[Låtkritik] Likström - Grindcore/Deathmetal Band

Permalänk
Medlem

[Låtkritik] Likström - Grindcore/Deathmetal Band

Tjo

Tänkte ni kunde ge lite kritik på låten vi spelat in som snart ska fixas sång på, när som helst, bara texten som ska skrivas

så gå in lyssna, lämna en kommentar eller skriv här!

Invalid Friend ID

Tack och Hej!

Edit: Nu har vi en ny låt uppe, finns att lyssna på här.
Lite kritik på den vore nice nice Den är helt ny inspelad, sång kommer, ska bara skriva text!

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Var är grindandet?

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
Var är grindandet?

lite i mitten

detta är en lugn låt som vi endast spelade in för att testa lite ljud och så, vi har typ repat någon gång men de kommer mer när tiden finns

grind är ju inte blasts hela tiden alltid men som sagt, tyngre låtar kommer tids nog.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
lite i mitten

detta är en lugn låt som vi endast spelade in för att testa lite ljud och så, vi har typ repat någon gång men de kommer mer när tiden finns

grind är ju inte blasts hela tiden alltid men som sagt, tyngre låtar kommer tids nog.

Trevlig produktionskvalitet faktiskt (även om MySpace komprimerar musiken rejält). Bra balans mellan gitarrerna och basen. Uppdatera när ni har mera uppe, även om detta förmodligen inte är min genre direkt.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk

Skönt intro, även om jag inte kommer riktigt överens med soundet på trummorna. Sen var det lite väl lite grindande.

Så, förslag: Mer tryck i trummorna och mer grindande.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Hedersmedlem

Mer och snabbare dubbelkagge samt mer cymbaler!

Ni får gärna fixa ihop någon lite snabbare låt, det vore tipptopp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trance_Allstar
Trevlig produktionskvalitet faktiskt (även om MySpace komprimerar musiken rejält). Bra balans mellan gitarrerna och basen. Uppdatera när ni har mera uppe, även om detta förmodligen inte är min genre direkt.

Tack! jo är väldigt nöjd med kvaliten på ljudet faktist Har lagt upp en ny låt nu som vi spelat in ikväll kritik på den, och gärna mer på första låten om något kan förbättras!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
Skönt intro, även om jag inte kommer riktigt överens med soundet på trummorna. Sen var det lite väl lite grindande.

vad är det med trummorna du inte gillar riktigt? nja men det kommer väll mer grindande förhoppningsvis :D, lite mer blasts i den nya låten vi lagt upp nu ikväll, lyssna på den och tyck till!

Så, förslag: Mer tryck i trummorna och mer grindande.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Mer och snabbare dubbelkagge samt mer cymbaler!

Ni får gärna fixa ihop någon lite snabbare låt, det vore tipptopp.

Den nya låten har lite mer kagge och är lite snabbare Lite mer kritik på den nya och även gamla låten vore kanon! man vill ju det ska låta bra! och att folk sa vara nöjda

Men som sagt, lyssna på den nya nu! på en gång!

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

Blev imponerad, grymt bra jobbat!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk

Mjorå, men inga fler samplingar från sin city. En räcker gott och väl

Permalänk

Demo track 2 höll högre standard, men jag får svårt att sätta någon riktig kritik på en grindlåt utan något oljud till sång

Men helt klart en bättre låt än den första.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Mer kompressor på kaggen och mer lyft i 6-8 kHz området. Basen är det som låter bäst.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

Ja det var ju inte mycket till sång. Men ljudet i den andra låter iallafall helt okej. Den första tycker jag mest känns osammanhängande och utan någon riktig melodi. Men lyssnar inte på Grindcore så kanske är därför jag inte gillar det.

Visa signatur

AMD 5600+ X2, HD3850 256 MB, 4 GB DDR2 800 MHz, 1Tb HDD

Permalänk
Medlem

Nu har vi en ny låt uppe, finns att lyssna på här.
Lite kritik på den vore nice nice Den är helt ny inspelad, sång kommer, ska bara skriva text!

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Är inte så förtjust i den här "core-genren", om man säger så. Mer grind och mer cymbal så hade det låtit vackert. Bra jobbat!

Edit: Kontrar med polarens old school döds-band

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiis:

Är inte så förtjust i den här "core-genren", om man säger så. Mer grind och mer cymbal så hade det låtit vackert. Bra jobbat!

Edit: Kontrar med polarens old school döds-band

http://www.youtube.com/watch?v=zhPO5Yp2gyE&feature=related

hehe tackar, men lite mer specifikt med symbaler och sådär du menar? vart ungefär och så? Får se när vi får fram en text, är inte bra pådedär meeeen har tankar iaf

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)