Problem med Inet Data...

Permalänk
Medlem

Problem med Inet Data...

För några veckor sen beställde jag en CPU-fläkt från Inet Data och betalade med VISA-kort men eftersom de aldrig fick in den så ville jag avbeställa produkten på deras hemsida.
När jag väl gick in på hemsidan så upptäckte jag till min förvåning att Inet saknar en avbeställningsfunktion. Tyckte det va riktigt skumt..men iaf..
Fick bli ett mail istället som jag slängde iväg på lördagen vid lunch.

Det trodde jag skulle räcka och därmed avsluta köpet eftersom de saknade en så viktig funktion att kunna avbeställa på deras hemsida.

Men på måndag fick de tydligen in produkten och gått och postat den ändå.
Förklaringen jag fick är att dom missat läsa sin mail och skickat ut mitt paket.

Jaha tänkte jag blir väl bara hämta ut det och sen få en returfrakts lapp av Inet men inte, dom vill jag ska stå för frakten tillbaks vilket jag tycker är fel eftersom jag påpeka att jag la min avbeställning redan på lördagen vid lunch-tid och att de saknar en funktion att kunna avbeställa en produkt på deras hemsida.

Har jag helt fel i denna situation?

mvh muSashi

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Re: Problem med Inet Data...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av muSashi
För några veckor sen beställde jag en CPU-fläkt från Inet Data och betalade med VISA-kort men eftersom de aldrig fick in den så ville jag avbeställa produkten på deras hemsida.
När jag väl gick in på hemsidan så upptäckte jag till min förvåning att Inet saknar en avbeställningsfunktion. Tyckte det va riktigt skumt..men iaf..
Fick bli ett mail istället som jag slängde iväg på lördagen vid lunch.

Det trodde jag skulle räcka och därmed avsluta köpet eftersom de saknade en så viktig funktion att kunna avbeställa på deras hemsida.

Men på måndag fick de tydligen in produkten och gått och postat den ändå.
Förklaringen jag fick är att dom missat läsa sin mail och skickat ut mitt paket.

Jaha tänkte jag blir väl bara hämta ut det och sen få en returfrakts lapp av Inet men inte, dom vill jag ska stå för frakten tillbaks vilket jag tycker är fel eftersom jag påpeka att jag la min avbeställning redan på lördagen vid lunch-tid och att de saknar en funktion att kunna avbeställa en produkt på deras hemsida.

Har jag helt fel i denna situation?

mvh muSashi

Du skulle kunna avbeställa den om du ringde dom på fredag. Du tror väl inte att det finns 100 personer som jobbar på kundtjänst och kontrollerar mejlen varje sekund? Du beställde och varan skickades. Inte deras fel. Ditt fel.

Visa signatur

iphone08 -

dator 1: intel c2q q9450@4,5ghz • Gigabyte p45 ds4 • Ati hd4870x2 crossfire • 8gb ram • Corsair 620w • Antec three hundred • Seagate 1tb hd

Permalänk
Medlem

Re: Re: Problem med Inet Data...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av iphone08
Du skulle kunna avbeställa den om du ringde dom på fredag. Du tror väl inte att det finns 100 personer som jobbar på kundtjänst och kontrollerar mejlen varje sekund? Du beställde och varan skickades. Inte deras fel. Ditt fel.

Mitt fel att det inte går att avbeställa på deras hemsida också?
Jag ringde nämnligen inte och gjorde min beställning, jag gjorde den på deras internet-shop och då är det väl rätt logisk att man ska kunna avbeställa utan att behöva ringa.
Dessutom var det ej auktuellt att avbeställa den på fredagen.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Problem med Inet Data...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av muSashi
Mitt fel att det inte går att avbeställa på deras hemsida också?
Jag ringde nämnligen inte och gjorde min beställning, jag gjorde den på deras internet-shop och då är det väl rätt logisk att man ska kunna avbeställa utan att behöva ringa.
Dessutom var det ej auktuellt att avbeställa den på fredagen.

Ja, det är kört om du inte ringer eller mejlar och avbeställer dina varor innan lördag. Inte ditt fel att det inte går att avbeställa men du är tvungen att ringa då.

Visa signatur

iphone08 -

dator 1: intel c2q q9450@4,5ghz • Gigabyte p45 ds4 • Ati hd4870x2 crossfire • 8gb ram • Corsair 620w • Antec three hundred • Seagate 1tb hd

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Problem med Inet Data...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av iphone08
Ja, det är kört om du inte ringer eller mejlar och avbeställer dina varor innan lördag. Inte ditt fel att det inte går att avbeställa men du är tvungen att ringa då.

jepp fatta det efteråt att det förmodligen var enda sättet, är bara så van att företag har en funktion på sin hemsida att avbeställa.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Tycker att Inet har hög kvalité, professionell service och personal. Du kan se att Inet har 9.07/10 i omdöme. Handlar alltid från dom. Har alltid haft problem med amatörpersonalen på Datorbutiken.com. Kolla bara på deras omdömen på Prisjakt. 7.07/10. Gillar Prisjakt.nu enormt mycket. Lätt att se vilken produkt eller butik som är bäst. Finns ingen bättre sida att lita på.

Det enda problemet på Inet är avbeställningsfunktionen men det går bra för mig ändå. Bara att ringa eller mejla innan helgen. Inte så smart att mejla på helgen som du gjorde.

Visa signatur

iphone08 -

dator 1: intel c2q q9450@4,5ghz • Gigabyte p45 ds4 • Ati hd4870x2 crossfire • 8gb ram • Corsair 620w • Antec three hundred • Seagate 1tb hd

Permalänk
Medlem

du gjorde din avbeställning aldeles för sent. helt klart ditt fel i detta fallet.

dock så borde dom ha en avbeställningsfunktion på sidan då det underlättar för både dom själva och kunder.

Permalänk

Helt klart att Inet ska stå för frakten, inget snack om saken. Dom har en mailadress till kundtjänst, då får dom räkna med att kundtjänstärenden går via den.

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dricksprit
Helt klart att Inet ska stå för frakten, inget snack om saken. Dom har en mailadress till kundtjänst, då får dom räkna med att kundtjänstärenden går via den.

Tycker jag inte. Då han skrev mejlet på en lördag då vad jag fattat inte jobbar på helgerna. Så hade han gjort det på fredagen och innan kl. 4 så hade det vart deras fel och dom borde betala returen. Men nu gjorde han det på helgen och därav inte deras fel. I slutsats inte dom som ska betala returfrakten.

MVH

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

Huvudbutiken är väl den på Ringön, förmodar det är där de packar och skickar varorna ifrån ?

Öppettiderna där på Lör är 11:00-15:00.

Borde ju finnas en tidsstämpel på mailet, har det ankommit Inet under öppettid, så är väl frågan om inte Inet borde stå för frakten.
Fast jag får säga att det känns kluvet här.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Alltid finns det folk som skyller på trådskaparna direkt utan o blinka! Är ni hitsända som små pudlar av butikerna för att avfärda kritik som riktas emot respektive butik? Inte första gången man ser sådant skit.

Har han skickat ett mail till supporten så förväntar man att de tar del av mailen. Ligger man efter med mailen så får de prioritera eller införa extra resurser. Om mailen inte har någon prio ja dom uppmanar man på sidan att ringa in ärenden. Men då fyller mailen ingen funktion och kan därmed tas bort, speciellt om man "missar" att läsa mail.

Erbjuder man support via mail ska den vara bemannad, inte minst ska det finnas synk med mailärenden och lagerhantering.

Har arbetat i liknande verksamhet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naruto
Tycker jag inte. Då han skrev mejlet på en lördag då vad jag fattat inte jobbar på helgerna. Så hade han gjort det på fredagen och innan kl. 4 så hade det vart deras fel och dom borde betala returen. Men nu gjorde han det på helgen och därav inte deras fel. I slutsats inte dom som ska betala returfrakten.

MVH

Jobbar dom inte även på måndag morgon?

Kolla precis när jag skicka iväg mitt mail till Inet Data. Det var "Skickat: den 13 september 2008 00:44"
Alltså lördag kl 00:44 på natten, så glöm det där vid lunch tid på lördagen, jag skickade mitt mail mkt tidigare än så:p.

Men antar deras internet butik ej jobbar på helger.

Trodde jag var ute i god tid för att kunna avbeställa köpet.

Som sagt tycker fortfarande det är dåligt att dom vill att jag ska stå för returfrakten.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Varför RINGER aldrig folk? Folk som mailar får skylla sig själva.
Är det så jä*la svårt att kommunicera så köp aldrig något, prata inte med någon och skriv för all del inte i ett forum.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Varför RINGER aldrig folk? Folk som mailar får skylla sig själva.
Är det så jä*la svårt att kommunicera så köp aldrig något, prata inte med någon och skriv för all del inte i ett forum.

för jag använde deras INTERNET-butik, jag kanske inte ens äger en telefon, ska inte vara ett krav att man har en telefon för att kunna avbeställa en produkt..

Här var svaret jag fick av Inet vid första kontakt:

"Hej.

Försökte nå dig per telefon men inget svar så jag svarar via e-mail istället.

Vi fick in denna produkt imorse och tyvärr hann vi skicka den innan vi såg ditt e-mail.

Om du ej är intresserad av produkten längre så behöver du hämta ut paketet och sen logga in på vår hemsida och välja ”Återköp” så ordnar vi ett återköp med återbetalning osv.

Ber om ursäkt för att vi ej hann se ditt e-mail i tid.

Tack."

Ända så kräver dom mej på returfrakten, lär som sagt aldrig beställa från dom igen om de inte ordnar ett smidigare sätt att kunna avbeställa..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muSashi
för jag använde deras INTERNET-butik, jag kanske inte ens äger en telefon, ska inte vara ett krav att man har en telefon för att kunna avbeställa en produkt..

Ne men att maila samma morgon de skickar produkten (de fick ju faktiskt mailet först på måndagen) är ju lite sent kanske?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Styler
Alltid finns det folk som skyller på trådskaparna direkt utan o blinka! Är ni hitsända som små pudlar av butikerna för att avfärda kritik som riktas emot respektive butik? Inte första gången man ser sådant skit.

Får faktiskt hålla med dig här, det finns ett par personer som numera skriver regelbundet i detta subforumet som får oss som varit här några år att fundera på agendan.
Alltid otrevliga kommentarer till folk som skapar tråder likt denna.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ne men att maila samma morgon de skickar produkten (de fick ju faktiskt mailet först på måndagen) är ju lite sent kanske?

Som sagt jag har ingen aning vilka arbetstider dom har. Jag skicka mitt mail e 00:40 på lördagen. Så antar dom ej arbetar nåt på helger och ej kollar sin mail på måndag morgon.

Verkar som de flesta här tycker jag e helt ute och cyklar men men..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Nämna gärna en webbutik som har en "klicka här för att avbeställa behandlad order" knapp eftersom du verkar så kåt på det

Jag vet då ingen som har en sådan när ens order blivit godkänd

Samt vad har typen av butik att göra med hur man kontaktar dem. Mail lagras i "högar" de går igenom ett efter åt och försöker svara och ordna allt i mailen. Ett samtal tar dig garanterat dit direkt du vill komma och ordnas under samtalets gång.

Mail, tele, båda är sätt att kommunicera som både fysiska och webbaserade butiker använder.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Nämna gärna en webbutik som har en "klicka här för att avbeställa behandlad order" knapp eftersom du verkar så kåt på det

Jag vet då ingen som har en sådan när ens order blivit godkänd

Samt vad har typen av butik att göra med hur man kontaktar dem. Mail lagras i "högar" de går igenom ett efter åt och försöker svara och ordna allt i mailen. Ett samtal tar dig garanterat dit direkt du vill komma och ordnas under samtalets gång.

Mail, tele, båda är sätt att kommunicera som både fysiska och webbaserade butiker använder.

Webhallen, komplett, megastore för att nämna några som jag ofta brukar använda mej av.
Och detta gäller produkter som ej finns på lager såklart.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Styler
Alltid finns det folk som skyller på trådskaparna direkt utan o blinka! Är ni hitsända som små pudlar av butikerna för att avfärda kritik som riktas emot respektive butik? Inte första gången man ser sådant skit.

Har han skickat ett mail till supporten så förväntar man att de tar del av mailen. Ligger man efter med mailen så får de prioritera eller införa extra resurser. Om mailen inte har någon prio ja dom uppmanar man på sidan att ringa in ärenden. Men då fyller mailen ingen funktion och kan därmed tas bort, speciellt om man "missar" att läsa mail.

Erbjuder man support via mail ska den vara bemannad, inte minst ska det finnas synk med mailärenden och lagerhantering.

Har arbetat i liknande verksamhet.

Varför är inte svenska Posten bemannad på helgdagar då?

Visa signatur

iphone08 -

dator 1: intel c2q q9450@4,5ghz • Gigabyte p45 ds4 • Ati hd4870x2 crossfire • 8gb ram • Corsair 620w • Antec three hundred • Seagate 1tb hd

Permalänk
Medlem

Jaja sent eller inte, man ska inte behöva betala om man ska åberopa ångerrätten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Jaja sent eller inte, man ska inte behöva betala om man ska åberopa ångerrätten.

Något förslag hur jag ska gå vidare? Vart ska jag vända mej..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Jaja sent eller inte, man ska inte behöva betala om man ska åberopa ångerrätten.

Tss

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCatego...

Returfrakten

Vid distansavtal: Om du ångrar köpet får du själv betala returportot. Vid hemförsäljning och telefonförsäljning ska du inte behöva betala returfrakten.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muSashi
Något förslag hur jag ska gå vidare? Vart ska jag vända mej..

Betala frakten, se det som läropengar.

Permalänk

Sen är jag alltid fascinerad över att folk är övertygade om att sms och mejl alltid kommer fram direkt man trycker på sänd. Mejlet kan lika gärna ha fastnat på vägen och dyker upp nån dag senare. Det gör det alltid för mor min när hon skickar från jobb. Det dröjer ca 2 dagar från att hon skickat till att jag fått mejlet...

Vad gäller sms så är det äldsta sms jag fått ca en vecka gammalt och det äldsta jag skickat var 5 timmar efter. Det kom fram samtidigt som jag eftersom jag väntade flera timmar på svar och blev orolig och själv körde hem till personen.

Är det akut så ring. Saknas en funktion så tipsa websidan om det.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Var försiktig med klagomål på Inet. Detta kassa källarföretag har många fans på detta forum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjornf
Var försiktig med klagomål på Inet. Detta kassa källarföretag har många fans på detta forum.

Finns rätt många dustin fanboys här också....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjornf
Var försiktig med klagomål på Inet. Detta kassa källarföretag har många fans på detta forum.

Snarare sagt så är alla på detta forum inte dagisbarn som klagar på företaget när man själv gjort fel.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du får skylla dig själv då du avbeställde på en Lördag.
hade du gjort det på Fredagen så hade den blivit avbeställd.

Jag har själv gjort som du flera gånger hos Inet och aldrig haft några problem likt detta. (aldrig ringt dom)

Tycker dom har bland den bästa kundtjänst och service på nätet av dom jag har handlat hos.

(ber om ursäkt för min dåliga gramatik och stavning XD inte min starka sida)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Inet har fakltiskt ett kundtjänsttelefonnummer även om man handla rpå internetbutiken. Så jäkla svårt ska det inte vara att ringa. telefon ska inte vara nåt krav för att kunna avbeställa säger du..nä då får man väl skylla sig själv.

verkar som att de flesta idag inte vågar ringa och prata med en fysisk person, det ställs så många frågor på olika forum som lätt hade lösts genom att bara rina UPP företaget ifråga och ställa frågan.

Om det nu var jätteviktigt att avbeställningen gick igenom, ja då får man väl ringa då anser jag, sen skiter jag i om det är Inet, eller vad det är för jäkla butik det gäller.