Brand new mobiltelefon från 90-talet?

Permalänk
Medlem

Brand new mobiltelefon från 90-talet?

Hej.

Eftersom jag inte får de nya spaceade mobiltelefonerna att hålla började jag leta efter gamla, och trillade då över flertalet sidor som säljer gamla mobiltelefoner "Brand new Original with complete accessories"
Dessa sidor som säljer mobiltelfonerna har hur många modeller som helst i lager som de nästan skänker bort jämfört med vad de kostade när de var nya.

Hur fungerar detta? Är det billiga nyproducerade telefoner som tillverkats i Kina? Eller är det helt enkelt gamla telefoner som samlat damm hos tillverkaren? Ett svenskt exempel är Stilmobil.se. Jag funderar på att beställa deras 8850, då jag tycker att den är rysligt snygg och det finns ganska få begagnade ute på nätet. Sen måste de väl följa ARNs returregler om jag inte vill ha den?

Edit: Sidan är rätt risig, och många av deras telefoner har hamnat på tradera senare. Hittade denna sidan, och det gör mig lite mörkrädd

Edit2: gbgtrading, företaget som står som stilmobil.se är avstängda från tradera där de sålt en mobil som inte höll måttet. Så det kanske är dax att utfärda en varning för stilmobil.se?

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

luktar ju bluff

Permalänk
Medlem

Jo, riktiga företag skriver ju alltid ut sitt organisationsnummer på hemsidan. Finns inget sådant så ska man nog utgå från att det är en bluff. Stilmobil.se skriver ju inte ut någonting, så jag skulle i alla fall aldrig handla från dem.

Permalänk
Avstängd

Bra att ni informerade oss Perost om den webbplatsen. Jag känner till det och jag håller och som jag aldrig kommer att köpa från dem också.

_____________________

*bort*

Permalänk
Avstängd

Har sett äldre "nya" telefoner på Ebay, där det stått att det inte är telefonen i sig utan en kinesisk kopia, om det är mer än utsidan som ser ut som en gammal telefon är svårt att säga.

Visa signatur

Partitionera my ass!!
KatTbAjs FTW!!

Permalänk
Medlem

Nokias N-serie piratkopieras friskt i Kina..
Att tänka på är ju att ingen av de äldre telefonerna tillverkas längre, så för att kunna sälja den som ny och oanvänd måste man ha hittat den övergiven på något lager..

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

Märkligt , Jag har svårt att se en marknad för en piratkopierad mobiltelefon som är av modell som fanns för 4-5år sedan.

Det måste ju vara gamla kopior eller orginal som inte sålts. För inte ens kineserna är väl så dumma att dom tillverkar kopior på gamla värdelösa telefoner när dom kan göra kopior på nya flashiga telefoner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
Märkligt , Jag har svårt att se en marknad för en piratkopierad mobiltelefon som är av modell som fanns för 4-5år sedan.

Det måste ju vara gamla kopior eller orginal som inte sålts. För inte ens kineserna är väl så dumma att dom tillverkar kopior på gamla värdelösa telefoner när dom kan göra kopior på nya flashiga telefoner.

En lur som Hajfenan är det nog sug på än.
Min far har en som ser ut som den varit med i krig och funkar hur bra som helst.Ingen nya telefoner klarar av samma behandling.
Men hur en Kinakopia är vet jag inte

Permalänk
Avstängd

Skitsnack, har kollat IMEI och det är inget knas med deras telefoner...

Permalänk
Avstängd

När blev stilmobil.se avstängda det har jag inte sett? Deras telefoner håller måttet tycker jag iaf..Peter.

Permalänk

Nokia 3310 för 600kr på stilmobil... tror jag tar 80 st, så har jag hela livet. och kan byta mobil varje år.

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Avstängd

varningsklockor ringa in.. ny och bara 4 inlägg med bara positivt om kinaskräp säljaren...

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Det är märkligt hur det alltid dyker upp en ny medlem och hyllar såfort det kommer upp en tråd om en suspekt butik.
Endast inlägg om just stilmobil.se.......

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Det är märkligt hur det alltid dyker upp en ny medlem och hyllar såfort det kommer upp en tråd om en suspekt butik.
Endast inlägg om just stilmobil.se.......

Såg det jag med...
Går det att köpa mot postförskott är man ju lite säkrare iaf men jag skulle inte våga chansa=/

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Avstängd

Det finns "refurbished" 8850 och liknande på ebay för ett par hundralappar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Det är märkligt hur det alltid dyker upp en ny medlem och hyllar såfort det kommer upp en tråd om en suspekt butik.
Endast inlägg om just stilmobil.se.......

Det är ju så extremt trovärdigt.
Han har väl googlat fram en 1.5år gammal tråd, reggat sig
och dessutom startat en ny tråd om hur bra företaget är.

Smart.
Inte alls genomskinligt.
Dessutom ger s***mobils hemsida ett mycket oseriöst intryck.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

*tagenevagen avstängd*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||