TRE, helt inkompetenta och rent brottsliga

Permalänk
Medlem

TRE, helt inkompetenta och rent brottsliga

Hej

Skulle vilja dela med mig om min historia med TRE så att fler blir medvetna om deras rent obskyra metoder.

För drygt två år sedan band jag ett 18 månadersabonnemang och fick då en mobil.

I januari i år löpte bindningstiden ut och jag började leta efter andra, billigare alternativ. Vid den här tiden kontaktades TRE's kundtjänst för att undersöka om det var en månads uppsägningstid nu när bindningstiden var över. Svaret var ja, det är en månads uppsägningstid.

Efter 3-4 månader tar jag tag i saken och ringer igen för att nu säga upp abonnemanget. Den första person jag pratar med hävdar att det är tre månaders uppsägningstid som gäller. Efter att ha tjatat en bra stund kopplar hon mig vidare till någon annan. Han konfirmerar att det är en månads uppsägningstid och förstår inte vad den tidigare tjejen bablade om.

Sagt och gjort, då var abonnemanget uppsagt. Dock tänkte jag ju inte på att mobilen var låst till TRE för det hade ingen av de tre personer jag pratat med nämnt. Därför blir det att återigen kontakta TRE's kundtjänst för att be dem låsa upp mobilen. Denna gång hävdar de att det snabbaste sättet att göra det på är att gå in i en TRE-butik där de utför upplåsningen omedelbart.

Inne i TRE-butiken säger de att de inte alls gör det omedelbart, och att det tar 30 dagar att skicka efter en upplåsningskod, alltså samma förfarande som om telefonsupporten gjort upplåsningen.

I varje fall så var kostnaden hela tiden 350kr för en upplåsning. Efter 4 veckor anländer ett brev hem med upplåsningskoder och direktiv om att skicka mobilen i rekommenderat brev till en speciell verkstad som ska utföra upplåsningen. Rekommenderat brev tur och retur summeras upp till minst 100kr.

De 350kr hade nu blivit 450kr.

Återigen blir det TRE's kundtjänst. Gissa vad de berättar för mig nu. De är verkligen ledsna att ingen berättat om denna "dolda" kostnad för mig. De säger också att de inte kan garantera att kamera eller ens mobilen själv fungerar efter en upplåsning. Jag frågar då om vi kan stryka upplåsningen eftersom jag vid denna tidpunkt ännu inte betalat något eller använt någon kod. De håller med och hävdar att de gör en sådan notering.

Men gissa vad som står på nästa månads faktura? Jo, en upplåsning för 350kr som kan göra mobilen obrukbar om jag väljer att utnyttja den.

Vad jag är mest sur över är att jag inte har bevis för något av detta eftersom all kommunikation förts per telefon. Flera gånger har jag letat efter en adress, fysisk eller epost, för att få det skriftligt men allt man möts av är telefonsupporten.

Jag kommer aldrig mer anlita TRE, och ej heller någon av de som hört vad som hänt.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Avstängd

Låter som om det är du som inte hade alla fakta på bordet. Därför läser man alltid igenom alla avtal - noga - innan man tecknar något abonemang.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Nej, det var ingen som nämnde något om att man behövde skicka iväg mobilen i rekommenderat brev. Varken i något avtal eller alla de gånger jag pratade med dem på telefon.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Avstängd

Lås upp mobilen hos någon seriösare, typ dom som skiter i om man har bindnings tid kvar.

Skulle aldrig låsa upp en mobil hos TRE, fick en mobil som var upplåst hos dom och den dog inom ett par dagar, åkte till örebro och fick den både upplåst och orginal mjukvara, fungerar prima än i dag om man bort ser att man får ha den i laddaren hela tiden :D... men det är batteriet som är slut.

Och jag fick "varningen" att kanske kameran eller något inte fungerar efter man låst upp mobilen, tyvärr så har jag erfarit det raka motsatsen varje gång jag bytt mjukvara i TREs mobiler, fungerar mycket bättre på alla sätt.

Visa signatur

Mata inte trollen, forumet är fullt med sådan skit pack.

Permalänk
Medlem

Bestrid räkningen till 3 och helst skriftligt Gräs-Mannen för 3 har inte upplyst dig om fraktkostnaden och du har vid kontakt med dom fått upplåsningsorden struken men ändå blivit debiterad för det :rolleyes:.

Skapa även ett inlägg på http://www.fairshopping.se så får du kanske svar av 3 därigenom för det ahr andra fått som haft problem med dom.

Permalänk
Medlem

Så upplåsningen kostar 350 kronor, att det sedan tillkommer en fraktkostnad är väl föga förvånande? En överväldigande majoritet av de varor du köper på distans och tjänster som innebär att något skall skickas hit eller dit innebär en fraktkostnad.
Att de inte accepterar icke-rekommenderade försändelser är föga fårvånande, jisses vilket liv det skulle bli när telefoner annars försvinner på vägen till eller från dem.

Att de däremot fakturerar för något som du meddelat att du inte längre vill ha är ju en annan femma. Du har kollat med dem efter att du fick fakturan? Det kan ju tänkas att fakturan varit klar innan du ångrat upplåsningen och att den redan är justerad hos 3.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Låter som TRE i ett nötskal. Har haft dem i ca 3 år och är äntligen fri. Avskyr allt som har med bolaget att göra. Skulle kunna göra en lång lista på alla rena lögner dem kommit med under åren, men jag har inte så mycket tid...

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Låter som om det är du som inte hade alla fakta på bordet. Därför läser man alltid igenom alla avtal - noga - innan man tecknar något abonemang.

Det stämmer bra att det är det som borde göras
Hur många tror du gör det? Tror många underskattar avtalets makt :/

Permalänk
Medlem

Avtal eller inte, ringer man kundtjänst hoppas man väl att de ska säga samma sak från gång till gång och att de ska vara kunniga med hur man gör en upplåsning eller hur lång bindningstiden är.

Och att det sen i verkligheten kostar minst 450kr när de vid tidpunkten för beställningen hävdade 350kr är väl rent brottsligt.

För att inte tala om att jag fick bekräftat på telefon att de skulle stryka upplåsningen från räkningen. Men sen när räkningen dimper ner så likväl står det 350kr för en upplåsning och kundtjänst säger "det finns ingen notering om att den ska strykas.".

Då fattar man ju att de lovar saker bara för att bli av med en.

Hade jag bandat alla samtal med dem hade jag satt dit dem så det small om det.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk

När man har kontakt med kundtjänst ta alltid namn på personen du har pratat med.

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK,Amd Ryzen 7 2700x,Evga geforce 980ti

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Avtal eller inte, ringer man kundtjänst hoppas man väl att de ska säga samma sak från gång till gång och att de ska vara kunniga med hur man gör en upplåsning eller hur lång bindningstiden är.

Och att det sen i verkligheten kostar minst 450kr när de vid tidpunkten för beställningen hävdade 350kr är väl rent brottsligt.

För att inte tala om att jag fick bekräftat på telefon att de skulle stryka upplåsningen från räkningen. Men sen när räkningen dimper ner så likväl står det 350kr för en upplåsning och kundtjänst säger "det finns ingen notering om att den ska strykas.".

Då fattar man ju att de lovar saker bara för att bli av med en.

Hade jag bandat alla samtal med dem hade jag satt dit dem så det small om det.

Säger inte att 3 har rätt att göra så mot dig. Det är dock få som läser avtalen, jag bland dom. Det är helt enkelt trist att läsa ett långt avtal som är skrivet på ett byråkratispråk som endast en riktig byråkrat kan förstå
Avtal är med all sannolik gjorda så kryptiska som möjligt för att avskräcka kunder att faktiskt läsa dom

Permalänk

Jag har också haft en hel del problem med Tre, fy F-N vilket skitföretag säger jag, när det kommer till kundservice och support.. äntligen är jag fri från alla avtal med dem och tänker aldrig ingå ett nytt.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Sötast

Det är väl inte så farligt?
Upplåsning av en Telefon?

3 Skickar inte ens fakturor till mig så jag får straffavgifter och ränta på fakturor jag inte får.

Men det är klart, hur fan kan ett företag skicka en faktura till kund om man inte kan låsa upp en telefon man säljer?

Äntligen har jag fått en bra anledning till att köpa iPhone, även om det blir MIG en jävligt dyr affär då jag har löpande kostnad till 3 i 18månader till.

ush fy och tvi på er 3. Behandla era kunder som man ska! Var inte näsvisa i telefonsupporten och besvara mina frågor istället och HJÄLP MIG BETALA MINA RÄKNINGAR!

Sorry för halv-OT men jag blir galen på detta företag.