Permalänk
Medlem

Problem med datorn

Hej, igår hände något konstigt med min dator, jag skulle stänga av den men råkade trycka energisparläge istället (har vista 64bit) när datorn höll på att gå in i läget trodde jag att det gick att avbryta genom att trycka Enter, när jag gjorde det fortsatte datorn och blev tillslut helt tyst, tangentbordet och musen slutade lysa (brukar vanligtvis lysa i energisparläge) och skärmen var svart med en skylt som skiftade från Analog/digital.

När jag sen prövade att starta datorn igen genom att trycka på tangentbordet hände inget, jag startade då datorn på on/off knappen, nu låter det som datorn arbetar i full kraft, skärmen skiftar bara mellan digital och analog och varken tangentbordet eller musen verkar fungera.

Mitt system:

Intel dualcore E8500 4.0 Ghz (klockat)

4 gig ram

ATi Sapphire HD4870 512mb

vista basic 64bit

Samsung syncmaster T220 22"

P5Q-E moderkort

Jag har prövat att starta datorn om och om igen, dratt ur sladdar och satt tillbaks, resettat BIOS (reset knapp på moderkortet)stängt av nättagget (520W), men nu vet jag inte var jag ska ta vägen, vore bra med lite tips.

Tack i förhand.

EDIT: Löste sig! tog ur lithium batteriet på moderkortet i ca 30 min och satte tillbaks, nu fungerar allt igen.