Permalänk
Medlem

C-S (ping)

Tja! Är rätt ny med c-s, så jag undrar en sak. Har blivit disconnect flera gånger pga: your ping is to high. Vad menas med det? Också står det under Latency när jag spelar att jag har typ 400 medans dom andra inte har alls så mycket, så vad är detta för nåt?? Kanske konstiga frågor men behöver hjälp:)

Permalänk

ping är antalet millisekunder det är mellan dig och servern.
400 i ping är rent sagt skyhögt, i cs måste man ligga under 100 för att det överhuvudtaget ska räknas som spelbart.

Vad har du för uppkoppling? Har du >0.5Mbit/s så ska du sortera servrar efter ping och försöka välja dom med så låg som möjligt.

Permalänk
Medlem

Tack för snabbt svar!:) Jag har nog emellan 5-6 mbit.

Permalänk

Det är inte så att du kanske tankar samtidigt? Stäng ner allt sådant i så fall.
Mvh cbrkungen

Visa signatur

Antec 900, Asus Commander, Q6600 m lappad Gemin II, Corsair XMS 4Gb cl 4-4-4-12, XFX 5870 1gb, Intel SSD 320 120gb, Raptor 74gb, WD 750gb Green, WD 320gb,WD 640gb Black, Cooltek 600W, Nec AD-7191S, G15, DeathAdder, 3st BenQ G2222HD, Logitech X-230,

Permalänk
Medlem

Hepp, hade inget annat uppe förtom c-s.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sparco99
Hepp, hade inget annat uppe förtom c-s.

se till att du "refresh:ar" alla servrar.. och placerar dem efter bäst Latency. Så spelar du på de servrar som ger dig lägst nummer på latency... bäst är om du tittar efter servrar som tyder på att de är svenska.
Om detta inte löser problemet och alla servrar verkar ha hög latency så tror jag att du har en router eller brandvägg som blockerar steam (cs) vilket förstör din ping eller gör så att du inte kan spela alls.
Om du har router och inte vet hur man pillar med inställningar i den... prov att dra internet direkt ifrån väggen / modemet till datorn och hoppar över routern, genom att testa detta så ser du om det är en ev. router som förstör för dig!
lycka till

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Ok tack så mycket!:) ska kolla på detta. Tänkte kolla en sak till. Har hört att man kan ladda ner console (eller vad det heter), och kan då spela mot mer botar. Vart kan man ladda ner det?

Permalänk
Citat:

Tack för snabbt svar!:) Jag har nog emellan 5-6 mbit.

Haha! Kunde bara inte hjälpa mig själv att skratta, nån liten pojkspoling som inte har en aning om vad han har för nåt =).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok tack så mycket!:) ska kolla på detta. Tänkte kolla en sak till. Har hört att man kan ladda ner console (eller vad det heter), och kan då spela mot mer botar. Vart kan man ladda ner det?

Har ingen som helst koll på botar i dagens läge.. aldrig något jag spelar med.. men är det inte inbyggt i CSS? lite osäker.. hur som helst kan inte hjälpa dig där..
Console där emot.. kör du cs-source eller cs 1.6? i source tror jag att consolen finns automatiskt när du trycker på esc när du är inne på en server.. i cs 1.6 så måste du skriva "-console" efter sökvägen om du går in på "egenskaper" på en genväg till spelet.
Har inte lekt med cs på väääldigt länge så kommer inte exakt ihåg allt utantill tyvärr

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Har ingen som helst koll på botar i dagens läge.. aldrig något jag spelar med.. men är det inte inbyggt i CSS? lite osäker.. hur som helst kan inte hjälpa dig där..
Console där emot.. kör du cs-source eller cs 1.6? i source tror jag att consolen finns automatiskt när du trycker på esc när du är inne på en server.. i cs 1.6 så måste du skriva "-console" efter sökvägen om du går in på "egenskaper" på en genväg till spelet.
Har inte lekt med cs på väääldigt länge så kommer inte exakt ihåg allt utantill tyvärr

Tror det är tvärtom, för i 1.6 har jag då console automatiskt, genom att trycka på § som ligger bredvid 1.

Men i CSS måste jag skriva in -console i genvägsnamnet, och om jag stänger ner den då måste jag starta om, såvitt jag vet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jimmo
Tror det är tvärtom, för i 1.6 har jag då console automatiskt, genom att trycka på § som ligger bredvid 1.

Men i CSS måste jag skriva in -console i genvägsnamnet, och om jag stänger ner den då måste jag starta om, såvitt jag vet.

Helt rätt!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Har testat att inte ha routern ikopplad. Men det gjorde ingen skillnad. Spelade på en server med 31 i latency, och det gick bra. Sen bytte jag och testade en med 41 latency, men då gick det inte alls...fattar inte vad det kan va. Nån som vet nåt jag kan testa??

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Potatismoset
Helt rätt!

Är du säker? Jag tror faktiskt att det är tvärtom. Css är ju nyare så det måste ju vara bättre?

Visa signatur

[Antec 300] E8400 ,2gb CorsairXMS2 EPP, ASUS P5Q PRO , ATI 4850 512mb , WD640GB HDD , Cooler Master Real Power 520w Mod Os: Windows Pro & Unbuntu 9.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Morrex-
Är du säker? Jag tror faktiskt att det är tvärtom. Css är ju nyare så det måste ju vara bättre?

jaha , nyare är bättre alltså jo ofta är det så , men det är inget som är skrivet i sten på alla produkter precis.

haha css är ju inte bättre spelmässigt , enda bra med css är hl2 fysiken , på resten av punkterna så är det cs > css

Sparco99 om du vill veta vad du har för lina så

Tanka http://www.bredbandskollen.se/download/tptest5_0_2_setup.exe
Installera
starta
Arkiv > avancerat läge > genomströmnings tabben > Starta test
sen när testet är klart så kollar du resultat som lista

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

i css behöver man inte skriva -console i genvägen.. det är jag säker på.. 99% säker.. jag kommer ihåg hur det var i de tidigare versionerna när man gjorde en genväg till HL.exe ändrade sökvägen till -cstrike -console för att den skulle starta cs direkt samt med console ... detta försvann ju med steam.. men om man behöver skriva -console i css eller cs 1.6 så är det mest största sannolikhet i 1.6 man får lov att göra det.

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

kollade mina launch options nyss.
Source
-32bpp -console -freq 85 -noforcemaccel -noforcemparms -noforcemspd -w 800
1.6
-32bpp -freq 85 -noforcemaccel -noforcemparms -noforcemspd -w 800

Edit :
tog bort -console i launch options för source och då kom consolen inte fram även fast Enable developer console är icheckat i >keyboard >advanced options

är -console skrivet i launchoptions så kommer consolen up när spelet startas , kryssar man ner den så måste jag starta om spelet för att få upp den igen.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
jaha , nyare är bättre alltså jo ofta är det så , men det är inget som är skrivet i sten på alla produkter precis.

haha css är ju inte bättre spelmässigt , enda bra med css är hl2 fysiken , på resten av punkterna så är det cs > css

Sparco99 om du vill veta vad du har för lina så

Tanka http://www.bredbandskollen.se/download/tptest5_0_2_setup.exe
Installera
starta
Arkiv > avancerat läge > genomströmnings tabben > Starta test
sen när testet är klart så kollar du resultat som lista

Har nu testat. Fick fram: tptest nedströms: 4,89 mbit/s tptest uppströms: 25,98 kbits/s. Finns det nåt man kan göra för att åtgärda felet med counter-strike??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kling1337
Haha! Kunde bara inte hjälpa mig själv att skratta, nån liten pojkspoling som inte har en aning om vad han har för nåt =).

Slår vad om att du inte visste det heller första gången...

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem

25 kb/s upströms är ruskigt klent , men sålänge ingen annan använder internet och det ända du gör på datorn vid tillfället är att spela cs så borde det funka

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej..det är väll bara att prova och spela...och se om det funkar..:)