Beröm till PC-city

Permalänk
Medlem

Beröm till PC-city

Mitt Zalman 600W nätagg klarade inte av att driva mitt ATI 3870 när jag spelade krävande spel. Jag har köpt de flesta delarna i min burk på PC-city så jag åkte dit och ställde några frågor.

Supporten tyckte att agget borde kunna driva mitt grafik kort så de tyckte jag skulle lämna in det. Nätagget blir 1år gammalt på tisdag och jag sa att jag vill inte skicka iväg det och bli utan ett tag.

Hur som helst så var jag där idag lördag med mitt nätagg och pratade med samma kille en gång till. Då skrev han ut ett tillgodo kvitto på hela beloppet (995:-) så det var bara att välja ett valfritt nytt i butiken.

Det tycker jag var väldigt snällt med tanke på att det var ett år gammalt och faktiskt fungerade klockrent förutom när jag spelade tyngre spel tex S.T.A.L.K.E.R - clear sky

Jag valde ett CoolMaster 850W (1449:-) och nu fungerar det klockrent.

Permalänk
Medlem

PC- City äger! Själv köpt min dator där! för 6000kr Köpte den i augusti

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Hedersmedlem

Borde inte denna tråd ligga här?

Har faktiskt inte handlat på PC-City men har fått intrycket av att det är "EL-Giganten" stuk över de, men det kanske inte stämmer?

Permalänk

Tycker det låter konstigt att din PSU på 600W inte kunde leverera tillräckligt för ett 3870, då mitt Corsair på 650W funkar fint för mitt HD4870X2...

Permalänk

Cooler Maste M850 har jag med! VIST E DE BRA ;D;D;D;D

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Proffsmoddare

Corsair FTW! ^^, Min polare hade ett CM620w och det lät som en hårtork.
PC-city i övrigt tycker jag är ganska skräp, åtminstonde i västerås. De har aldrig prislappar på rätt hylla för rätt komponent, inte så farligt tänker ni kanske. Men jag säger att det är grymt irriterande!

//Hannes

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Borde inte denna tråd ligga här?

Jo, flyttar...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE

Har faktiskt inte handlat på PC-City men har fått intrycket av att det är "EL-Giganten" stuk över de, men det kanske inte stämmer?

Spot-on. Pc-city ägs av samma koncern av El-giganten, och de båda varuhusen samarbetar väl inte men försöker att inte konkurrera.

Permalänk
Inaktiv

Tycker att det är mycket högre kvalitet på PC City än Elgiganten.
Dom har bra priser numera också

Permalänk

Min flickvän var inne på PC-citys hemsida och bokade en 500GBs extern hårddisk för att hämta den i deras butik. När vi kom dit så hade de inga kvar, även fast det stod så på nätet. Så för att kompensera för det hela så fick hon en annan disk som kostade 899:- för 599:-. Kanon bra!

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk

deras kompnentcenter är kanon, har beställt till företaget ett par gånger, fungerar smidigt o snabba leveranser, låga frakter också

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
Corsair FTW! ^^, Min polare hade ett CM620w och det lät som en hårtork.
PC-city i övrigt tycker jag är ganska skräp, åtminstonde i västerås. De har aldrig prislappar på rätt hylla för rätt komponent, inte så farligt tänker ni kanske. Men jag säger att det är grymt irriterande!

//Hannes

Håller med, den i v-ås är ett skämt.. får jämt fråga om priset när jag hittar något intressant.

Men i v-ås hittar man ofta riktigt bra saker för mycket lägre priser än valfri online butik, men å är det endast kylare och sådan saker inte grafikkort eller hårddiskar.
Hårddiskar ska man inte köpa där, dom jag köpt har alltid varit OEM som det inte kommer någon garanti på

Visa signatur

Mata inte trollen, forumet är fullt med sådan skit pack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p.nissen

Hårddiskar ska man inte köpa där, dom jag köpt har alltid varit OEM som det inte kommer någon garanti på

Du har ALLTID 1års garanti och sen 3års reklamationsrätt om du handlar som privatperson på PCC.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Du har ALLTID 1års garanti och sen 3års reklamationsrätt om du handlar som privatperson på PCC.

Jo jag kom på det, men en OEM går inte att skicka till tillverkaren har jag för mig

Visa signatur

Mata inte trollen, forumet är fullt med sådan skit pack.

Permalänk

Har en Zalman 400W och en annan på 600W.
De är otrolig tysta....
Så här långt har den ena tuffat på i tre år och den andra har gått över ett år.
600W driver en GTX 260 utan problem så din 3870 borde funka men det kan ju bli fel på allt.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p.nissen
Jo jag kom på det, men en OEM går inte att skicka till tillverkaren har jag för mig

De säljer hårddiskarna i bulk-utförande precis som komplett, Dustin och alla andra gör och de har full tillverkargaranti.
I en del butiker typ Siba kan man hitta Retailförpackade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
De säljer hårddiskarna i bulk-utförande precis som komplett, Dustin och alla andra gör och de har full tillverkargaranti.
I en del butiker typ Siba kan man hitta Retailförpackade.

Säg det, jag reggar mina hårddiskar när jag köper dom... men bara dom från PC-city har jag inte kunnat regga och får fram medelande att det är OEM och att tillverkarna ger ingen garanti.
Inget jag kan ändra på.

Visa signatur

Mata inte trollen, forumet är fullt med sådan skit pack.