Permalänk

PS2 Kontroll--> PC

Hej!

Om man köper en sån här: http://www.console.se/ps3/kablar/ps2tops3pc.html

kan man då ansluta flera kontroller (förutsatt att man har en "splitter" eller vad det heter som gör att man kan koppla in fler än 2 kontroller till PS2)?

Har nämligen några ps2-kontroller och en "splitter" som jag inte använder och tänkte att jag då kan koppla dom till PCn istället.

Är det någon som har negativa eller positiva erfarenheter av detta är det välkommet att kommentera även det!

Tack på förhand.

Visa signatur

//

Permalänk
Medlem

kör själv med en ps2 dosa med adapter till usb och det funkar väl men inte mer då det inte finns stöd för den i endel spel och knapparna kan bli väldigt konstiga i endel spel men det brukar ju gå att ställa om men annars tycker jag att allt funkar ok till och med skak funktionen funkar kan tillägga att jag köpte min adapter på game.

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk
Medlem

Vad heter den adapterplattan ?!

Har letat ihjäl mig, men inte fan hjälpte det xD

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

Jag har en "KÖNIG PS2 TO USB CONVERTER" (http://www.koniggaming.com/ps3.html) som fungerar utmärkt. Jag tror jag köpte den på Claes Ohlsson, men jag är inte säker.
Den har stöd för allting. Analog och Rumble, om man lyckas få tag i något spel som stödjer rumble. Finns alltid i PSX-, och PS2-emulatorer.

Jag rekomenderar den dock inte om du ska spela dansspel (DDR, ITG2) där du måste kunna trycka in vänster och höger samtidigt, och upp och ner samtidigt. Då fungerar denna adaptern inte.

Den är heller inte laggfri, så du kan inte spela spel så som Beatmania IIDX eller Pop'n Music.

Utöver det så fungerar den helt perfekt till att spela PC-spel och emulatorer med.

Permalänk
Medlem

Tackar.

Laggar den mkt i tex. bilspel & fifa/nhl ?

Jag hatar få saker så mkt som dansspel ändå, så mig gör det inte nått xD

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

Lånar tråden och hoppas helt enkelt på ett svar.

Jag funderar på att köpa en just en "ps2-kontrollsconverter" till PC och hittade denna på Clas Ohlssons hemsida: http://www.clasohlson.se/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=3...

Det står ju inget om att det går att använda den till dator men eftersom att det är USB så tycker man ju att det borde gå. Det var ju dessutom någon annan som hade köpte en converter på CO som fungerade.

Vad tror ni?

Tack på förhand!