Telenor försäljare riktiga sv*n

Permalänk
Medlem

Telenor försäljare riktiga sv*n

Ska berätta om en liten händelse som ägde rum för ett tag sedan.

Telenor kontaktade mig på eftermiddagen angående förlängning av mitt företagsabonnemang.
Dom förklarar för mig att om jag förlänger abonnemanget i 18 månader, så sänks mitt fastpris abonnemang med 50:- / månad samt att jag får en Sony Ericsson kostnadsfritt på köpet.

Jag hämtar telefonen ( gratis ) som utlovat och går hem.
Några dagar senare kommer första fakturan, som ligger på cirka 100:- mer än vad den gjorde tidigare.

Blir genast förbannad för jag förstod att detta inte var ett personalfel utan rent försäljnings svineri.
Jag hade skrivit ner försäljarens namn ( Som jag alltid gör vid avtal ) och kontaktar honom omgående.

Han påstår att han hade förklarat läget för mig över telefon och att jag hade godkänt avtalet, dom hade även avtalet inspelat påstod han..

Jag visste från början till slut att det var rent skitsnack. Varför skulle jag ens vilja köpa en extra mobil på avbetalning för?

Det slutar hur som helst med att jag slänger på luren när han fortsätter älta det.
Senare samma dag när jag pratat med vår sekreterare så ringer jag upp igen.
Då har killen tydligen gått för dagen.....

Ringer dagen efter igen och då får jag meddelandet " Han är tyvärr inte tillgänglig för tillfället "
nu krävde jag att få tala med arbetsledaren, Och han skulle ringa upp snarast.

5 minuter senare så ringer den jävla försäljaren som blåste mig ifrån första början.
Jag sa till honom med halvt gapig röst " Jag har för helvete inte godkänt det här avtalet du pratar om. Du sa att du hade en inspelning när jag godkänner avtalet. Antingen ligger det en kopia på det avtalet i min brevlåda inom ett par dagar eller så häver du abonnemanget.

Väntade nästan 5 dagar. Sedan ringer jag Telenor kundtjänst och kollar om det förlängda abonnemanget är hävt. Men icke sa nicke.

Återigen så ringde jag Telenor,ännu mer förbannad en innan och skäller ut en stackars tjej i telefonen tills jag får prata med arbetsledaren.

Då säger han " Ursäkta det måste skett något missförstånd. Självklart så häver vi detta avtalet med omedelbar verkan "

- Men ni hade ju en inspelning när jag godkänner avtalet.
- Nej det har vi inte. Du får ursäkta oss.

Vi har nu sagt upp 15 abonnemang hos Telenor.

Permalänk
Avstängd

Regel 1: Köp aldrig något på telefon, sådant här är allt för vanligt.

Permalänk
Medlem

Sant ! Men det sjuka var ju att jag inte köpte något? Jag förlängde bara mitt abonnemang.

Permalänk
Medlem

Man har hört många historier om Telenor försäljningsknep (och många andra telefonföretag för den delen). Gillar inte heller att de kan kan tekna ett avtal till dig utan att du skriver under ett papper utan de tolkar som dem vill över telefonen som muntiligt avtal.

Tack vet jag Telia, har samtliga abonnemang hos dem. Trogen kund sedans många år tillbaka och kommer aldrig byta. Dem har aldrig försökt lura mig med telefonförsäljare utan där är det underskrift på papper som gäller.

Permalänk
Medlem

Totalt odrägligt beteende och händer som sagt för ofta. Man tycker att företagen borde se över sin säljarekultur.

Permalänk
Medlem

Har jobbat som telesäljare på ett bolag som telenor anlitande för företags försäljningar, jobbade endast där 3 dagar då jag inte ville arbeta i en miljö där folk blev utskällda av chefen för att de endast lurat kunderna på 50 kr i månaden istället för 100.....

Regeln är, köp aldrig nått via telefon när de ringer upp dig. Om du ringer upp dem däremot är det ju lugnt, men om de betalar folk lön för att ringa dig tjänar de förmodligen mer pengar än vad du gör när du ingår avtal.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Brukar man inte kräva underskrift för nya avtal? Har du skrivit på något avtal med Felenor?

Permalänk
Inaktiv

Förlängde mitt telenor abb via deras chatt, smidigt och enkelt. Sparade chatten utifall det skulle uppstå något problem.

Permalänk
Medlem

Min mobil spelar in alla samtal. Det är guld värt i fall som dessa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Man har hört många historier om Telenor försäljningsknep (och många andra telefonföretag för den delen). Gillar inte heller att de kan kan tekna ett avtal till dig utan att du skriver under ett papper utan de tolkar som dem vill över telefonen som muntiligt avtal.

Tack vet jag Telia, har samtliga abonnemang hos dem. Trogen kund sedans många år tillbaka och kommer aldrig byta. Dem har aldrig försökt lura mig med telefonförsäljare utan där är det underskrift på papper som gäller.

Telia har också telefonförsäljare som kör med inspelade muntliga avtal, dessa är dock mycket bra och "informativa" kan ju tilläggas ..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Be
Telia har också telefonförsäljare som kör med inspelade muntliga avtal, dessa är dock mycket bra och "informativa" kan ju tilläggas ..

Kan bara hålla med. Tyvärr finns det alltid rötägg som förstör för alla andra.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Avstängd

Telenor är dom sämsta jävla idioterna som finns.
Blåste min mossa också, även kompis har blivit blåsta av deras jävla "erbjudande" med massa skit.

Luriga som fan är dom.

Usch, att man ens kan vara nöjd med ett sådant jobb, äckel är dom alla.

Permalänk
Medlem

alla inom försälj verksamheten ljuger för sin egen vinning tyvärr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
alla inom försälj verksamheten ljuger för sin egen vinning tyvärr.

Nja inte alla. Dock en klar majoritet av dom som har provisions baserad lön har en tendens att inte alltid säga hela sanningen. Jag är själv säljare men jag vägrar jobba med provis

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk

eh därför ska man ha Telia, seriöst och gammalt statligt bolag. Lite dyrare mycket bättre (nu förtiden inte ens dyrare^^)

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nypifisel
eh därför ska man ha Telia, seriöst och gammalt statligt bolag. Lite dyrare mycket bättre (nu förtiden inte ens dyrare^^)

Ja, jag har precis bytt tillbaks till Telia då dom verkar ha bättre täckning (mindre brus och avbrutna samtal) och jag upplever dom som mer tillförlitliga.

Men helt säker är man ju aldrig, finns rötägg överallt.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nypifisel
eh därför ska man ha Telia, seriöst och gammalt statligt bolag. Lite dyrare mycket bättre (nu förtiden inte ens dyrare^^)

Huu detta gav mig lite kummunistvibbar, visst telia är stabilt och bra men har ingenting med att det varit statligt att göra.

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Klart det har att göra med det. Ingen personlig vinning för anställda i samma utsträckning för de anställda som alla andra t ex.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Jo, för ingen har någonsin sagt ett ont ord om telia på de här forumen.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Klart det har att göra med det. Ingen personlig vinning för anställda i samma utsträckning för de anställda som alla andra t ex.

Statliga bolag har tyvärr ofta sämre kundservice och kvalité. Varför? Jo för att de har inte samma incitament att effektivisera.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mac80
Huu detta gav mig lite kummunistvibbar, visst telia är stabilt och bra men har ingenting med att det varit statligt att göra.

Klart det har, dom har ju ett rykte att leva upp till. staten ska ALLTID leva upp till en viss kvalitet vilket ett privat företag inte har några tvång alls om, dom kan praktiskt taget göra som dom vill. Det är bara att kolla på SVT må hända att dom har lite gubbig tablå men SVT funkar alltid. alltid bra bild och ljud osv. Vi betalar ju skatt så då måste dom såklart garantera viss kvalitet. Nu är ju Telia inte statligt längre men dom va och dom får sina kunder pga kvalitén som dom har kvar sen det statliga ägandet vilket vore förödande om dom körde ner i botten det är ju ett rykte det handlar om, det vill dom nog inte förlora för allt i världen, det ger kunder.

(och det är pinsamt, all denna anti-kommunism. Är inte kommunist men ändå grymt pinsamt av er, så jävla löjligt)

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem

Telenor verkar vara ganska desperata för att behålla kunder så de ger ju så "bra" erbjudande som det går. I det här fallet en mobil. När man pratar med en försäljare i telefonen vill han bara få det gjort så han tjänar pengar och därför berättar dom självklart inte hakarna även om dom borde

Visa signatur

Skrotar bilar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nypifisel
Klart det har, dom har ju ett rykte att leva upp till. staten ska ALLTID leva upp till en viss kvalitet vilket ett privat företag inte har några tvång alls om, dom kan praktiskt taget göra som dom vill. Det är bara att kolla på SVT må hända att dom har lite gubbig tablå men SVT funkar alltid. alltid bra bild och ljud osv. Vi betalar ju skatt så då måste dom såklart garantera viss kvalitet. Nu är ju Telia inte statligt längre men dom va och dom får sina kunder pga kvalitén som dom har kvar sen det statliga ägandet vilket vore förödande om dom körde ner i botten det är ju ett rykte det handlar om, det vill dom nog inte förlora för allt i världen, det ger kunder.

(och det är pinsamt, all denna anti-kommunism. Är inte kommunist men ändå grymt pinsamt av er, så jävla löjligt)

Jo SVTs information när de bytte kanalplats för några veckor sen var ju verkligen serviceminded.

Antikommunism är viktigt. Alla länder som försöker sig på kommunism fastnar i regel i totalitära planekonomier där folket lider. (Se Ryssland, Kina, Kambodja, Vietnam, Kuba m.m.) Inte för att total frihandel är lösningen heller.

Telia har kvar lite av det gamla statliga t.ex. att de är långsamma och har mycket byråkrati. Bara det faktum att de inte längre vill sköta om det nät av telekablar som de äger och har monopol på säger en del.
Eller när de skjuter på att ge företag som bredbandsbolaget tillgång till skåp m.m.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Klart att Telia fortfarande har en stark ställning på marknaden i o m ägandet av vissa ledningar etc. För många människor finns det egentligen inget alternativ heller, som boende i det gamla DDR-Sverige så fanns det ju inget val, ett devis många oinsatta samt äldre människor lever efter.
Sorry lite OT där....

Klart att vi måste ha en sund fläkt av antikommunism i samhället, särskilt med tanke på hur våran historia har sett ut i detta landet. Nog snackat av mig känner jag.

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Nej jag skulle inte skriva på något avtal :/
Enligt Telenor så hade jag godkänt avtalet via telefon och det hade dom inspelat.

När vi senare pratade med arbetsledaren och sa upp samtliga abonnemang så lät han som en liten flicka som försökte få oss att stanna kvar. Vi skulle få behålla mobilen och all möjlig skit.