Steam är segt som sirap

Permalänk
Medlem

Steam är segt som sirap

Jag vet inte varför men steam är extremt segt. Att starta upp själva steam tar minst en minut ibland 3. Sedan att starta CSS kan ta minst lika lång tid.

Har inte för mig att det var såhär ibörjan. Då tyckte jag att det var lätt och smidigt med steam, inga långa intron eller menyer. Men detta är lite löjligt tycker jag.

Har ganska många spel på steam men nu har jag bara css installerat.

Ska prova att defragga alla diskar se om det hjälper, kolla autostart.

Någon som har samma problem?

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

Mjo, jag har också samma problem. Rätt jobbigt ibland, om inte mer frustrerande.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Skulle en ominstallation hjälpa tror ni? Utav hela steam dvs.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

Har absolut ingen aning, men testa går ju. Har inte installerat om Steam sedan jag vet inte när. Har ju det på D, inte C. Säg till om det hjälper.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

mm jag hade det på D: innan men efter omstart blev det på C: Hittar inget på steams support om detta. Its a cover up!!

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

har du testat att uppdatera steam ?

Visa signatur

Merkill
Ryzen 3700x,Intel ssd520 120gig,Samsung ssd830 256gig,Intel 660p 2tb,corsair 2x16gig3200mhz,Asus 570 TUF,XFX 6800 XT,Corsair 550D,Corsair AX750,Benq G2420HDBL,DELL 2412M.

Permalänk
Medlem

Det gör den ju hela tiden av sig självt

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merkill
har du testat att uppdatera steam ?

Hehe, de frågan var riktigt rolig till ämnet

Permalänk
Medlem

Jag har en hel del problem med steam också. När jag först startar upp steam, brukar klienten dra ~20mb. Lämnar steam på över en natt drar den på morgonen då 150mb. Lämnar jag steam på en dag till är jag uppe i 300, sen 500, sen 700.

Jag tror Steam läcker minne för mig.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Min ligger på 28mb nu och jag har haft på sedan jag postade tråden. Har defraggat nu verkar inte vara någon skillnad, det tog 50 sec innan css startade....

Nu tabbar jag bara ur så jag slipper starta om det

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Steam är som sirap för mig också här nu. Jag kan inte minnas att det var så här pass segt när jag hade det installerat på min gamla dator ens. =/ Ja det är ju tur att man är en tålmodig person och inte en sån som slår sönder tangentbord. xD

Crazy german kid FTW!!!

Den killen borde jobba med datasupport alltså
http://www.youtube.com/watch?v=kBVmfIUR1DA

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

Om Steam är segt är det kanske dags att skaffa en ny dator kanske? Mer RAM åtminstone...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

tycker ni bör prova att installera om hela steam
, har ni provat att använda steams egna defragger?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saturday_sun
Om Steam är segt är det kanske dags att skaffa en ny dator kanske? Mer RAM åtminstone...

Jo visst men det är ju konstigt att det funkade hur bra som helst för ett år sedan, + att jag hört samma problem ifrån folk som har mkt bättre dator än jag. + att drar steam 28mb så kan det la inte vara ramminnet?

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

Tar aplång tid för mig att starta TF2 . Samma gäller samtliga source spel,
Nyformaterad dator dessutom,riktigt irriterande..

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Medlem

samma här steam blir bara segare o segare... och det går fan segare på min burk än min gamla amd duron 1ghz numera...

Visa signatur

Opteron 165 2,6ghz 2gb ram
XFX 8800gts 320mb

Permalänk

Har exakt samma problem!
och oftast brukar oxå hl2.exe sluta svara
det händer typ när ja tabbar ner eller om nån skriver i den inbyggda chatten i steam när ja spelar. Startar jag ett spel och nån skriver tar det kanske 5 min innan spelet startar ens.. :/

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!