Vad har hänt med nyheterna på sista tiden?

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med nyheterna på sista tiden?

Sweclockers nyheter har på sista tiden förändrats totalt. Från att vara mysiga entusiastnördiga nyheter till att vara någon form av plastig populärjournalistik. Se bara på de där aftonbladlika rubrikerna som dyker upp under artiklarna. Man känner sig nästan lite dumförklarad som hängiven swecare. Inte att forumet har blivit för stort. Inte att medlemmarna saknar "den gamla känslan" utan att sättet som Swec marknadsför sig själva på är ytligt och kommersiellt.

Visst med mer folk dyker det upp mer troll men det dyker också upp mer vettiga personer och fördelarna är ofta rätt övervägande på ett sådant här såpass informationsinriktigt forum.

Det jag säger främst är att jag tycker nyheterna har blivit sämre på vissa sätt. Vad de kan transformera Swec till för sida är väl inte speciellt aktuellt eller farligt men det är ändå tråkigt.

Ville bara kolla om någon annan också märkt denna förändring av stil? Det har ju pågått ett tag men jag tyckte verkligen det poppade upp när nyheterna förändrades.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk

Det enda jag har reagerat på är att de inte kollade upp källorna i en nyhet, för citat: "We implemented a form of DRM and it's something that 99.8 per cent of users wouldn't notice,’ claimed Riccitiello"
http://biz.yahoo.com/paidcontent/081014/1_328572_id.html?.v=1

Hade helt plötsligt här blivit: EA: "Ingen bryr sig om kopieringsskydd".
http://www.sweclockers.com/nyhet/8401-ea_ingen_bryr_sig_om_ko...

Annars tycker jag spekulationer kring datorbranschen och allt som berör är intressant, t.o.m. mer intressant än att en grafikkorttillverkare har släppt ett nytt grafikkort som de alltid gör i halvåret(eller vad de nu brukar ta). Många sitter med hyfsat nya datordelar och är på så sätt inte intresserade av att idag köpa nytt, utan vad som kommer ske i framtiden är det mest intressanta.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
t.o.m. mer intressant än att en grafikkorttillverkare har släppt ett nytt grafikkort som de alltid gör i halvåret(eller vad de nu brukar ta).

Särskilt när nyheterna oftast handlar om ännu ett nytt extrembudgetkort som är ännu billigare och sämre än sin föregångare. Jag inser förvisso att vissa är intresserade även av sådana men bevakningen är lite väl intensiv ibland.

Permalänk

Skulle vara bra med olika delar även för nyheter. Så kan man kolla spel nyheter och kanske kolla om det släpps några nya drivrutiner för någon grafikkorts serie. Jag vill kunna bli informerad om vad som händer men jag vill kunna välja vad jag ska se för delar, bryr mig till exempel inget om EA games kopieringsskydd.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Tycker väl sättet de skriver nyheterna på har förbarnslats en hel del.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Förslag, frågor och kommentarer kring sidan går bra att diskutera i feedback-avdelningen.

http://www.sweclockers.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Geeks
SweClockers

Ogge: glöm nu inte att skapa tråden i feedback, jag svarar gärna.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015