Permalänk

Barton 2600 temp i min server

Jag har satt upp en miniserver i ett litet chassi Antec NSK1380 och får en temp på ca 65-70 grader på cpu (barton 2600) tycker att det ligger lite högt, låg på under 50grader i en större tidigare server. Är detta okej, har för mig att temp upp till 75-80 grader är okej. Vad tycker ni? Jag har haft loss CPU fläkten och kanske inte fått tillbaka den med rätt mängd kylpasta? Kör med Arctic cooling kylpasta.

Visa signatur

Sajberman

Permalänk
Avstängd

De gamla låg väl en hel del högre men så högt kommer jag inte ihåg. Inga luftbubblor i pastan? själv använder jag en som man stryker på med pensel, både på kylflänsen och CPU:n innan man monterar ihop den. Har du några andra chassifläktar i lådan?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

I Antec boxen är det bara en fläkt ut på nätagget. skall nog plocka av flänsen igen och lägga på ny kylpasta. Tror annars att prollen tål runt 65 grader, bara man inte får en massa omstarter å sånt. Det kanske sliter lite på den men annars skall den väl tåla en hög arbetstemp. Testade att stressade den lite och den gick upp till 71 grader men inga omstarter eller blåskärm. Tror att Antec burken kan göra att tempen stiger lite, den e ganska trång och det gör väl några grader.

Visa signatur

Sajberman

Permalänk
Medlem

Är du nöjd med prestandan på prollen ? Har en likadan prolle som jag inte kört på ett par år som jag funderar lite på.

Kan du inte trycka in ytterligare fläkt ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Skulle inte tänka mig att använda den till annat än server. Använde den en gång i tiden i min htpc men den klarar inte att spela upp HD så den blev utbytt och nu inplockad i min server istället.

Boxen är för liten för extra chassifläkt så en extra fläkt kräver lite mod. Fick ner tempen genom att plocka bort en hårddisk, ligger nu runt 50 grader vilket är okej. 3 hårddiskar i den lilla burken va nog lite för mycket och genererade ganska myket värme.

Visa signatur

Sajberman

Permalänk
Medlem

Kollade lite här:

http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=00135

Finns tunna 70 mm fläktar om du letar runt lite. Svårt att avgöra om du skulle kunna silicona fast en sådan i toppventilationsgallret ?

Jo just det tempen vart det, Barton är en het prolle, länge sedan nu men jag tror min låg i närheten av 70C med en Zalman 7000 Alcu.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?