Telenor försäljare riktiga sv*n
Ska berätta om en liten händelse som ägde rum för ett tag sedan.
Telenor kontaktade mig på eftermiddagen angående förlängning av mitt företagsabonnemang.
Dom förklarar för mig att om jag förlänger abonnemanget i 18 månader, så sänks mitt fastpris abonnemang med 50:- / månad samt att jag får en Sony Ericsson kostnadsfritt på köpet.
Jag hämtar telefonen ( gratis ) som utlovat och går hem.
Några dagar senare kommer första fakturan, som ligger på cirka 100:- mer än vad den gjorde tidigare.
Blir genast förbannad för jag förstod att detta inte var ett personalfel utan rent försäljnings svineri.
Jag hade skrivit ner försäljarens namn ( Som jag alltid gör vid avtal ) och kontaktar honom omgående.
Han påstår att han hade förklarat läget för mig över telefon och att jag hade godkänt avtalet, dom hade även avtalet inspelat påstod han..
Jag visste från början till slut att det var rent skitsnack. Varför skulle jag ens vilja köpa en extra mobil på avbetalning för?
Det slutar hur som helst med att jag slänger på luren när han fortsätter älta det.
Senare samma dag när jag pratat med vår sekreterare så ringer jag upp igen.
Då har killen tydligen gått för dagen.....
Ringer dagen efter igen och då får jag meddelandet " Han är tyvärr inte tillgänglig för tillfället "
nu krävde jag att få tala med arbetsledaren, Och han skulle ringa upp snarast.
5 minuter senare så ringer den jävla försäljaren som blåste mig ifrån första början.
Jag sa till honom med halvt gapig röst " Jag har för helvete inte godkänt det här avtalet du pratar om. Du sa att du hade en inspelning när jag godkänner avtalet. Antingen ligger det en kopia på det avtalet i min brevlåda inom ett par dagar eller så häver du abonnemanget.
Väntade nästan 5 dagar. Sedan ringer jag Telenor kundtjänst och kollar om det förlängda abonnemanget är hävt. Men icke sa nicke.
Återigen så ringde jag Telenor,ännu mer förbannad en innan och skäller ut en stackars tjej i telefonen tills jag får prata med arbetsledaren.
Då säger han " Ursäkta det måste skett något missförstånd. Självklart så häver vi detta avtalet med omedelbar verkan "
- Men ni hade ju en inspelning när jag godkänner avtalet.
- Nej det har vi inte. Du får ursäkta oss.
Vi har nu sagt upp 15 abonnemang hos Telenor.