekunder, så bör man aldrig röra en datorkomponent.

Tänk dig följande scenario;

Någon är helt ointresserad av allt som har med datorer att göra, denne blir ombedd att köpa nått dyrt kort, av av t ex hans son, han går in på prisjakt och söker upp det dyraste kortet som han sedan köper och känner sig nöjd över att ha fått de bästa som går och få för pengar, de sved kanske att bränna hela månadslönen men va fan, det är en framtida investering som hans son ska ha i många år.

Sen efter ett tag märker han att kortet han betalade nästan 11 tusen för är mycket sämre en korten för 2 tusen, han vill byta men de går förstås inte.

Tycker du inte synd om honom?

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Ska du påstå samma om kort för CAD för flera hundratusentals kronor?
De är ännu sämre i spel. Man måste veta vad man köper att köpa efter pris = skyll dig själv.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Tänk dig följande scenario;

Någon är helt ointresserad av allt som har med datorer att göra, denne blir ombedd att köpa nått dyrt kort, av av t ex hans son, han går in på prisjakt och söker upp det dyraste kortet som han sedan köper och känner sig nöjd över att ha fått de bästa som går och få för pengar, de sved kanske att bränna hela månadslönen men va fan, det är en framtida investering som hans son ska ha i många år.

Sen efter ett tag märker han att kortet han betalade nästan 11 tusen för är mycket sämre en korten för 2 tusen, han vill byta men de går förstås inte.

Tycker du inte synd om honom?

Haha...ehm...how about...NEJ?!

Klart som sjutton jag inte tycker synd om en idiot som beter sig som en...idiot!

Jag uppskattar dock att du tar tid till att skjuta dina egna argument i sank, det sparar mig mycken möda.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Westbound
hmm, detta i kombination med titeln ("Fulspel av komplett") känns motsägelsefullt

Ingen kommentar

Ja, men det var bara för att jag just tog kompletts annons som exempel.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Komplett.se

Bästa medlemmar på Sweclockers,

Vi tycker att vår fyndavdelning är ett jättebra komplement till våra vanliga produkter. I de flesta fall kan man göra riktigt bra köp här med priser långt under det normala.

Om man är osäker på vilken komponent man skall välja till sitt datorbygge kan man givetvis kontakta oss för tips och idéer.

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Teamleader Reklamationsavdelningen
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Komplett:

Men grafikkortet ni säljer är ju rena dyngan till det priset! Är ju inget fynd att tala om direkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xarxos
Komplett:

Men grafikkortet ni säljer är ju rena dyngan till det priset! Är ju inget fynd att tala om direkt

Köp det då inte? Svårare än så är det inte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
Köp det då inte? Svårare än så är det inte.

Ni kan verkigen inte förstå vad vi vill få fram eller?

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Komplett.se

Givetvis kan även vi göra misstag. Om ni finner några produkter som ni misstänker har en felaktig prissättning uppskattar vi givetvis om ni påtalar detta. Vi skulle uppskatta om ni mailar oss på support@komplett.se om ni upptäcker några felaktigheter på hemsidan.

Jag kommer be ansvarig person se över grafikkorten på fyndhörnan så att samtliga priser är aktuella.

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Teamleader Reklamationsavdelningen
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Ni kan verkigen inte förstå vad vi vill få fram eller?

Precis, Head verkar inte förstått vad vi menar. Om säljaren särskilt poängterar att det rör sig om ett fynd förväntar man sig även som icke-kunnig nybörjare att man gör ett fynd. I det här fallet riskerar man att bli lurad då Radeon 4870 är billigare och bättre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Komplett
Givetvis kan även vi göra misstag. Om ni finner några produkter som ni misstänker har en felaktig prissättning uppskattar vi givetvis om ni påtalar detta. Vi skulle uppskatta om ni mailar oss på support@komplett.se om ni upptäcker några felaktigheter på hemsidan.

Jag kommer be ansvarig person se över grafikkorten på fyndhörnan så att samtliga priser är aktuella.

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Teamleader Reklamationsavdelningen
Komplett.se

Tack, det uppskattas.

Xarxos> Precis

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Tänk dig följande scenario;

Någon är helt ointresserad av allt som har med datorer att göra, denne blir ombedd att köpa nått dyrt kort, av av t ex hans son, han går in på prisjakt och söker upp det dyraste kortet som han sedan köper och känner sig nöjd över att ha fått de bästa som går och få för pengar, de sved kanske att bränna hela månadslönen men va fan, det är en framtida investering som hans son ska ha i många år.

Sen efter ett tag märker han att kortet han betalade nästan 11 tusen för är mycket sämre en korten för 2 tusen, han vill byta men de går förstås inte.

Tycker du inte synd om honom?

Vilken nVIDIA Taliban som helst gör ju det varje gång, synd om dom? nää, no way

Visa signatur

Mata inte trollen, forumet är fullt med sådan skit pack.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p.nissen
Vilken nVIDIA Taliban som helst gör ju det varje gång, synd om dom? nää, no way

Nej, de gör jag inte. Men det är en annan sak.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=154100

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Nej, de gör jag inte. Men det är en annan sak.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=154100

haha, ännu roligare att det var priset utan moms. men vilken idiot handlar från en sånn butik?

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Tänk dig följande scenario;

Någon är helt ointresserad av allt som har med datorer att göra, denne blir ombedd att köpa nått dyrt kort, av av t ex hans son, han går in på prisjakt och söker upp det dyraste kortet som han sedan köper och känner sig nöjd över att ha fått de bästa som går och få för pengar, de sved kanske att bränna hela månadslönen men va fan, det är en framtida investering som hans son ska ha i många år.

Sen efter ett tag märker han att kortet han betalade nästan 11 tusen för är mycket sämre en korten för 2 tusen, han vill byta men de går förstås inte.

Tycker du inte synd om honom?

Sätt in bil istället för datorer/kort, nån bilsajt ist för prisjakt och årslön istället för månadslön, tycker du fortfarande det är synd om snubben?

Om man gör en stor investering ska man veta vad det är man köper.

Visa signatur

Mjo