Permalänk

Ungefärliga priser på Core i7 setup

Hejsan, ska "önska" mig Core i7 DDR3 RAM och nytt moderkort i julklapp, ni som har lite koll, vad kommer en sådan setup att kosta, på ett ungefär.

Mvh

Visa signatur

SUCk . detta va bara upplysnings vis ett tips till dig från mig . du behöver inte svara för jag har som blokerat dig, så ditt medelande tillbaks kommer ej att läsas.

Permalänk
Avstängd

stackars föräldrar

Processor ~2500 (långsammaste)
DD3 minne ~2000 för 4GB
Moderkort ~2500 - 3000
Övriga komponenter är standard

Förmodligen får du bättre prestanda med en deneb på 2,8 eller 3,0 GHz som kostar runt 2500 mindre än motsvarande i7

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
stackars föräldrar

Processor ~2500 (långsammaste)
DD3 minne ~2000 för 4GB
Moderkort ~2500 - 3000
Övriga komponenter är standard

Förmodligen får du bättre prestanda med en deneb på 2,8 eller 3,0 GHz som kostar runt 2500 mindre än motsvarande i7

Knappast, stackars flickvänn Så runt 8000 inklusive 6 Gb Ram...

Visa signatur

SUCk . detta va bara upplysnings vis ett tips till dig från mig . du behöver inte svara för jag har som blokerat dig, så ditt medelande tillbaks kommer ej att läsas.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LtdRichard
Knappast, stackars flickvänn Så runt 8000 inklusive 6 Gb Ram...

Jösses, försöker du mjölka tjejen på pengar

Tänk på att i7 i första hand är en serverprocessor, den är designad för mycket hög bandbredd vad gäller minne. Exempelvis databaser som cachar upp mycket data i minnet kommer gå som ett spjut på den.

Phenom för AMD har ju fått mycket kritik för liknande då den också i första hand varit en sererprocessor men börjar komma till sin rätt mer och mer för desktop, bara att i7 är än mer åt serverhållet jämfört med phenom.

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
stackars föräldrar

Processor ~2500 (långsammaste)
DD3 minne ~2000 för 4GB
Moderkort ~2500 - 3000
Övriga komponenter är standard

Förmodligen får du bättre prestanda med en deneb på 2,8 eller 3,0 GHz som kostar runt 2500 mindre än motsvarande i7

Amd kommer inte ens tävla mot i7 utan snarare mot core2 penryn.
Om han ska ha det tyngsta kommer det vara i7.
.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palme_570
Amd kommer inte ens tävla mot i7 utan snarare mot core2 penryn.
Om han ska ha det tyngsta kommer det vara i7.
.

Core 2 kommer vara snabbare än i7 med när det gäller singeltrådade och/eller program som inte använder speciellt mycket minne.
Det är två olika processorer gjorda för två olika saker.

L3 cachen på i7 ligger på 40 klockcykler, om deneb lyckats få sin snabbare än det så kommer den och få bättre prestanda jämfört med i7 i diverse speltester mm

What Nehalem is really about

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Avstängd

har hört om tjejer som suger pengar ur oss killar man INTE en kille som gör tvärt om, jadu hon är dum om hon går o köper en dator till dig

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Core 2 kommer vara snabbare än i7 med när det gäller singeltrådade och/eller program som inte använder speciellt mycket minne.

Och detta baserar du på vadå?

Källa tack!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebudchanezzer
Och detta baserar du på vadå?

Källa tack!

Ändrade just posten innan, här är en rätt kort text men informativ (samma länk som ovan)
What Nehalem is really about

Det är en sak och läsa reklam (självklart försöker Intel promota processorn och de är mycket duktiga på marknasföringen) men om man läser fakta om den så visar det en annan bild.

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Avstängd

Eller så väntar vi och ser hur det blir när de verkligen finns ute på hårdvara som är mer färdig och klar än den är nu. Det är ju trots allt i verkligheten vi ska befinna oss resten av denna plattforms livstid.

Spännande att se Gosh lyckas länka till någon källa som är aningens mer trovärdig än honom själv, även om källan också mest redovisar funderingar och teorier. Troligt är väl dock att anandtech sitter på en eller två maskiner med i7 och inte får avslöja något förrän ett visst datum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
har hört om tjejer som suger pengar ur oss killar man INTE en kille som gör tvärt om, jadu hon är dum om hon går o köper en dator till dig

Varför skulle hon vara det? Vi brukar ge varandra dyra presenter, nu när hon fyller år i dagarna ska hon få en resa och en laptop av mig.

Avundsjuk kanske? Äggbert...

Visa signatur

SUCk . detta va bara upplysnings vis ett tips till dig från mig . du behöver inte svara för jag har som blokerat dig, så ditt medelande tillbaks kommer ej att läsas.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Ändrade just posten innan, här är en rätt kort text men informativ (samma länk som ovan)
What Nehalem is really about

Det är en sak och läsa reklam (självklart försöker Intel promota processorn och de är mycket duktiga på marknasföringen) men om man läser fakta om den så visar det en annan bild.

Håller med dundermuppen helt och hållet, bara vänta och se hur det förhåller sig i verkligheten.

Ett "Jag tror..." framför det du skrev tidigare, Gosh, är väl mer riktigt eller?

Permalänk
Avstängd

"jag är övertygad..." hade också funkat bra. Möjligen ett "Jag är helt bombsäker på..." är inget fel i det heller.

Permalänk
Avstängd

känsligt vilka ord man använder
Det är ju bara och läsa på hur processorerna fungerar, då är man inte lika osäker. En indikation är även hur de prissätter.

Angående tester så kan man få fram precis vilka resultat man vill (nästan) med lite kreativt tänkande, så länge det bara är hyffsat trovärdigt så kommer de flesta köpa resultatet.
Det går förmodligen och testa ett och samma spel och få helt olika resultat genom att välja ut olika typer av delar i spelet och/eller testa under längre eller kortare sekvenser.

Om de väljer Far Cry 2 och testar spelet under den absolut mest krävande delen de kan hitta i det spelet så kommer säkerligen i7 och få mycket bra resultat jämfört med core 2 (phenom fungerar som i7 så den lär också få bra). Om de däremot testar under en längre spelsekvens eller kanske någon mindre krävande sektion så blir det Core 2 som lyckas producera mest FPS.

Testar de däremot entrådade spel eller spel som i huvudsak snurrar i en tråd så lär Core 2 fortfarande vara den processorn som producerar mest FPS under given tidsperiod. Alla processorer klarar dock spelet utan större problem.

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
känsligt vilka ord man använder
Det är ju bara och läsa på hur processorerna fungerar, då är man inte lika osäker. En indikation är även hur de prissätter.

Lika säker som du var i denna tråden: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Där DU vet hur processorerna fungerar men ändå blir överbevisad?

Säger inte att du har fel i det du påstår i denna tråden, men du kan omöjligt veta så säkert som du påstår att det blir så.

Förutom det så ville bara trådskaparen bara höra lite spekuleringar kring prissättningen av i7, inte bli rekommenderad en annan processor.

Vidare spekulerar du vilt om att trådskaparen skall ha datorn till spel och påstår därför att han kommer få bättre prestanda med en Deneb.

Han kanske ska köra massor av virtualiseringar och videokodning/redigering. Vilken processor kommer han då troligen få bäst prestanda med?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebudchanezzer
Lika säker som du var i denna tråden: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Där DU vet hur processorerna fungerar men ändå blir överbevisad?

Överbevisad om vad?
Du har nog missuppfattat en del isåfall.

Hur processorn fungerar vet jag rätt väl (sitter ju och jobbar med detta dagligen ). Hur spel eller rättare sagt grafikkortet fungerade och hur operativet/drivare jobbar mot grafik viste jag däremot inte och jag tvivlar rätt starkt på att några här känner till.

Skillnaden mot en del som förespråkar intel så avvisar jag inte de tester som visade på bättre resultat för AMD utan försökte snarare ta reda på varför, vilket jag nu gjort.
Om någon ANNAN här hade kunnat berätta hur hårdvaran fungerade i spel (vilket ingen gjorde) så hade du nog kunnat ha lite rätt i att man blev överbevisad om annat.

Jag erkänner villigt att det jag först trodde (att spel drar nytta av högre upplösning) var fel eftersom det jag lärde mig om spel råkar visa att AMD är en än bättre spelprocessor än vad jag från början trodde. Först trodde jag att den "bara" var bättre vid högre upplösningar, vilket senare visare sig vara att den är mycket bra vid alla upplösningar. En hög upplösning kan användas för att filtrerar fram de lägsta fps talen, kan man på annat sätt kapa de höga fps talen så går det givetvis med.

Phenom producerar inte lika många fps som intel under en given tidsperiod (såvida spelet inte är väldigt tungt), men den levererar när det som mest behövs och det är det som räknas vid spelande.

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Core 2 kommer vara snabbare än i7 med när det gäller singeltrådade och/eller program som inte använder speciellt mycket minne.
Det är två olika processorer gjorda för två olika saker.

L3 cachen på i7 ligger på 40 klockcykler, om deneb lyckats få sin snabbare än det så kommer den och få bättre prestanda jämfört med i7 i diverse speltester mm

What Nehalem is really about

När jag tänker på cpu prestanda tänker jag inte på spel då det i stort sett inte spelar någon roll idag utan på program som behöver rå cpu prestanda där kommer i7 vara överlägsen.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palme_570
När jag tänker på cpu prestanda tänker jag inte på spel då det i stort sett inte spelar någon roll idag utan på program som behöver rå cpu prestanda där kommer i7 vara överlägsen.

i7 är fortfarande ett bandbreddsmonster. Alltså duktig på kommunikation med annan hårdvara. Så fort datat ligger i processorn (cachen och bearbetas av kärnan) så är Core 2 fortfrande snabb.

Det hade varit mer rätt av dig och säga "i/o och minnes prestanda"

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
i7 är fortfarande ett bandbreddsmonster. Alltså duktig på kommunikation med annan hårdvara. Så fort datat ligger i processorn (cachen och bearbetas av kärnan) så är Core 2 fortfrande snabb.

Det hade varit mer rätt av dig och säga "i/o och minnes prestanda"

Jag menar rå cpu prestanda tex vantage cpu test visar tidiga tester 50 % högre score med i7 jämfört c2q med samma clock det är inte pga den höga minnes bandbredden. Cinebench visar 20 % bättre prestanda . s-pi visar också 20 % bättre med i7

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palme_570
Jag menar rå cpu prestanda tex vantage cpu test visar tidiga tester 50 % högre score med i7 jämfört c2q med samma clock det är inte pga den höga minnes bandbredden.

Det beror gissningsvis på trådning, inte att en kärna skulle gå snabbare. Trådning är inte Core 2's starkaste sida om man säger så.

Har för mig att i7 kan vara upp till 5 gånger snabbare när det gäller synkronisering av minne, samma med phenom.

Du får ju även fundera på hur trovärdiga de programmen är, kan ju vara så att intel har en och annan påverkan om hur de konstrueras

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Det beror gissningsvis på trådning, inte att en kärna skulle gå snabbare. Trådning är inte Core 2's starkaste sida om man säger så.

Har för mig att i7 kan vara upp till 5 gånger snabbare när det gäller synkronisering av minne, samma med phenom.

Du får ju även fundera på hur trovärdiga de programmen är, kan ju vara så att intel har en och annan påverkan om hur de konstrueras

Det beror på bättre trådning men även att 1 kärna är lite effektivare tex s-pi nyttjar bara 1 . Programen är definitvit trovärdiga då inprincip alla renderings program etc visar en sådan stor ökning jämfört mot c2q. Det är trovärdiga källor men med tidiga versioner så jag blir inte förvånad om den presterar ännu bättre eller sämre.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh

Phenom producerar inte lika många fps som intel under en given tidsperiod (såvida spelet inte är väldigt tungt), men den levererar när det som mest behövs och det är det som räknas vid spelande.

Källa/källor tack.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LtdRichard
Varför skulle hon vara det? Vi brukar ge varandra dyra presenter, nu när hon fyller år i dagarna ska hon få en resa och en laptop av mig.

Avundsjuk kanske? Äggbert...

säger bara det Ännu ett fall för Lyxfällan. Med sånna vanor så är ni strax där såvida ni inte är miljonärer båda 2. O nej är inte avunsjuk dock anser jag att det är föbannat pinsamt att gå till min tjej o önska sig en sån sak. Om vi säger så här lite vett har man som kille i allfall. jag är nöjd med va jag får har jag ett bra jobb sör jag känar bra så kan jag kanske ge nått dyrt ,dock inte varje gång. Kallas ekonomisk tänkande. men men det är trevligt för er kanske en liten stund tills det kommer nått nytt

mvh ...Dagorbert

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
säger bara det Ännu ett fall för Lyxfällan. Med sånna vanor så är ni strax där såvida ni inte är miljonärer båda 2. O nej är inte avunsjuk dock anser jag att det är föbannat pinsamt att gå till min tjej o önska sig en sån sak. Om vi säger så här lite vett har man som kille i allfall. jag är nöjd med va jag får har jag ett bra jobb sör jag känar bra så kan jag kanske ge nått dyrt ,dock inte varje gång. Kallas ekonomisk tänkande. men men det är trevligt för er kanske en liten stund tills det kommer nått nytt

mvh ...Dagorbert

Eller kan det vara så att det känns kul att få ge bort något som man vet att den man tycker om vill ha.
Det tycker jag verkar roligare än att ge en massa småsaker, bara för att man skall ha något att ge bort.
Dock är det aldrig en bra ide att ge mer än man har råd med. Men har man råd så...
Jag och min sambo kommer ibland överrens om att hoppa över julklappar och satsa på en resa istället. Man kan ju se detta som att vi ger varandra en resa i present. Pengamässigt hamnar man väl runt 8000kr då också. Är det också konstigt?

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Eller kan det vara så att det känns kul att få ge bort något som man vet att den man tycker om vill ha.
Det tycker jag verkar roligare än att ge en massa småsaker, bara för att man skall ha något att ge bort.
Dock är det aldrig en bra ide att ge mer än man har råd med. Men har man råd så...
Jag och min sambo kommer ibland överrens om att hoppa över julklappar och satsa på en resa istället. Man kan ju se detta som att vi ger varandra en resa i present. Pengamässigt hamnar man väl runt 8000kr då också. Är det också konstigt?

Detta anser jag i allfall är mer genomtängt en TS (syftar på: Hejsan, ska "önska" mig Core i7 DDR3 RAM och nytt moderkort i julklapp, ni som har lite koll, vad kommer en sådan setup att kosta, på ett ungefär)Va jag menar är, då har man som inte peil på om systemet kostar 5000:- eller 25000:-. Det är detta jag anser fel och inte ut tänkt till 100% sen så skriver han att dom brukar ge dyra presenter till varann så klart jag anser det jag gör.

att du Wrong target o tjejen pratar i hop er innan ni gör ett inköp anser jag väldigt bra o mer ekonomiskt..

sen kan jag inte svara på hur TS igentligen fungerar. Han kanske är ekonomiskt bara det att han sa mer en han ens behövde i tråden. Jag hade exempel inte behövt veta att han skulle tigga en dator i julklapp det är upp till dom. men när han nu skrev så så kunde jga inte låta bli o kommentera det. Det hade räckt att han ställt frågan om va rubriken handlar om. Sen handlar det fortfarande inte om avundsjuka från min sida. men jag skulle aldrig begära av min flickvän att hon skulle köpa en dator/uppgradering åt mig sånt vill jag sköta skälv.

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
säger bara det Ännu ett fall för Lyxfällan. Med sånna vanor så är ni strax där såvida ni inte är miljonärer båda 2. O nej är inte avunsjuk dock anser jag att det är föbannat pinsamt att gå till min tjej o önska sig en sån sak. Om vi säger så här lite vett har man som kille i allfall. jag är nöjd med va jag får har jag ett bra jobb sör jag känar bra så kan jag kanske ge nått dyrt ,dock inte varje gång. Kallas ekonomisk tänkande. men men det är trevligt för er kanske en liten stund tills det kommer nått nytt

mvh ...Dagorbert

Jösses vilken clown du är, vad vet du om vår ekonomiska situation?
Om jag ska förklara situationen för dig då, såhär var det, jag sa till min flickvän att snart skulle köpa lite datorprylar och då sa hon till mig, "nej ge fan i det, är mycket bättre att du önskar dig i julklapp!"
varpå jag sa ungefär, "jag vet inte, tror det kan bli ganska dyrt".
Därefter ställde jag frågan på detta forum.
Man behöver verkligen inte vara miljonärer för att ge bort presenter i 5-10000 kronors klassen, men eftersom du tjatar så kan jag för dig avslöja att vi nog ligger någon stans runt där du drömmer om.
Så, sluta klaga och ropa lyxfälla.
Kan även tillägga att då hon har många att ge presenter till hade jag tänkt att kanske önska mig moderkortet av henne och köpa resten själv, dock är det rätt långt kvar så inga djupt gående planer är spikade.
Jag hade ett hum om prisläget, men tänkte att någon mer insatt kunde hjälpa mig.
Och om jag får sänka mig till din nivå och fjanta runt med en massa fördomar så gissar jag såhär:

Du har antagligen hoppat av skolan/lider av läs och skrivsvårigheter vilket lett till bidragstagande och en djupt groende avundsjuka mot folk som båda kan köpa nya datorprylar och äta god mat samma månad.

Visa signatur

SUCk . detta va bara upplysnings vis ett tips till dig från mig . du behöver inte svara för jag har som blokerat dig, så ditt medelande tillbaks kommer ej att läsas.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebudchanezzer
Källa/källor tack.

Läs igenom tråden som du själv länka till!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Läs igenom tråden som du själv länka till!

fast 1 tysk tråd är inget att jämföra med. Då jag jämfört phenom 9850 clockad och oclockad mot min egen core 2 klockad och olockad och min core 2 har haft fördel vad gäller minimum i alla spel. Så att amd skulle ha fördel vad gäller minimum fps stämmer inte.

Däremot så spelar cpu ingen direkt roll i nyare spel då det är gpun som begränsar.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LtdRichard
Jösses vilken clown du är, vad vet du om vår ekonomiska situation?
Om jag ska förklara situationen för dig då, såhär var det, jag sa till min flickvän att snart skulle köpa lite datorprylar och då sa hon till mig, "nej ge fan i det, är mycket bättre att du önskar dig i julklapp!"
varpå jag sa ungefär, "jag vet inte, tror det kan bli ganska dyrt".
Därefter ställde jag frågan på detta forum.
Man behöver verkligen inte vara miljonärer för att ge bort presenter i 5-10000 kronors klassen, men eftersom du tjatar så kan jag för dig avslöja att vi nog ligger någon stans runt där du drömmer om.
Så, sluta klaga och ropa lyxfälla.
Kan även tillägga att då hon har många att ge presenter till hade jag tänkt att kanske önska mig moderkortet av henne och köpa resten själv, dock är det rätt långt kvar så inga djupt gående planer är spikade.
Jag hade ett hum om prisläget, men tänkte att någon mer insatt kunde hjälpa mig.
Och om jag får sänka mig till din nivå och fjanta runt med en massa fördomar så gissar jag såhär:

Du har antagligen hoppat av skolan/lider av läs och skrivsvårigheter vilket lett till bidragstagande och en djupt groende avundsjuka mot folk som båda kan köpa nya datorprylar och äta god mat samma månad.

Säger bara en sak du måste ha nått allvarligt fel du med, eftersom du inte kan läsa dig till att detta handlar inte om att jag är avundsjuk utan mer om ditt sätt o skriva detta på. läs andra inlägget som jag skrev till Wrong target så ser du där va det handlar om, en sak till sluta anklaga en o hoppa av skolan du vet som ingenting om mig , som du nu utfiser så verkar det som jag trampa på en öm punkt i ditt liv. I alla fall så har jag har nog högre utbildning en va du verkar tro samt så har jag jobb ,så lägg ner.Ja skiter fullständigt om ni går i graven pga ekonomiska svårigheter eller inte.du hade fortfarande inte behövt skriva din tråd som du börja. du får faktist skylla dig skälv som skrev ut att "MIN flickvän ska ....bla bla osv" vi hade som inte behövt veta det , men när du nu skrev det kan man som inte låta bli o kommendera detta.<Och jag är så pass stolt att jag skulle aldrig be min flickvän att köpa nått så dyrt. men men alla är vi olika

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
Säger bara en sak du måste ha nått allvarligt fel du med, eftersom du inte kan läsa dig till att detta handlar inte om att jag är avundsjuk utan mer om ditt sätt o skriva detta på. läs andra inlägget som jag skrev till Wrong target så ser du där va det handlar om, en sak till sluta anklaga en o hoppa av skolan du vet som ingenting om mig , som du nu utfiser så verkar det som jag trampa på en öm punkt i ditt liv. I alla fall så har jag har nog högre utbildning en va du verkar tro samt så har jag jobb ,så lägg ner.Ja skiter fullständigt om ni går i graven pga ekonomiska svårigheter eller inte.du hade fortfarande inte behövt skriva din tråd som du börja. du får faktist skylla dig skälv som skrev ut att "MIN flickvän ska ....bla bla osv" vi hade som inte behövt veta det , men när du nu skrev det kan man som inte låta bli o kommendera detta.<Och jag är så pass stolt att jag skulle aldrig be min flickvän att köpa nått så dyrt. men men alla är vi olika

Du får ursäkta kommande inlägg eftersom jag redan nu vet att du inte kommer förstå det men ta gärna hjälp av någon närstående som kan förklara för dig.

Först skrev jag att jag skulle "önska" mig detta, önska inom situationstecken, vilket tyder på att man inte ska ta så allvarligt på att jag skulle önska mig hela denna setup, visst, jag förstår att du inte uppfattade det och antagligen fortfarande inte har en aning om vad jag menar.
När jag skrev att det var av min flickvän jag skulle "önska" mig detta av så var det som svar på att någon postare skrev "stackars föräldrar" och därför skrev jag att det var av flickvännen bara för att klargöra.
Vad spelar det föresten för roll? Varför måste du haka upp dig på vad jag önskar mig av min flickvän? Detta om något är ju det som inte hör hemma i tråden!

Nej du trampar inte på en öm punkt i mitt liv, du förpestar tråden och är en fruktansvärt jobbig människa helt enkelt.
Det är du som börjar att prata om lyxfällan nästa, utnyttja flickvännen, tigga julklappar osv. Du vet inget om vårt liv och situation så om du inte vill att folk ska hoppa på dig och komma med fördomar om dig och ditt till synes begränsade intellekt så tycker jag du ska hålla koll på vad du själv spyr ut för skit!
Sten i glashus o.s.v...

Om du tar dig rätten och gå offtopic och ordbajsa, så förbehåller jag mig rätten att svara på denna dynga.

Så ta nu och håll KÄFT, gör som det står i min sign istället.

*edit: Kan ju tillägga att när jag läser dina poster verkar det som om du tror att vi är i din ålder, runt 15-16 och bor hemma hos mamma och pappa. Så är det inte, vi är båda vuxna, har villa, vovve, kombi och kan tänka självständigt.

Visa signatur

SUCk . detta va bara upplysnings vis ett tips till dig från mig . du behöver inte svara för jag har som blokerat dig, så ditt medelande tillbaks kommer ej att läsas.