Garantin på min 193p+ (inköpt 12jan -06) går ut samma datum -09. De senaste månaderna eller liknande har jag märkt av tre mörka ränder som går rakt över skärmen, kanske 1cm breda och helt utan skarpa kanter, men de syns endast om skärmen visar grått eller enkelfärg. Det verkar som att ljusintensiteten har försvagats, men endast i "ränderna". Eftersom jag märkt av det ~1 gång varannan vecka har jag inte tänkt på att det kanske är ett fabriksfel som borde gå på garanti?
I garantikortet står det som en punkt där garantin inte gäller "Alla bildskärmar med flytande kristall (LCD), oavsett fabrikat, förlorar ljusintensitet med tiden", men gäller inte det över hela skärmen och inte punktvis?
Skärmen är inköpt på TheClickStore som verkar konkat, men det skulle väl ev. gå att skicka skärmen till Samsung i Sverige direkt?
Det står även som förstapunkt i garantihäftet att "Garantin är endast giltig /.../ om garantikortet är fullständigt ifyllt och kvitto alt. faktura bifogas..."
Något speciellt garantikort har jag inte och fick nog inte ens med produkten, går ett sådant att hämta hem och fylla i i efterhand?
Tack på förhand
/Förvirrad