The Elder scrolls 5!?

Permalänk

The Elder scrolls 5!?

tjenare vet någom det kommer enu en uppföljare i denna grymt härliga serien!?

MVH

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Medlem

Självklart att det kommer, spelen har ju sålt bra och har en stor historia bakom sig. Nu har ju Bethesda precis fixat Fallout 3 så vem vet vad som kommer härnäst. Det är ju bara en tidsfråga innan ett nytt elder scrolls dyker upp, men just nu finns det ingenting utannonserat. Det fanns väl rykten om ett elder scrolls mmo också.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk

åh fy tusan vad underbart! *LÄNGTAR* dom här spelen är bland de bästa jag spelat alltså! helt klart! hoppas de nya blir grymt!

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk

Du e inte ensam om att längta, man har ju lagt ner ett antal timmar på detta underbara spel, tänk om man hade kunnat köra oblivion på lan också, shit va grymmt roligt det hade vart

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Avstängd

Klart man ser fram emot nästa, men inte fan har jag högre förväntningar än till knähöjd. Oblivion var inte ens värt att kallas ett Elder Scrolls-spel.
Nu när Bethesda snöat in sig på att nå ut till den breda massan och skiter i folk som bryr sig om mer än fin grafik så är Elderscrolls 5 en given flopp.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte et "die hard" TES fan, men Oblivion var lite av en besvikelse, visst var(är) det vackert, men fördummad alldeles för mycket jämförd med morrowind.
Det passar jättebra på konsoll, bara at springa igenom, behöver inte at tänka så mycket.
(lite tanke bakom spel setup, och du är så gott som oövervinnelig på lev. 10)

Men snyggt är det

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Vad man än tycker om skillsystemet och levels ups kan man bara inte tycka illa om Dark brotherhood och thieves guild questkedjorna. Helt underbara

Permalänk

Oblivion ftw, hoppas också på en uppföljare. Men det tror jag kommer dröja ett bra tag.

Dom håller som sagt på med Fallout 3 nu, och så var det snack om ett MMO för ett tag sedan som jag har för mig visade sig bli ett Fallout MMO. Är dock inte säker på om det var helt konkreta uppgifter. Men det var något snack om det där med någon projekt-ansvarig hos Bethesda för inte så länge sedan.

Edit: Hittade länken. Det var snarare lite hints, inget officiellt. Tro vad ni vill

http://www.edge-online.com/news/what-tim-cain-thinks-fallout-...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Men jag vill inte ha ett tes mmo

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbomaniac
tänk om man hade kunnat köra oblivion på lan också, shit va grymmt roligt det hade vart

Det gåt att köra på lan, med oo. kolla tråden

http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=23528

Permalänk
Medlem

Hade gärna sätt en bra uppföljare som gick i morrowinds fotspår med sin otroligt fina och varierande natur, gillade även morrowinds story och side-missions mer. ta det med oblivions grafik och vi har en fin Elder Scrolls uppföljare

Permalänk
Medlem

Oblivion är verkligen ett helt underbart spel, det är inte bara snyggt grafikmässigt utan spelvärlden är så otroligt vacker också... Gör de ett mmo kommer jag dö inombords.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

oblivion och morrowind är underbara spel.. de enda saker som jag irriterar mig på är..
mycket buggar
mycket text
föör mycket valmöjligheter och frihet..
(tycker det är mycket beslutångest hela tiden genom spelet )
Sen lvl-systemet, skills och hur det reflekterar fiendernas svårighetsgrad känns lite fel (tycker inte fienderna ska påverkas av sin egna karaktärs lvl)
Fighting-animationerna är ju riktigt fula.
Inge multiplayer

Hur som helst.. förövrigt så har spelet mycket bra o djup story.. underbar grafik. Goda möjligheter för moddar.. man kan bygga eget.. och man kan anpassa sin karaktär hur man vill.. finns mycket mer att ge plus på

Kommer detta som mmorpg så skulle det bli ett nice evighetsspel

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas dom fixar animationen när karaktären hoppas i TES 5!
Ni som spelat Oblivion vet nog precis vad jag menar!

Permalänk
Medlem

Kommer det en uppföljare till Oblivion så är det ett givet köp, såvida inte det gjort om allt totalt till det sämre..

Det fanns verkligen mycket att gilla i Oblivion. Som grafiknörd med konstnärligt sinne kändes det verkligen härligt att att bara gå runt och njuta av olika miljöer och landskap.
Sedan gillade jag verkligen friheten. Att kunna ägna sig lite åt vad man än kände för var super.

Själv ägnade jag en stor del av tiden åt skattjakt för att kunna köpa hus med fin inredning lite överallt och där kunna lagra ännu mer skatter
Man fick en lustig känsla av att känna sig som hemma i de där husen trots att de bara fanns i datorn...

Det som kan bli bättre enligt mig är

* Stridssystemet. Ett system mer likt det vi såg i Dark Messiah vore häftigt att se.

* Som Crow2 nämner så var ju inte levlingssytemet så lyckat. Det känns ju inte som någon större poäng att levla om fienderna bara anpassar sig direkt. Tycker man ska bli belönad genom att då kunna kämpa sig fram till platser man inte kunnat nå förut.

* Skulle inte gilla om man gjorde det till ett MMO. Dock skulle jag verkligen gilla om man kunde köra det coop med en polare eller två och gå på gemensam skattjakt.

Förutom ovanstående tycker jag dock att spelet var näst intill perfekt och ett av de bästa spel jag nånsin spelat.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Det lär ta ett tag till då Oblivion tog 5 år att göra.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
föör mycket valmöjligheter och frihet..
(tycker det är mycket beslutångest hela tiden genom spelet )

beslutsångest? Vad pratar du om? I oblivion kan du göra precis vad du vill, när du vill oavsett vad du spelar som. Det suger as. Mer Morrowind, mindre Oblivion.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Inge multiplayer

Och det är tur det. Multiplayerspel i MMO-form har alltid sämre manus och RPG-inslag (inte för att Oblivion har särskillt många RPG-inslag... men i alla fall)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Kommer detta som mmorpg så skulle det bli ett nice evighetsspel

Nej, jag vill kunna spela ett spel utan att en drös med hormonsstimma pubertetsbarn springer runt överallt. Age of Conan, LotR Online och WoW = 3 st olika typer av MMOs, nöj dig med dem och lämna Elderscrolls i fred.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

jag hoppas att de släpper en ny version av Daggerfall.. spelet är enormt!

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
beslutsångest? Vad pratar du om? I oblivion kan du göra precis vad du vill, när du vill oavsett vad du spelar som. Det suger as. Mer Morrowind, mindre Oblivion.

- Ja, precis.. göra vad man vill, mycket valmöjligheter, beslutsångest vad man då egentligen vill göra när man har så mycket man kan välja... t.ex att bli vampyr, blir drygt som fasiken att inte kunna vara ute på dagen.. och att byta tillbaka till "icke vampyr" igen är drygt och långt quest.

--------
Och det är tur det. Multiplayerspel i MMO-form har alltid sämre manus och RPG-inslag (inte för att Oblivion har särskillt många RPG-inslag... men i alla fall)

- CO-funktion men med exakt samma spelyta med samma quest och samma npc:er som i vanliga SP.. story kan alltså vara den samma.

--------
Nej, jag vill kunna spela ett spel utan att en drös med hormonsstimma pubertetsbarn springer runt överallt. Age of Conan, LotR Online och WoW = 3 st olika typer av MMOs, nöj dig med dem och lämna Elderscrolls i fred.

- ehm.. jaha ok.. bara för att man uppskattar mmorpg så är man ett "hormonsstimma pubertetsbarn"? Tack.. kul att folk har fördomar.

Skrev i din qoute..

Edit: sen så tycker ju inte alla likadant, detta va bara mina synpunkter.. och du har dina, du gillar SP spel.. jag gillar MP.. men du ser inte mig smutskasta ditt spelsätt.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbomaniac
Du e inte ensam om att längta, man har ju lagt ner ett antal timmar på detta underbara spel, tänk om man hade kunnat köra oblivion på lan också, shit va grymmt roligt det hade vart

Det kan du redan göra. Finns nya moddar som du kan köra med så du kan köra lan med. Jag har testat, ruskit roligt.

Visa signatur

Awesome! The town for the forsaken.
Games for life =)

Permalänk
Medlem

Bump! Nån som hört något nytt?

Permalänk

Nytt och nytt... det står inte i den här tråden iaf.

http://www.gamesindustry.biz/articles/bethesda-pencils-in-new...

Sen år 2006 så fixade Zenimax trademark på Skyrim.
http://www.uesp.net/wiki/Lore:Skyrim

Permalänk
Medlem

För övrigt har ZeniMax Online Studios (ägt av ZeniMax Media som även äger Bethesda) registrerat www.elderscrollsonline.com, så ett MMO är långt ifrån omöjligt. Jag hoppas bara att de gör MMOt separat från Elder Scrolls-serien, alltså att Bethesda får fortsätta göra singleplayerspelen och ZeniMax Online bara gör en MMO-inkarnation av spelvärlden - och att inte Bethesda helt går över till att göra andra spel, som tex Fallout mm.

För övrigt så tror jag personligen inte på en 2010-release av ES V (som jag är nästan säker på kommer), 2011 eller 2012 låter mycket rimligare.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zetruz
Jag hoppas bara att de gör MMOt separat från Elder Scrolls-serien, alltså att Bethesda får fortsätta göra singleplayerspelen och ZeniMax Online bara gör en MMO-inkarnation av spelvärlden - och att inte Bethesda helt går över till att göra andra spel, som tex Fallout mm.

Håller med!

Hoppas verkligen att Bethesda behåller sitt utmärkta modsystem. Moddarna gjorde halva Oblivion.

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjältbrand
Håller med!

Hoppas verkligen att Bethesda behåller sitt utmärkta modsystem. Moddarna gjorde halva Oblivion.

Moddarna gjorde hela Oblivion. Utan moddar är det uselt, men med FCOM + lite extra grafikmoddar så är det världens bästa spel. Känslan av att faktiskt utvecklas är påtaglig när man under de första nivåerna kan bli slaktad av ett par goblins, medans man kan slakta horder av dem när man kommit upp i nivå.

Visa signatur

[Phenom2 X4 940 BE@3,5GHz] [Gigabyte MA790X-UD4] [HIS IceQ HD6950 2GB] [Antec Three Hundred] [700w Cooler Master PSU] [4GB Corsair XMS-2 8500C5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 156Current
Moddarna gjorde hela Oblivion. Utan moddar är det uselt, men med FCOM + lite extra grafikmoddar så är det världens bästa spel. Känslan av att faktiskt utvecklas är påtaglig när man under de första nivåerna kan bli slaktad av ett par goblins, medans man kan slakta horder av dem när man kommit upp i nivå.

Moddarna använder man sig av för av avkonsolisera spelet, ja det gäller även fcom. Jag hoppas att TES 5 till en början blir PC exklusivt och släpps innan nästa generation konsoller kommer ut. Det vore enda räddningen för det spelet. Fcom har inte ens passerat beta stadiet ännu 3 - 4 år efter release av oblivion.

Permalänk
Medlem

Online?! Nu blev jag besviken

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Under tiden kan ni ju ta en titt på "Risen"... ganska OK spel oxo i samma genre!

Visa signatur

http://www.soundcloud.com/magnuseriksson
|AMD Ryzen 3700x (Thermaltake Floe Riing RGB 240) | 32GB G.Skill Trident Neo 3600 | ASROCK X570 Taichi | Gigabyte GTX 1080Ti Gaming 11G | Logitech G502 Proteus Core | Sabrent Rocket NvMe 1TB | X-STAR DP2710 | InWin 805c | Synology DS920+ & DS415 Play NAS |

Permalänk
Medlem

hoppas verkligen bethesda går tillbaka till morrowind stilen.
men dem vill väl tjäna så mycket pengar som möjligt och då kan dom inte göra ett spel som bara hardcore spelare kör

Permalänk
Medlem

Gå tillbaka till morrowinds spelmekanismer, förnya konceptet lite, och fans kommer välla in. gamla som nya

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm