Permalänk
Medlem

Ny BIOS ute till GA-MA790GP-DS4H

El linkio:

http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/BIOS_Model.asp...

Ska kasta på den nu å testa om den gör livet enklare.

Edit: flashad och klar. Verkar göra så att datorn går att få igång lite enklare, hittils har det varit lite si och så med den saken. Hittade även en option för C1E för dom som är lagda åt det hållet ;).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk

Tack

Har gått och väntat på nytt bios nu ett tag .

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Med nya BIOSen stänger datorn av alla fläktar när jag låter den sova, hände inte innan. Trevligt :). Konstigt att dom inte kan fixa såna här grundläggande saker från början dock ..

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aldric T
Med nya BIOSen stänger datorn av alla fläktar när jag låter den sova, hände inte innan. Trevligt :). Konstigt att dom inte kan fixa såna här grundläggande saker från början dock ..

Menar du när du sätter den i vänteläge eller vadå?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Menar du när du sätter den i vänteläge eller vadå?

Japp, antar det. Har windows på engelska så då blir det "sleep" men vänteläge låter rimligt :).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Hjälpte inte mig med mitt ACC-problem (dvs datorn bli otroligt temperamentsfull och svår att få att boota när man aktiverar det... jaja, testade lite lätt att klocka i Overdrive utan ACC, kom upp i 3 utan att höja några volt eller nåt sånt, så det duger... efter jag hade gjort det så tänkte jag, jaha, och nu kör jag i stock ändå... får se om jag gör nåt i framtiden, just nu är jag ändå bara i Windows och spelar 10+ år gamla spel )

Visa signatur

Har bytt dator, orkar inte skriva in allt här just nu.