Hjälp med att installera "Mysteriet på Greveholm" på win xp?

Permalänk
Medlem

Hjälp med att installera "Mysteriet på Greveholm" på win xp?

Kan någon hjälpa mig med att installera "Mysteriet på Greveholm" på win xp?

Jag får meddelandet : You need 3 mb eller något sånt

Permalänk
Medlem

Kolla hur mycket ledigt diskutrymme du har på C. Det är nog det den klagar på. Och om det är det, så behöver du verkligen städa undan på C, för XP kräver 1.5 GB i ledigt diskutrymme.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Kolla hur mycket ledigt diskutrymme du har på C. Det är nog det den klagar på. Och om det är det, så behöver du verkligen städa undan på C, för XP kräver 1.5 GB i ledigt diskutrymme.

Jag har 15 gig...

Permalänk
Medlem

Är du säker på att du valt den disken där det är 15gb ledigt då? Ibland kan installern välja konstiga ställen och installera på. Om inte det funkar, pröva och kopiera allt från CDn till Hårddisken där du har 15gb ledigt och installera där, om du lyckas är det bara att ta bort den kopierade CDn och spela.

Permalänk
Medlem

Skriv ner hela felmeddelandet till att börja med. "You need 3 mb eller något sånt" säger inte så mycket.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem.
Felmeddelandet är:
"This program requires at least 3MB of free virtual memory to run"¨

Eftersom min version är skriven för Windows 3.1x/Windows 95 antar jag att man måste göra någon ändring för att får den att fungera i Windows XP.

Prövade att ändra kompatibilietetsläget till Windows 95 i startikonen men fick det ändå inte att fungera.
Någon som har några tips?