Missnöjd med Misco.se

Permalänk
Medlem

Missnöjd med Misco.se

Hejsan, tänkte bara varna för misco. enligt deras hemsida verkar dem vara ett helt seriöst bolag men efter beställningen så är jag rasande. 1-4 dagars frakt står det. och det har gått över 2 veckor sen jag beställde... skrev ett mail för att kolla vad som har hänt med min order.

Svaret löd ungefär så hör.

Självklart borde du få varorna innan veckan är slut men tänk på att sverige är ett avlångt land och därför kan det bli 1-2 extra dagar..... 1 vecka senare ringer jag och hör varför jag fortfarande inte fått min skärm.. tydligen så hade dem aldrig fått hem skärmen av det dem "beställde av" eller var det stog. så jag kan vänta mig minst 4 dagar till...... är så sjukt besviken.

Nu vet inte jag om detta är en engångsföreteelse men jag kommer ju knappast få nån kompensation eller dylikt.

Permalänk

Läste du? http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Det är ju alltid tråkigt att leveranser blir försenade, men det drabbar alla mer eller mindre mycket. Men om man skulle varna alla för sådant skulle alla firmor varit varnade nu....

Snålheten bedrar visheten: Om du har bråttom-> Köp i en lokal butik

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem

att dom inte skulle vara seriösa låter jag vara osagt då dom har avtal med Mecenat samt reklambanners på denna sida.

Men ajg håller med om att dom är lite slöa med allt, men då dom är en liten butik i Jönköping(?) om jag inte minns fel så kan dom inte ha allt inne på lager.

tyvärr råkade du illa ut denna gången.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

jo sant, men att säga att det tar längre tid pga sverige är avlångt är ju bara bullshit. ursäkta ordet men är så sur atm.

Permalänk

jag har blivit dåligt bemött av misco jag med. beställde några ram-minnen därifrån det sluta med att jag avbröt det hela efter nån vecka pga dålig service och dem håller knappast sitt ord med leveransdatum.

Permalänk
Avstängd

Synd att ni målar ut butiken med varningens finger. Ta det med dem och skulle det nu inte gå till mötes med er så tycker jag att ni skall vända er till ARN. Måla ut butiken med varningar är riktigt illa. Dem har ju inte skickat en tegelsten till er.

Om jag var du så skulle jag ta kontakt med dem. Glöm inte att be om kompersation för har man lovat dig en datum så skall man också hålla för det. I detta fall har det tagit längre och då borde du kompenseras med något.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har haft endast god erfarenhet av Misco, men mycket skickas från externa partners (tex kom delar av förra ordern från Norge), så det kan ta något längre tid, men de har hållit vad som utlovats. Dock har jag alltid fått klara besked vid kontakt, och inga långa köer heller.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

9/10 i betyg på prisjakt efter nästan ett halv tusen omdömmen tycker jag säger allt.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Hedersmedlem

TS ombedes läsa på våra regler, särskilt §2 med tanke på denna tråden
* Trådrubrik ändrad då vi inte delar ut varningar hur som helst här. *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

mm men det är lite misstänktsamt att alla som gett betyg är typ anonyma vilket det inte är på nån annan butik, och jo kanske var att ta i med att skriva varning, fick iaf ett mail om att varan skulle va i lager 21/10 men kollar nu 22/10 och dem har fortfarande inte det på lager. har ringt om dem säger bara nej vi har den inte på lager. dem säger inga nya uppgifter om när den ska komma.

Permalänk
Medlem

Jag har säkert handlat där 20-30 gånger och det har aldrig strulat och dom har alltid varit trevliga.
Hur det är när man beställer via postorder låter jag vara osagt då jag bara handlat i den fysiska butiken.

Visa signatur

...

Permalänk

hoppas det löser sig.

Permalänk
Medlem

har nu fått ett brev som säger att kompensation inte är på fråga. tydligen vill dem inte ha nöjda kunder, fick även ett mail där det stog att orden skickades idag 2 veckor efter min beställning. återkommer när jag fått mina varor. om dem nu är på väg.

Permalänk
Medlem

Ja någon kompensation har jag nog inte sett någon butik ge för någon vara som blir försenad av deras leverantör. Möjligen DBmannen som gett bort grejjer helt obefogat när nån gnällig pojke har lipat lite för mycket här i forumet:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

Men att ge bort en vara skadar inte, det ger kunden ett leende på läpparna. Och om kunden inte är 100% nöjd så har man inte bara förlorat just han, hans vänner går i samma bana.

Vi gör också fel, men gör vi det så skickar vi med något extra så känns det hela mycket bättre. Inte bara för kunden utan det bevisar att du kompenserat felet och du automatsikt hamnar på ruta 1 igen.

Permalänk
Medlem

mm, det jag menar jag skrev det till dem också att om dem inte vill ha nöjda kunder så vill dem inte. jag kommer ju knappast rekommendera dem för någon jag känner snarare tvärtom. men jag hoppas ni alla andra lyckas bättre en jag! och inte får samma snubbe som jag fick i kundtjänst för han hjälpte ingenting.

Permalänk
Medlem

Bara positiva erfarenheter från dom

Visa signatur

Psn nick daswede

Permalänk
Medlem

Hela tråden slutade upp med att vara en enda person som tar ut sin frustration? Men iaf, synd att det blev som det blev. Personligen beställer jag aldrig från företag som inte är minst lika stora som Dustin eller Komplett.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Avstängd

har köpt från misco ett tiotal gånger nu nästan alltid varor som är 1-4 dagar .. jag har haft de senast 2 dagar efter beställning ..