Samsung 193p+ "defekt", garanti?

Permalänk
Medlem

Samsung 193p+ "defekt", garanti?

Garantin på min 193p+ (inköpt 12jan -06) går ut samma datum -09. De senaste månaderna eller liknande har jag märkt av tre mörka ränder som går rakt över skärmen, kanske 1cm breda och helt utan skarpa kanter, men de syns endast om skärmen visar grått eller enkelfärg. Det verkar som att ljusintensiteten har försvagats, men endast i "ränderna". Eftersom jag märkt av det ~1 gång varannan vecka har jag inte tänkt på att det kanske är ett fabriksfel som borde gå på garanti?

I garantikortet står det som en punkt där garantin inte gäller "Alla bildskärmar med flytande kristall (LCD), oavsett fabrikat, förlorar ljusintensitet med tiden", men gäller inte det över hela skärmen och inte punktvis?

Skärmen är inköpt på TheClickStore som verkar konkat, men det skulle väl ev. gå att skicka skärmen till Samsung i Sverige direkt?

Det står även som förstapunkt i garantihäftet att "Garantin är endast giltig /.../ om garantikortet är fullständigt ifyllt och kvitto alt. faktura bifogas..."
Något speciellt garantikort har jag inte och fick nog inte ens med produkten, går ett sådant att hämta hem och fylla i i efterhand?

Tack på förhand
/Förvirrad

Permalänk
Medlem

Skärmar går alltid direkt till serviceföretaget
http://www.anovo.se/felanmalan.php

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Ah, är det Anovo som har hand om det alltså? Trevligt, har dem som partner i jobbet och vet att de gör ett bra jobb. Tyvärr tar de ju också ut en avgift för "inga fel funna", vad den avgiften uppgår till för skärmar vet jag inte. Någon? Dessutom tillkommer ju fraktkostnad fram och tillbaka om det inte är garantifel...

Hur som helst, är det värt att skicka in, eller är det dödfött? Innebär de mörka linjerna att ljusintensiteten påverkats på "naturligt" vis, eller är det fabriksfel?

Permalänk

Felanmälan kan du göra direkt till samsung support/felanmälan på 0771-400 200

Brukar fungera mycket bra.

Mvh
Thomas

Visa signatur

Fråga inte mig... Jag bara besöker den här planeten.