Permalänk
Medlem

komplett.se

Vad menas med: Orderstatus: Släppts för plock ?

Menas det att de håller på och packar min ordeR ?

Ringde igår och då sa det att jag kanske inte skulle få grafikkortet jag beställt föräns 1 october. Sen ringde jag 2 timmar senare o då sa de att jag skulle ha det på måndag eller tisdag, sen ringde jag igen o även då sa de att jag skulle ha det om 2 dagar.
Ringde en sista gång i fredags kväll för att se om de hade packat kortet än men då sa han att det var slut och inte kommer in föräns i october. Nu i morse ändrades dock min orderstatus till: Släppts för plock istället för: Bekräftad.
Jag kan inte längre avbeställa Menas det att det finns ett till mig i alla fall och att det packas just nu eller kommer det att stå såhär utan att jag kan avbeställa till 1 October ?

*Edit* Orderstatus: Plockad

Börjar få en känsla av att jag får mitt 4870x2 kort på måndag eller tisdag! Verkar som att deras kundtjänst fått fnatt av ngn anledning för jag kan inte tolka detta som något annat än att de har packat klart min order!

EDIT* Det verkar som att Kompletts personal jobbar hela helgerna! Nu står orderstatus: Skickat

Tycker att de borde ha lite bättre koll på Telefonservicen men jag är bara glad att jag får min beställning på måndag eller tisdag ^^

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Vad har du frågat när du ringt? Om du bara frågade om de hade kortet i lager så kanske alla de som fanns på lagret var sålda, däribland just din order. Eller angav du ordernummer och de kollade när de borde få in grafikkortet till din order? (vilket de verkar fått).
Mina funderingar om varför det verkar så konstigt.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Jag angav ordernummer , kundnummer och namn alla 3 gångerna jag ringde till dem...
När jag berättade att jag tidigare hade fått infon att jag får ett kort på måndag eller tisdag så vägrade han tro på det och jag hade glömt av namnet på tidigare person jag pratat med :S (Han krävde namnet på tidiare person så att han skulle kunna ringa denne så att "Då får den personen stå för det han sagt men eftersom du inte har någon referens så kan jag inte hjälpa mig med detta. Skall du ha denna modell så får du vänta tills 1 October

Nu kan jag inte ringa för tillfället då det är helg och de svarar inte på mail under helgtid längre. Vet inte om jag skall beställa ett nytt kort eller inte så jag får väll vänta tills på måndag o se vad som händer.

*Edit 1* Jag frågade om de hade skickat min order och de båda första gångerna så fick jag svaret att de inte var skickat men att det skulle skickas inom snar framtid (Andra gången tog det lite tjat från min sida innan han fick fram att det tydligen var ett bokat till mig i alla fal) .
3e gången sa han att jag får ett 1 October

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

"släppts till plock" betyder att din order har ramlat på skrivbordet hos en lager kille som nu far runt med sin lilla truck o hämtar dina prylar.. o lägger det i stora lådor och lämnar det till farbror postis.

Dock om det är under helg så kommer antagligen inte lager grabben se din order fören på måndag när han kommer till jobbet.

När beställde du?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Fredag morgon la jag in min beställning. Det som är konstigt är att de i telfonen sa olika alla gånger? :s
Kan ju bara tyda på att de har dålig koll på supporten och förhoppningsvis så stämmer orderstatusen bättre än det som killarna på Kompletts telesupport säger.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Komplett.se

Kära medlemmar,

"Släppts för plock" innebär i korthet att produkten finns i lager och att en plocklista skrivits ut. Produkten kommer inom kort plockas av vår lagerpersonal om den är något större, annars kommer vårt automatiserade system att sköta detta. När denna lista skrivits ut kommer produkten skickas kort efteråt.

Se gärna videon nedan för en inblick i hur vårt automatiserade system ser ut och fungerar.

http://www.youtube.com/watch?v=6Ob-itheNbI

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Teamleader Reklamationsavdelning
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hrmph...Med tanke på trådskaparens erfarenhet + att jag idag vid 2 olika tillfällen fått 2 olika svar gällande en order så kanske ovanstående länk även skall spridas hos Er personal.

Permalänk
Medlem

Jag får också olika svar från komplett, enligt supporten är datorn "Släppt för plock"
Men enligt hemsidan är den fortfarande ca 3 veckor senare "Orderstatus: Bekräftad".

Enligt sidan skulle den skickats först den 27/8 aug, sen 3/9 och nu står det 21/8 vilket redan har varit...

Väldigt konstigt, att man ska behöva vänta så länge också, kan ju tro att det är en alkoliserad, blind gammal farfar som tar emot och monterar allt för att sedan få Alzheimers och ta rast i ett år.

Visa signatur

- Antec 900 - Intel Core 2 Duo 3.0Ghz - Zalman CNPS9500 - Sapphire Radeon HD 4870 X2 2GB - 4 Gb Corsair RAM - 500Gb WD Caviar + 250 GB WD Extern - Corsair 550W -

Permalänk
Medlem

Jag fick min leverans på måndagen trots att Eran (kompletts) kundtjänst sa till mig 3 gånger att det skulle ta tills oktober. Verkar inte som att de har speciellt bra koll ? jag blev inte heller speciellt bra behandlad i de senare samtalen då han bara svarade
"Du får inget kort innan oktober om du inte kan få fram en referens / bevis på att någon i våran personal har lovat dig ett kort på måndag"

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Komplett.se

Kära Medlemmar,

Beklagar innerligt att ni upplevt att ni ej fått korrekt information vid kontakt med vår kundservice.

Vi jobbar ständigt med att uppdatera rutiner och våra system för att dessa skall vara så driftssäkra som möjligt. Som en del av vår kvalitetssäkring pågår ständig vidareutbildning av våra agenter för att dessa alltid skall kunna ge så korrekta svar som möjligt.

---
Med vänliga hälsningar
Christian, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mudden

Väldigt konstigt, att man ska behöva vänta så länge också, kan ju tro att det är en alkoliserad, blind gammal farfar som tar emot och monterar allt för att sedan få Alzheimers och ta rast i ett år.

Haha dagens skratt
Har man beställt en dator tar det ju lite längre tid att få ordern plockad än om det vore lösa delar.

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem

Bumpar tråden lite, så jag slipper skapa en helt ny. Jag beställde för ett par dagar sen lite prylar som under helgen fått status "Plockad". Vad innerbär det när en vara är plockad? Är det att den är packad och redo att skickas?

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Ja, det kommer snart. Inget att stirra om.

Visa signatur

moops

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Den har varit plockat sen i Lördags nu. Skickar ett mail.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snakedad
Den har varit plockat sen i Lördags nu. Skickar ett mail.

Klart att den varit plockad sen i Lördags, varken posten eller lagret gör ju någonting på helgerna. Det spelar ingen roll hur många ordrar de plockar på fredagen, de kommer inte fram förrän nästa vecka ändå.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk

Min dator har varit ''Bekräftad i 1 vecka sen har den varit ''Släppts för plock'' i en vecka till nu...
En av kompletts monterare ringde förra onsdagen och frågade om jag skulle ha ett OS med fast jag inte ens beställt ett sånt. Sen sa han att de skulle skicka den på torsdagen men han skojade väl bara... -_-

Nåja, man får hoppas den kommer i veckan, brukar normalt sett vara snabba leveranser därifrån.

Permalänk
Medlem

Nu fick jag svar från komplett iallafall. Dom hade råkat skicka iväg ena, men inte andra. Ingenting jag direkt har någonting emot faktiskt, då ordern ändå är framme väldigt snabbt. Förhoppningsvis kan jag också hämta ut min tv idag.

EDIT: Och nu skickades det andra paketet.

En liten rolig notis är att jag beställde tvn. Nu när jag kollar på efterhand har dom höjt priset med 1000kr på den produkten, så jag hade bra flyt när jag beställde den. 1000kr billigare

EDIT2: Och nu har tvn kommit! Hoppas jag får sms-avin snart. Förhoppningsvis får jag se mitt suroundsystem under morgondagen eller senare i veckan också. Undebart snabba är dom!

5/5

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Westbound
Nu börjar det rassla till

Om du har kollinummer (skickas via mail men finns även på ditt konto) så kan du hämta ut den redan nu (om den var framme). Gäller dock inte om den skall köras ut.

Hörde av mig till komplett tidigare idag och dom sa att jag inte kan hämta ut orden förrens båda paketen har kommit.
Anledningen var att det stod fulla priset i den jag tänkte hämta ut, så blev lite fundersam om jag hade blivit krävd på fulla priset båda gångerna och sen fått tillbaka, men jag väntar i vilket fall på att ljudsystemet kommer också innan jag hämtar ut.

EDIT: Kan ju uppdatera med att jag hämtat ut båda paketen efter lite strul med postkontoret(Ingenting komplett kan rå för). Jag blev bra bemött av den unga damen jag pratade med hos komplett båda gångerna jag var i kontakt med dom under ordertiden. Allt som allt är jag ganska nöjd, då jag fick mina varor efter 7 dagar.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn