Permalänk
Medlem

Köpa från Inet?

Tjena! Tänkte beställa lite grejer från Inet. Bor nära butiken så jag går helst dit och hämtar ut grejerna. Därför tänkte jag via deras webshop skicka efter grejerna/beställa grejerna till butiken, sedan får jag en orderbekräftelse per sms och går och hämtar sakerna.

Min fråga är dock om vad som händer om jag inte skulle hämta ut produkterna. Blir Inet snea på mig och tvingar mig att hämta sakerna eller rinner det bara ut i sanden? Inet har ju ganska stor omsättning så dem borde väl få sålt iväg grejerna ganska fort utan problem ändå?
Allt dem har på mig är ju mitt förnamn, hotmail-adress och mobilnummer (vilket inte säger något om mig eftersom det är ett kontantkort köpt på en random bensinmack)

Permalänk
Medlem

"Dina produkter reserveras i 5 dagar." står det på deras sida. Så jag tror inte de blir sura, de lägger nog helt enkelt tillbaka dina saker i lager efter 5 dagar.

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

Förstår dock inte varför du skulle beställa om du verkar ha inställningen att inte hämta ut produkterna?

Givetvis kan man beställta och sedan ångra sig. Det enda som kan bli ett problem är ifall du beställer något som är en beställningsvara de normalt inte har på lager och enkom tar hem för din skull.

Permalänk
Medlem

Har de "hämtbutik" ? Du får väl betala butikspriser och inte postorderspriser vilket diffar rejält på Inet. Något nytt de börjat med eller ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Jo det låter ju rimligt som CLn säger.

altair4: Nej, självklart har jag inte inställningen att inte hämta ut produkterna, är mest en liten fundering bara _ifall_ man nu skulle få förhinder eller ångra sig osv. Vet ju att om man t.ex. beställer från komplett blir det en avgift på 250kr eller vad det är om man inte hämtar ut varorna. Men Inet verkar inte ha något sådant.

Bogey: Nej, vanliga butiken. Men man kan beställa "hem" produkter till butiken som de inte har inne för tillfället antar jag.

Permalänk
Hedersmedlem

Skillnaden mellan Komplett och t ex Webhallen och som det verkar Inet är att i Komplett's fall går de till en hämtbutik som endast är till för att lämna ut varor. Så om någon inte hämtar ut så måste de skicka tillbaka det till sitt lager = extra kostnader för dem. Webhallen och som det verkar Inet tar in varor till sina butiker men om de inte blir hämtade ligger de kvar där till försäljning.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Har de "hämtbutik" ? Du får väl betala butikspriser och inte postorderspriser vilket diffar rejält på Inet. Något nytt de börjat med eller ?

det funkar säkerligen precis som Elgiganten. Du kan beställa en vara till den varuuthämtningen som de har i butiken(ifall de har någon) och då slipper du frakten för att varuuttaget och lagret är på samma ställe.(Kanske dålig förklaring, hoppas du förstår)

Visa signatur

[Antec p182] - [Corsair 2x2GB pc8500] - [Intel E8400 @ 4ghz] - [GA-p35-DS3 rev 2.1] - [GeForce 8800gts 512mb] - [Samsung spinpoint F1 750GB] - [Corsair HX520W] - [+ random stuffs]

Permalänk
Medlem

inet är bättre på frakt priser om du ska köpa chassi med masa saker till !

Hos komplett så kostar det ca 460 kr är för dyrt med chassi

Inet har blivit ett av dem bästa

Komplett blir allt lite små dyra , medan inet har lägre priser under komplätt

inet har 19 kr frakt på masa saker också eller 99 kr för allt

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gabor29
inet är bättre på frakt priser om du ska köpa chassi med masa saker till !

Hos komplett så kostar det ca 460 kr är för dyrt med chassi

Inet har blivit ett av dem bästa

Komplett blir allt lite små dyra , medan inet har lägre priser under komplätt

inet har 19 kr frakt på masa saker också eller 99 kr för allt

Jepp skulle nog kunna säga att Inet är mitt förstaval just nu. Datorbutiken har aldrig saker på lager och går inte heller lita på deras leveranstider. Komplett är svindyra på både varor och frakt. Dustinhome är lite för dyra också, men går helt klart före Komplett. Sen har vi Alina som jag nyss provade för första gången och de hade packat och gett min order kollinummer efter 10min, svårslaget.

Permalänk
Medlem

Håller med om att Inet nog är den butik man får mest från dessa dagar. Dock blev jag lite ledsen igår när jag bl.a beställde en 24" skärm från dom före klockan 16.00 (står att alla ordrar som beställs före 16.00 skickas samma dag), men min order var inte färdigpackat och skickad förens cirka 1 timme sen. Jag som hoppades få min skärm innan helgen, men ska väl inte klaga över det egentligen, bara synd att det inte blev som tänkt

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tSp
Vet ju att om man t.ex. beställer från komplett blir det en avgift på 250kr eller vad det är om man inte hämtar ut varorna.

Stämmer INTE. Om vi nu fortfarande pratar om att hämta i butik alltså. Kostar exakt NOLL kr.

Att inte hämta ut något som kommit via postförskott är ju naturligtvis en helt annan sak.

Visa signatur

Redrum

Permalänk
Medlem

Inet är en av dom absolut bästa butikerna jag haft att göra med. Det går alltid snabbt, deras lagersaldo har alltid varit korrekt och dom skickar _alltid iväg paketet tidigt på dagen då man beställer (och fraktpriserna är riktigt bra)

Tummen upp helt enkelt!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Inet är en av dom absolut bästa butikerna jag haft att göra med. Det går alltid snabbt, deras lagersaldo har alltid varit korrekt och dom skickar _alltid iväg paketet tidigt på dagen då man beställer (och fraktpriserna är riktigt bra)

Tummen upp helt enkelt!

WORD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chajken
det funkar säkerligen precis som Elgiganten. Du kan beställa en vara till den varuuthämtningen som de har i butiken(ifall de har någon) och då slipper du frakten för att varuuttaget och lagret är på samma ställe.(Kanske dålig förklaring, hoppas du förstår)

Jag tror inte det är så ?
Inets priser diffar REJÄLT mellan butiks och nätpriser, för mig som kan köra dit på 10 min, hade det varit fint men skall man köpa något av Inet, så blir det rejält mycket billigare att blanda in posten och få det hemskickat.
Naturligtvis hade jag tyckt det varit bra om de kunde göra som komplett och man kunde hämta sitt paket i kassan för en smärre epeditionsavgift typ de 29:- (19:-?) som komplett tar.

Som det är nu, så kan du nog hämta ditt paket i butiken, men då blir det butikspriser. Testbeställ några varor och bli förvånad hur mycket det diffar i pris mellan nät/butik.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?