Permalänk

joeghurt om du öppnar dörren hemma och tar dig till din närmsta återförsäljare så kan du få klämma på den bäst fan du vill. Alternativt har FS en flashig sida med interaktivt gojjs som reklampelare för datorn..

Permalänk
Medlem

Halloj! Har just köpt denna dator - nöjd än så länge men har ett problem - när datorn stått oanvänd men påslagen ett tag så går den ner i djup dvala. Hittar inte hur man "väcker upp" datorn - trodde att det räckte att bara röra tangentbord men det gör det alltså inte.

Tacksam för hjälp

/Johan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av somom
Halloj! Har just köpt denna dator - nöjd än så länge men har ett problem - när datorn stått oanvänd men påslagen ett tag så går den ner i djup dvala. Hittar inte hur man "väcker upp" datorn - trodde att det räckte att bara röra tangentbord men det gör det alltså inte.

Tacksam för hjälp

/Johan

jag har inget problem med detta. kolla på energisparinställningarna.

men du när den sätts på viloläge efter en längre tid så sätter på datorn genom trycka på av/på knappen.

En irriternade problem bland annat är att datorn sätts på när man drar utUSB-kablen ur USB-kontakten.

Visa signatur

Q6600 2.4 MHz | Gigabyte DS4 rev 1.2 | 4 x 2 GB OCZ Reaper (CL4-4-4-15) | GeCube XHD3850 512 MB | Seagate Barracuda 7200.11 1000 GB + 500GB 32MB + 2 st HD| Corsair 550W VX | Antec P182 + Sony W4000 40 tums Full HD + Logitech EX110

Permalänk
Medlem

Flickvännen har precis köpt en och måste säga att den känns trevlig
Lite ovant att ha en helt rund "styrplatta" för min egen del men.

Är riktigt nyfiken på om någon lyckats få in Xp på den?
Har själv inte riktigt vågat testa på hennes om det skulle jäklas.
Men får ständigt höra tjatet om hur hemskt vista är...

Visa signatur

"Ingen kommer ihåg en fegis"

Permalänk
Medlem

Du menar "...ständigt höra tjatet om hur hemskt vista körs på en laptop"?
Vista är najs på stationär.

Varför skulle det inte gå att få in XP på den?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Du menar "...ständigt höra tjatet om hur hemskt vista körs på en laptop"?
Vista är najs på stationär.

Varför skulle det inte gå att få in XP på den?

Menade faktiskt att hon tjatar om att de är hemskt, inte för att de är på en laptop utan för att de är hemskt..

Vad vet jag, lite orolig över att de ska krångla en massa då den kommer förinstallerad med vista..

Visa signatur

"Ingen kommer ihåg en fegis"

Permalänk
Medlem

Vista kräver onödigt med resurser.
I framtiden när jag har tid ska jag installera XP, kanske Vista oxå fast 64 bitar i andra enheten i hårddisken efter lite partionering...

XPs fördelar jämfört med Vista:
¤ snabbare och effektivare dator, snabbare spel, längre batteritid...

Visa signatur

Q6600 2.4 MHz | Gigabyte DS4 rev 1.2 | 4 x 2 GB OCZ Reaper (CL4-4-4-15) | GeCube XHD3850 512 MB | Seagate Barracuda 7200.11 1000 GB + 500GB 32MB + 2 st HD| Corsair 550W VX | Antec P182 + Sony W4000 40 tums Full HD + Logitech EX110

Permalänk

Nu har webhallen ett datum på FS:en,
Nästa leverans: 2008-10-03

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=359926

""" 6495 kr """

har Webhallen prisgaranti?????

köpte därifrån för 7000 kr för exakt 2 veckor sedan
nu har man förlorat 500 kr.

Visa signatur

Q6600 2.4 MHz | Gigabyte DS4 rev 1.2 | 4 x 2 GB OCZ Reaper (CL4-4-4-15) | GeCube XHD3850 512 MB | Seagate Barracuda 7200.11 1000 GB + 500GB 32MB + 2 st HD| Corsair 550W VX | Antec P182 + Sony W4000 40 tums Full HD + Logitech EX110

Permalänk
Medlem

Är inte prisgaranti att du kan få en produkt vid samma eller lägre pris vid köpet och att du inte att du blir kompenserad efteråt?

Kanske om du köpt från webhallen för 7k och sen några dagar senare sänker dom priset till 6.5k, men känns tveksamt i det här fallet.

Annars skulle det ju vara lika med den där HP-laptopen som sänktes från 9-10k till 6k på Komplett, skulle alla som köpt den för fullpris få tillbaka 4 000 kr av den butik dom köpt datorn av?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

kommer emellanåt upp till 71-74 grader vid svt.se webbtv-tittande så att man inte hör högtalaren bra.

kommer inte mer än 75 grader med 3dspel.

vad tycker ni?

Visa signatur

Q6600 2.4 MHz | Gigabyte DS4 rev 1.2 | 4 x 2 GB OCZ Reaper (CL4-4-4-15) | GeCube XHD3850 512 MB | Seagate Barracuda 7200.11 1000 GB + 500GB 32MB + 2 st HD| Corsair 550W VX | Antec P182 + Sony W4000 40 tums Full HD + Logitech EX110

Permalänk
Medlem

Vad klarar Intel X3100 för spel, och hur bra?
75 grader är lite i högsta laget, men fortfarande OK.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Det finns 25st i lager på komplett just nu för den som är intresserad, webhallen förväntar sig en leverans strax efter 3e oktober som det ser ut för en tusenlapp billigare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bommers
Det finns 25st i lager på komplett just nu för den som är intresserad, webhallen förväntar sig en leverans strax efter 3e oktober som det ser ut för en tusenlapp billigare.

Jösses, jag köpte min från komplett i torsdags för ca 6500, ingen dålig prisökning på en ½ vecka (nu kostar den 7999)

Permalänk
Medlem

Fick min för typ en vecka sen från webhallen.
Helnöjd än så länge. Touchpaden känns lite för liten, men den funkar i alla fall. Bra tangentbord.
Ubuntu funkar fint på den.

Permalänk
Medlem

Nätverksproblem

Fick min dator idag, men verkar ha stora problem med att koppla in nätverket, genom kabeln. Trådlösa funkar fin fint, men datorn verkar inte vilja känna att en sladd är kopplad till den. Någon annan som haft samma problem?

Permalänk
Medlem

Fick hem min från webhallen idag, 6990:-. Startade och körde igång det medföljande vista och tänkte testa den lite snabbt och körde in spore och spelade nån timma, det rullade på utan problem. Jag spelar ingenting alls och har inte gjort det på dom senaste 2 åren så jag har inget att jämföra med direkt. Jag kommer att använda datorn till arbete, film, surfa och diverse vardagsanvändande. Installerar just nu ubuntu på den, men det är tänkt att det ska bli gentoo om några dagar. Använder mig av linux på alla mina datorer och kommer även göra det på den här.
Håller med om att touchpaden känns lite liten men antar att det är bara en sak man vänjer sig vid. Gillar designen och att den är relativt lätt. Fick med ett litet skinnfodral som är bra att ha om man inte har en riktig datorväska så man kan förvara den i tex ryggsäcken.
Det är några som klagat på att den har blivit för varm på vänstra sidan men det tycker jag inte är märkbart för att klaga på. Det är lite värme men inte alls så att det är obehagligt på något vis, och då spelade jag som sagt nån timma utan större värmeskillnader. Tangentbordet är riktigt skönt. Däremot är det lite för få usbportar enligt mig.
Fin burk! Får se om man märker av något mer, har ju bara ägt den i några timmar

Permalänk

Efter att har läst tråden här börjar jag nu också fundera över att köpa burken till frugan (hoppas jag får låna den någon gång

Frugan själv sysslar mest med stora dokument innehållande stora bilder (kan uppnår 50-80 MB i ett dok :-S. Men det borde den väl klarar?

Spelar egentligen inga spel förutom SecondLife och undrar nu om grafikkorten resp. presterande räcker även för det lilla nöjet jag vill ha med den?

Sedan planerar jag att installera Ubuntu på si2636 i förhoppningen att Ubuntu stödjer allt hardvara på si2636. Har nämligen dåliga erfarenheter med min LG R400. Dess trådlösa nätverkskortet stöds nämligen inte och jag lyckades inte får den igång (om någon vet hjälp här tippsa mig gärna).

Permalänk
Medlem

Hur är ljudnivån på denna?

Fungerar det att spela upp FULLHD clip utan problem?

Någon som testat HDMI-utgång, fungerar bra?

Har den en inbyggd webcam?

Permalänk
Medlem

¤ blir jämt 65-73 grader, då går fläkten på hög varv, inte allra högsta...
ej nöjd med värmen

¤ inga problem att spela fullhd filmer

¤ hdmi - inga så mkt problem när jag kopplade, enda problemet är att vid 1900x1080 upplösningen så syns inte hela arbetsytan i min sony w4000 fullhd-skärm.

är tvungen att sänka upplösningen till typ 1700xnågot.

lite blekt jämfört med när man kopplar vanlig stationeär grafikkort, men man kanske kan justera det...

¤ den har inbyggd webcam som kan öppnas och stängas, snyggt, o vårdligt.

Visa signatur

Q6600 2.4 MHz | Gigabyte DS4 rev 1.2 | 4 x 2 GB OCZ Reaper (CL4-4-4-15) | GeCube XHD3850 512 MB | Seagate Barracuda 7200.11 1000 GB + 500GB 32MB + 2 st HD| Corsair 550W VX | Antec P182 + Sony W4000 40 tums Full HD + Logitech EX110

Permalänk
Medlem

Tycker den är rellativt tyst fastän den blir riktigt varm ibland..

Webcamen tycker jag ändå fungerar fint

Visa signatur

"Ingen kommer ihåg en fegis"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lalilulelo

Obs! att det finns tydligen två modeller av si2636, det är en med hyffsad CPU och mera hdd plats 320 och en med mer CPU och mindre hdd plats 250. Det är hugget som stucket men jag har si2636-001 versionen, den första av de två nämnda då den verkar ha släppts först.

Vid en sökning på prisjakt fanns följande konfigurationer/verisioner av amilo si2636:
------------------------------------------------------------------------------------------
Processor / Minne / Hårddisk / Pris

Core 2 Duo T5750 2.0 GHz / 4096MB / 320Gb / 6990:-
Core 2 Duo T7250 2.0 GHz / 2048MB / 250Gb / 6869:-
Core 2 Duo T8100 2.1 GHz / 2048MB / 250Gb / 10695:-
Core 2 Duo T8100 2.1 GHz / 3072MB / 320Gb / 7266:-
Core 2 Duo T8300 2.4 GHz / 2048MB / 320Gb / 11758:-

------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

är ruggigt sugen på denna med.

Verkar ju fortfarande prisvärd trots sin ålder!

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk

Trots sin ålder? den kom ut för dryga månaden sen...

Fortfarande inge direkt svar på Bison kameran om det finns något program för stand-alone istället för via chatklienter och grunks. Any comment on that one?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lalilulelo
Trots sin ålder? den kom ut för dryga månaden sen...

Fortfarande inge direkt svar på Bison kameran om det finns något program för stand-alone istället för via chatklienter och grunks. Any comment on that one?

Reagerade aldrig på att den finns/fanns i olika specs faktiskt. Sorry

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk

Det är coolers! Jag har haft den nu någon månad, ångrar inte köpet uno secundo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lalilulelo
Trots sin ålder? den kom ut för dryga månaden sen...

Fortfarande inge direkt svar på Bison kameran om det finns något program för stand-alone istället för via chatklienter och grunks. Any comment on that one?

Denna släpptes runt årsskiftet 07/08. Min far köpte den i februari -08 och då var den ny, så ny är inte själva modellen. Att det sen har kommit olika specar på den är naturligtvis olika uppgraderingar!

//R

Permalänk

Är också lite sugen på denna burk, hade dock gärna tagit den med mindre fast snabbare hårddisk, antar att det sitter 5400 varvare i dom.

Permalänk

Jag funderar också på denna datorn.

jag har ps3 så kommer inte spela något nämvärt på den. Ända spelet jag kommer spela är Football manager 2009. kommer den klara av detta med det delade grafikminnet?

Fungerar filmer osv sämre genom hdmi till tv om man inte har något riktigt grafikkort?

Permalänk

Nu har jag köpt datorn till frugan och testad lite: 3 D spel fungera som berättad inte perfekt men det duger om spelet kräver inte för höga krav på grafikuppdatering. Det är långsam med second life och inte perfekt men det funkar.

Filmer genom hdmi påverkas inte avsevärt när man kolla på TV men tänk på att man så klart behöver en extra sladd eftersom 2636 inte har vgi uttag.

Annars är jag rätt så nöjda: smidig maskin som verkar fungerar bra med det mesta. Fläkten låter lite men det gör de flesta bärbara. Sjafset om värmen fattar jag inte: det är varken extremt eller stör (förutom att det är ursaken till att det måste finnas en fläkt i datorn