Fel sökning av wii kontroll

Permalänk
Medlem

Fel sökning av wii kontroll

Hej! idag när jag och min lillebror skulle spela så fungerade inte player 2 kontrollen "på sätt o vis". I menyn så fungerar den som den ska och i spel menyerna men när man ska spela t.ex tennis så händer inget när man rör på kontrollen. Har testat att byta battrier och att reconnecta den och ändra sensiviteten inget av drt hjälper, är det någon som kan hjälpa mig!!

MVH//Nick

Permalänk
Medlem

Det låter ju som att accelerometern inuti den har pajat. Det borde ju gå på garantin.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Det låter ju som att accelerometern inuti den har pajat. Det borde ju gå på garantin.

Var rätt så länge sedan, men har redan fått hjälp på fuska.se

Permalänk
Medlem

dela gärna med dig av lösningen då, utifall någon här får liknande problem som du hade

Permalänk

Har råkat ut för precis samma sak. Bytte första kontrollern som flippade ur. Sen när den andra började bråka så gick jag ut på nätet och kollade lite. Där sa de att man skulle "Smiska" kontrollern några gånger i olika vinklar så kan den börja fungera igen. Kan tydligen vara något som hakat upp sig bara... Kan ju vara värt att prova eftersom det är gratis Smiska med typ handflatan rätt hårt i lite olika vinklar innan du lämnar in den... Kinky värre

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Har råkat ut för precis samma sak. Bytte första kontrollern som flippade ur. Sen när den andra började bråka så gick jag ut på nätet och kollade lite. Där sa de att man skulle "Smiska" kontrollern några gånger i olika vinklar så kan den börja fungera igen. Kan tydligen vara något som hakat upp sig bara... Kan ju vara värt att prova eftersom det är gratis Smiska med typ handflatan rätt hårt i lite olika vinklar innan du lämnar in den... Kinky värre

Nice! ska testa det nästa gång jag spelar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asusboy
Nice! ska testa det nästa gång jag spelar

Men vad var din lösning!? Är ju nyfiken.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Men vad var din lösning!? Är ju nyfiken.

Han killen från fuska sa att det var sensorn som hade gått sönder men att det fortfarande gick o använda den i menyn, men inte i spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asusboy
Han killen från fuska sa att det var sensorn som hade gått sönder men att det fortfarande gick o använda den i menyn, men inte i spel

Det är väl inte precis en lösning ? ....

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem

ah nej han sa ingen lösning bara det

Permalänk
Testpilot

Lösningen är väl självklart att gå till affären med den och få en ny.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Lösningen är väl självklart att gå till affären med den och få en ny.

Var länge sedan jag köpte det, går ju inte bara att knalla in och säga: Hej! vill ha en ny wii-kontroll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asusboy
Var länge sedan jag köpte det, går ju inte bara att knalla in och säga: Hej! vill ha en ny wii-kontroll

Jo, så länge du har kvitto och garanti kan du göra så. Fast jag vet inte hur lång garanti Wii har om det finns någon utöver 1år.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Jo, så länge du har kvitto och garanti kan du göra så. Fast jag vet inte hur lång garanti Wii har om det finns någon utöver 1år.

Min mamma ska lämna in wii-kontrollerna (vet dock inte när)

Permalänk
Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Naj smisk fungerar inte, och nu kan jag inte ens koppla kontrollerna till wiiet :S, bara min kontroll som jag bara anäänder för guitar hero bruk. Kan det vara för att dem andra kontrollerna har laddningsbara battrier??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Funkade inte smiskningen? Då är det bara att lämna in.

Lite smisk-länkar:

http://www.ceoblues.com/archive/2007/may/spankingawii
http://www.destructoid.com/nintendo-if-your-wii-remote-has-be...
http://www.thetanooki.com/2007/12/30/spank-that-wii-remote-ra...

Enjoy the spank

Woot!

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem
Citat:

# RinkXingon 31 Dec 2007 at 10:03 am
It’s happened to me before, I can’t believe I actually had to throw it on the floor to get it to work again.

LOL låter riktigt nice

Visa signatur

"En vis man sa en gång"

Permalänk

hej jag har nu problem med mitt wii, konsollen funkar fint och så och ja kommer in i menyn som ja brukar men utan hjälp av kontrollerna för dom verkar inte vilja göra ett dugg, dombara blinkar lite grann när man trycker på knappen men dom går inte att använda till konsollen, jag har provat byta batteri men funkar ej, är det nån som vet vad ja ska göra?

Permalänk

Försök synka igen mot konsollen.

3 års reklamationsrätt, så det är bara att knalla tillbaka (du behöver inte ens kvitto, och nej pallar inte kolla källa just nu)